Skocz do zawartości

Obsługa displacement


Vath'ras

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam pewne problemy z mapą typu displacement.

Chciałem wstępnie zobaczyć jak to dokładnie działa (tzn teorię znam, ale pobawić się w praktyce :)) no i stworzyłem plane'a i materiał z mapą typu displacement ustawioną na 100. Na próbę stworzyłem taką oto nijaką mapę w paincie:

cosub7.th.png

 

W podglądzie w okienku materiałów sprawdzałem jak ta mapa działa na poszczególne bryły (tam jest do wyboru kula, walec i sześcian). Jednak kiedy popatrzyłem na sześcian okazało się że jedyną zmianą było "wydłużenie" sześcianu w jednej osi. No nic, pomyślałem i walnąłem materiał na plane, ale okazuje się że nic to nie robi. Spróbowałem to samo ale z mapą noise, i było dokładnie tak samo: na podglądzie kula i walec się odkształciły a sześcian tylko wydłużał, w zależności jak ustawiałem parametr w zakładce . Wkurzyłem się, postawiłem kulę i nadałem materiał, renderuję i nic, żadnych odkształceń. Co jest grane?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jaki renderer? Bo jak scanline to daruj sobie trud i łzy.

 

Masz dwa mody. Jeden z nich musi być nadany na obiekt żeby cokolwiek "ruszyło":

 

-displace

-displacement

aprox.

 

Pierwszy przesuwa ISTNIEJĄCE vertexty siatki na pozycje zadane przez mapę

Drugi zagęszcza siatke virtualnie według podanej metody i dopiero wtedy modyfikuje położenie vertexów.

 

To tak w skrócie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mental rayu i vrayu i innych podobnych renderer dzieli sobie siatkę na mniejsze trójkąty i przesuwa ich verteksy względem ich normalnych, w podglądzie masz na cylindrze verteksy tylko u góry i na dole(obiekty nie są dzielone na mniejsze trójkąty), więc jeżeli renderujesz w scanlinie zrób tego swojego planea, z bardzo gęstą siatką, to wtedy powinno zadziałać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie scanline. Zmieniłem na mentalraya i wszystko jest w porządeczku. Dzięki za pomoc!

 

Jeszcze jedna rzecz bo wystąpił problem następny, tyle że zupełnie z innej beczki a nie chcę nowego wątku zakładać: Chciałem stworzyć trójwymiarowe logo mojej strony i przy tworzeniu literki R za pomocą line+extrude natknąłem się na coś takiego, że wyextrude'ował mi te powierzchnie, które miały pozostać puste:

jhnjhkhnkjdr4.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Upewnij się, że linia jest jednym splainem (jeśli nie jest, to użyj funkcji attach (w panelu bocznym, gdy jesteś w trybie edycji bryły)

 

Następnie werteksy nie mogą się dublowa (funkcja Weld "Spawa" wierzchołki w zadanym promieniu - powinno pomóc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności