jajcek Napisano 28 Grudzień 2007 Napisano 28 Grudzień 2007 Cześć, stworzyłem sobie scenkę ze zwykłym oświetleniem mr Omni. http://img184.imageshack.us/img184/5208/57sb4.jpg i na kafelkach mam wielką białą kulę. Moje pytanie brzmi: czy bez przesuwania, zmieniania intensywności światła czy cech materiału kafelek (tak żeby pozostały odbicia itp.) da się tą kulę usunąć? Pozdrawiam.
zgred Napisano 28 Grudzień 2007 Napisano 28 Grudzień 2007 w ustawieniach swiatla masz opcje exclude, zaznacz tam obiekt podogi.
jajcek Napisano 28 Grudzień 2007 Autor Napisano 28 Grudzień 2007 efekt z excludem: http://img132.imageshack.us/img132/3549/58fn3.jpg wygląda teraz jakby w ogóle światło nie działało na podłogę, jest całe czarne, nie ma odbić itp. Nie do końca o takie coś mi chodziło, masz jakiś inny pomysł?
tweety Napisano 28 Grudzień 2007 Napisano 28 Grudzień 2007 w ustawieniach światła odznacz specular i będzie po sprawie. światło będzie działało tylko na diffuse obiektów nie na ich odbicia. 1
Gość User190 Napisano 28 Grudzień 2007 Napisano 28 Grudzień 2007 Exclude = wyłączenie obiektu spod działania obiektu (w tym przypadku światła). Zamiast odznaczać specular, pobaw się jego wartościami, przede wszystkim go zmniejsz i spłaszcz. Wyłączanie spec to nie sposób - kiedyś będziesz musiał go okiełznać ;)
SWRSC Napisano 28 Grudzień 2007 Napisano 28 Grudzień 2007 nom szczegolnie na podłodze specular sie bardzo przydaje. mozesz w materiale podłogi dac jakas mapke bump podlogi do slotu specular (przyciemnij jesli bedzie mocno odbijac) 1
jajcek Napisano 28 Grudzień 2007 Autor Napisano 28 Grudzień 2007 Coś mi nie wychodzi to usuwanie tego odbłysku, gdy wyłączam opcje specular w świetle efekt renderowania mam identyczny jak w przypadku gdy opcja jest włączona, jeśli chodzi o specular w materiale (używam DGS Material (physics_phen) na podłodze) to jest tam tylko jedna wartość, która działa na kolorze. Ustawiona jest całkowicie na czerń ale ten wielki odbłysk i tak występuje, więc zacząłem zabawe z shiny i glossy highlights. Udało mi się usunąć ten odbłysk zmniejszając wartość shiny do 1-2 (wtedy miałem na 14) ale tym razem nie mam odbić, więc wpadłem na pomysł aby "odbielić" trochę specular. No i tak doszedłem do czegoś takiego, że nie ma wielkiego odbłysku, są odbicia, ale... odbicia nie są rozmyte i mają nieograniczony zasięg, już nie mam żadnych pomysłów. :/
SWRSC Napisano 28 Grudzień 2007 Napisano 28 Grudzień 2007 możesz wyrenderować w passach, osobno diffuse, osobno specular. Tweety zaraz mnie poprze :p
jajcek Napisano 28 Grudzień 2007 Autor Napisano 28 Grudzień 2007 możesz wyrenderować w passach, osobno diffuse, osobno specular. Tweety zaraz mnie poprze :p nie rozumiem :) jak coś takiego zrobić?
tweety Napisano 28 Grudzień 2007 Napisano 28 Grudzień 2007 popieram SWRSC ;] jak wyrenderować na passach? no cóż, wyłączasz refleksy w materiałach i renderujesz jeden raz. wrzucasz czarny materiał z relfeksami o różnym stopniu rozmycia i renderujesz drugi raz. dodaj do tego światła i AO i zmiksuj w photoshopie. ale tutaj nie ma sensu tego robić. wyłacz po postu specular dla światła i będziesz miał oświetlone obiekty bez jaskrawego halo na podłodze. a jeśli używasz maxa9 to użyj Arch&Design (krócej się liczy). Pozdrawiam
jajcek Napisano 29 Grudzień 2007 Autor Napisano 29 Grudzień 2007 poradziłem sobie jakoś materiałem Arch&Design :) Dziekuję za pomoc. Pozdrawiam.
Temporal Napisano 29 Grudzień 2007 Napisano 29 Grudzień 2007 Hehe co za dziwczane pomysly ludzie podsuwaja :D. Exlude zgreda to juz najbardziej rzadi xD. Moim zdaniem to wystarczyloby uzyc Logarytmic expourse control i by to przepalnie na podlodze zniklo. To nie jest zaden kosmiczny problem by kombinowac z passami. Wlaczyc GI dac logarytmica i bedzie wygladac cool. 1
Gość User190 Napisano 29 Grudzień 2007 Napisano 29 Grudzień 2007 Moim zdaniem wystarczy po prostu zmniejszyć speculara - nie mieszajcie mu w głowie :P
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się