Napisano 27 Grudzień 200717 l Witam. W ramach odpoczynku od Olimpiady Informatycznej Gimazjalistów, tak mnie jakoś naszło na wyklepanie czegoś małego, ale fajnego w MAXie... No i tak zacząłem szukać po półkach i w rękę wpadła mi zapalniczka... No i na razie tak to wygląda, renderek w Mentalu... Tylko mam jedną prośbę: CHROM... Zaraz normalnie chyba osiwieję, ustawiam z każdej strony plane'y, boxy itp z białą self illumination i za cholerę nie mogę wyciągnąć ładnego chromu... Zawsze mi odbija na szaro... Proszę o rady i jednocześnie dzięki za wszelkie uwagi... btw, co się stało z działem Pomoc, na niektórych forach (np. Rendering -> Mental Ray) wyświetla mi tylko 8 postów...
Napisano 27 Grudzień 200717 l Jeśli nie będzie miał czego odbijac to nigdy nie będzie wyglądać tak jak powinien. Wrzuć jakąś HDR-ke i poexperymentuj z IOR, sprobuj zmienić refleksa na fresnelowskiego.
Napisano 27 Grudzień 200717 l spróbuj z HDRI będzie ładnie reflexy widać. możesz też ponakładać texture na plane'y ale nie będzie pięknie. możesz też stworzyć własną scene
Napisano 27 Grudzień 200717 l Autor HDRI mam w environment, zmieniłem refleks na fresnel, właśnie renderuje... Zobaczymy, co z tego wyjdzie... Laickie pytanie zadam: co to IQR?:D
Napisano 27 Grudzień 200717 l HDRI mam w environment, zmieniłem refleks na fresnel, właśnie renderuje... Zobaczymy, co z tego wyjdzie... Laickie pytanie zadam: co to IOR?:D HDRI trzeba przeciagnać z envirnoment na wolny slot w material editorze, ustawic jako instance oraz zmienić na spherical envirnoment. IOR to indeks refrakcji, od niego zależy ile i na ile będzie się odbijało w obiekcie otoczenie.
Napisano 27 Grudzień 200717 l IOR jest to skrot od Index of Refraction, nigdy nie wiedziałem jak to tłumaczyc ale np chrom ma ior okl 2.97 takie banalne na przykładzie prostej kuli ze szkła, ale na tym troche skumałem o co w nim chodzi:
Napisano 27 Grudzień 200717 l Autor Tak, HDRke tak miałem... Jeszcze ją dodatkowo wrzuciłem w diffuse na plane'y... I dalej to samo... Nawet po zmianie IOR... Może jakiś szybki tutek na chrom? :D
Napisano 27 Grudzień 200717 l Na szybko to zrobiłem: Chrome z arch_design z defaultowymi ustawieniami.
Napisano 28 Grudzień 200717 l a tak przy okazji co to za render? MR czy VR? nigdy nie czytam takich dlugich wypowiedzi piątka!
Napisano 28 Grudzień 200717 l Pisał, że to mental: Witam. ramach odpoczynku od Olimpiady Informatycznej Gimazjalistów, tak mnie jakoś naszło na wyklepanie czegoś małego, ale fajnego w MAXie... No i tak zacząłem szukać po półkach i w rękę wpadła mi zapalniczka... No i na razie tak to wygląda, renderek w Mentalu... Tylko mam jedną prośbę: CHROM... Zaraz normalnie chyba osiwieję, ustawiam z każdej strony plane'y, boxy itp z białą self illumination i za cholerę nie mogę wyciągnąć ładnego chromu... Zawsze mi odbija na szaro... Proszę o rady i jednocześnie dzięki za wszelkie uwagi... btw, co się stało z działem Pomoc, na niektórych forach (np. Rendering -> Mental Ray) wyświetla mi tylko 8 postów...
Napisano 28 Grudzień 200717 l Z tym refleksem fresnelowskim to nie słuchaj ;) plastik, lakier - jak najbardziej, ale nie metale
Napisano 28 Grudzień 200717 l Z tym refleksem fresnelowskim to nie słuchaj ;) plastik, lakier - jak najbardziej, ale nie metale Pewny? zapoznaj sie z tym: This works pretty nicely, and most metals can be done this way. But still, it may look a tad "off" in how the reflectivity depends on angle. Well, then we try the fresnel mode. "What" I hear you yell, "Fresnel" is for dielectrics... transparent stuff... like water, glass and such. It is based on the Index Of Refraction. Metals aren't transparent, they can't refract stuff! O'le Zap's gone completely bonkers now! Well... actually... no. Metals are indeed not refractive, and are indeed not dielectrics (meaning, electrical insulators). They are Conductors, and for some baroque reason these are also considered to have an "Index of Refraction". Now, don't ask me how on earth someone came up with the idea of refractive metals or how this is actually calculated... I didn't write the laws of Physics (I just abuse them) so just trust me it's there.... and these values are high. Not your average "1.3" ish like for water, but values like "25" or "50". Fragment z tąd: http://www.mentalraytips.blogspot.com/
Napisano 28 Grudzień 200717 l Wartości fresnela rzędu 25-50 są tak duże, że nie widać różnicy między włączonym, a wyłączonym (albo jest minimalna i jak dla mnie nie warto sobie tym zaprzątać głowy) A swoją drogą, dzięki że przypomniłeś mi o tej stronie, zarzuciłej adres gdzieś w linkach - a przyda się :)
Napisano 28 Grudzień 200717 l Autor No więc posłuchałem Ramseza i dałem chrom z arch_design... No i powiem, że lepiej to wygląda...:D
Napisano 28 Grudzień 200717 l zrob jakies otoczenie bo to sztucznie wyglada te odbicia, wogole to w srodku ma byc chromem?
Napisano 29 Grudzień 200717 l Autor Planuję jakąś zcenkę z cygrkiem, to na razie sam model, sprawdzałem ustawienia stali... Powiem skromnie, że całkiem nieźle wyszła...:D
Napisano 29 Grudzień 200717 l Trochę przepalony ale nie jest źle .. Nie wiem czy koledzy mówili ale warto ustawić jakieś HDRI w environment .. Uspokoi troszkę to kolorki i da odbicia ... Chyba że już to masz , ale nie widać . Popraw studio zamiast 4 boxów na krzyż daj 2 plane z Bendem . Albo zrób dużego (płaskiego) cylindra i też daj Bend ( musisz mieć dużo Cap segmentów i TS lub MS)
Napisano 1 Styczeń 200817 l Autor Kolejny render, już z łańcuchem... Cały czas problem jest z tym chromem na górze, co dziwne na łańcuchu wyszedł ładnie...
Napisano 1 Styczeń 200817 l masz gigantyczne przepalenia od świateł albo od odbijanej hdrki. Powiem skromnie, że całkiem nieźle wyszła...:D hehe, przygaszę Twój entuzjazm odrobinę, to "nieźle wyszło": metal jest dość ciężki w tworzeniu. potrzeba czasami sporo czasu, żeby zrobić dobry metal. dlaczego tak trudno? materiał ten trzeba ustawiać konkretnie pod dan oświetlenie i klimat sceny. nie da się zrobić materiału który będzie idealny dla każdego typu oświetlenia. to co do tej pory uzyskałeś to dość matowy materiał, niezbyt pasujący do brushed metalu Zippo. sam model też wymaga poprawek. zwróć uwagę jak metal jest zakończony na rogach. jest o wiele mocniej zaokrąglony niż reszta kantów. tak samo pokrywka wyglada zupełnie inaczej niż u Ciebie. te zaokrąglenia mają bardzo duży wpływ na kształt refleksów na powierzchni zapalniczki, dzięki którymi ta zapalniczka w ogóle będzie widoczna. najpierw określ sobie jaki klimat ma tam być, potem stwórz odpowiednie setupy światła i zajmij się materiałami. ustawiając równocześnie materiały i światło będziesz mógł uzyskać zadowalający efekt. Pozdrawiam
Napisano 1 Styczeń 200817 l Autor Dzięki za uwagi... Klimat ma to mieć mniej więcej taki: Oczywiście to tylko poglądówka... Planuję jeszcze popielniczkę z żarzącym się cygarem i podłoże refleksyjne... No i oczywiście jeszcze model poprawię, dodam teksturę, wlew na gaz od spodu... Finalnie ta zapalniczka ma leżeć...
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto