Vath'ras Napisano 19 Grudzień 2007 Share Napisano 19 Grudzień 2007 Witam! Mam pewne problemy z mapą typu displacement. Chciałem wstępnie zobaczyć jak to dokładnie działa (tzn teorię znam, ale pobawić się w praktyce :)) no i stworzyłem plane'a i materiał z mapą typu displacement ustawioną na 100. Na próbę stworzyłem taką oto nijaką mapę w paincie: W podglądzie w okienku materiałów sprawdzałem jak ta mapa działa na poszczególne bryły (tam jest do wyboru kula, walec i sześcian). Jednak kiedy popatrzyłem na sześcian okazało się że jedyną zmianą było "wydłużenie" sześcianu w jednej osi. No nic, pomyślałem i walnąłem materiał na plane, ale okazuje się że nic to nie robi. Spróbowałem to samo ale z mapą noise, i było dokładnie tak samo: na podglądzie kula i walec się odkształciły a sześcian tylko wydłużał, w zależności jak ustawiałem parametr w zakładce . Wkurzyłem się, postawiłem kulę i nadałem materiał, renderuję i nic, żadnych odkształceń. Co jest grane?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 19 Grudzień 2007 Share Napisano 19 Grudzień 2007 Jaki renderer? Bo jak scanline to daruj sobie trud i łzy. Masz dwa mody. Jeden z nich musi być nadany na obiekt żeby cokolwiek "ruszyło": -displace -displacement aprox. Pierwszy przesuwa ISTNIEJĄCE vertexty siatki na pozycje zadane przez mapę Drugi zagęszcza siatke virtualnie według podanej metody i dopiero wtedy modyfikuje położenie vertexów. To tak w skrócie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoAd Napisano 19 Grudzień 2007 Share Napisano 19 Grudzień 2007 W mental rayu i vrayu i innych podobnych renderer dzieli sobie siatkę na mniejsze trójkąty i przesuwa ich verteksy względem ich normalnych, w podglądzie masz na cylindrze verteksy tylko u góry i na dole(obiekty nie są dzielone na mniejsze trójkąty), więc jeżeli renderujesz w scanlinie zrób tego swojego planea, z bardzo gęstą siatką, to wtedy powinno zadziałać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vath'ras Napisano 19 Grudzień 2007 Autor Share Napisano 19 Grudzień 2007 No właśnie scanline. Zmieniłem na mentalraya i wszystko jest w porządeczku. Dzięki za pomoc! Jeszcze jedna rzecz bo wystąpił problem następny, tyle że zupełnie z innej beczki a nie chcę nowego wątku zakładać: Chciałem stworzyć trójwymiarowe logo mojej strony i przy tworzeniu literki R za pomocą line+extrude natknąłem się na coś takiego, że wyextrude'ował mi te powierzchnie, które miały pozostać puste: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacek07 Napisano 21 Grudzień 2007 Share Napisano 21 Grudzień 2007 Upewnij się, że linia jest jednym splainem (jeśli nie jest, to użyj funkcji attach (w panelu bocznym, gdy jesteś w trybie edycji bryły) Następnie werteksy nie mogą się dublowa (funkcja Weld "Spawa" wierzchołki w zadanym promieniu - powinno pomóc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vath'ras Napisano 21 Grudzień 2007 Autor Share Napisano 21 Grudzień 2007 Tego wszystkiego, co mówisz (attach i weld) to się nauczyłem z pierwszego mego tutka i stosuje to za każdym razem. Stwierdziłem że niestety będę musiał zrobić nowe R... no trudno ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi