Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam!

Mam pewne problemy z mapą typu displacement.

Chciałem wstępnie zobaczyć jak to dokładnie działa (tzn teorię znam, ale pobawić się w praktyce :)) no i stworzyłem plane'a i materiał z mapą typu displacement ustawioną na 100. Na próbę stworzyłem taką oto nijaką mapę w paincie:

cosub7.th.png

 

W podglądzie w okienku materiałów sprawdzałem jak ta mapa działa na poszczególne bryły (tam jest do wyboru kula, walec i sześcian). Jednak kiedy popatrzyłem na sześcian okazało się że jedyną zmianą było "wydłużenie" sześcianu w jednej osi. No nic, pomyślałem i walnąłem materiał na plane, ale okazuje się że nic to nie robi. Spróbowałem to samo ale z mapą noise, i było dokładnie tak samo: na podglądzie kula i walec się odkształciły a sześcian tylko wydłużał, w zależności jak ustawiałem parametr w zakładce . Wkurzyłem się, postawiłem kulę i nadałem materiał, renderuję i nic, żadnych odkształceń. Co jest grane?!

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jaki renderer? Bo jak scanline to daruj sobie trud i łzy.

 

Masz dwa mody. Jeden z nich musi być nadany na obiekt żeby cokolwiek "ruszyło":

 

-displace

-displacement

aprox.

 

Pierwszy przesuwa ISTNIEJĄCE vertexty siatki na pozycje zadane przez mapę

Drugi zagęszcza siatke virtualnie według podanej metody i dopiero wtedy modyfikuje położenie vertexów.

 

To tak w skrócie.

Napisano

W mental rayu i vrayu i innych podobnych renderer dzieli sobie siatkę na mniejsze trójkąty i przesuwa ich verteksy względem ich normalnych, w podglądzie masz na cylindrze verteksy tylko u góry i na dole(obiekty nie są dzielone na mniejsze trójkąty), więc jeżeli renderujesz w scanlinie zrób tego swojego planea, z bardzo gęstą siatką, to wtedy powinno zadziałać

Napisano
  • Autor

No właśnie scanline. Zmieniłem na mentalraya i wszystko jest w porządeczku. Dzięki za pomoc!

 

Jeszcze jedna rzecz bo wystąpił problem następny, tyle że zupełnie z innej beczki a nie chcę nowego wątku zakładać: Chciałem stworzyć trójwymiarowe logo mojej strony i przy tworzeniu literki R za pomocą line+extrude natknąłem się na coś takiego, że wyextrude'ował mi te powierzchnie, które miały pozostać puste:

jhnjhkhnkjdr4.th.jpg

Napisano

Upewnij się, że linia jest jednym splainem (jeśli nie jest, to użyj funkcji attach (w panelu bocznym, gdy jesteś w trybie edycji bryły)

 

Następnie werteksy nie mogą się dublowa (funkcja Weld "Spawa" wierzchołki w zadanym promieniu - powinno pomóc

Napisano
  • Autor

Tego wszystkiego, co mówisz (attach i weld) to się nauczyłem z pierwszego mego tutka i stosuje to za każdym razem. Stwierdziłem że niestety będę musiał zrobić nowe R... no trudno ;)

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.