Napisano 28 Grudzień 200717 l Cześć, stworzyłem sobie scenkę ze zwykłym oświetleniem mr Omni. http://img184.imageshack.us/img184/5208/57sb4.jpg i na kafelkach mam wielką białą kulę. Moje pytanie brzmi: czy bez przesuwania, zmieniania intensywności światła czy cech materiału kafelek (tak żeby pozostały odbicia itp.) da się tą kulę usunąć? Pozdrawiam.
Napisano 28 Grudzień 200717 l Autor efekt z excludem: http://img132.imageshack.us/img132/3549/58fn3.jpg wygląda teraz jakby w ogóle światło nie działało na podłogę, jest całe czarne, nie ma odbić itp. Nie do końca o takie coś mi chodziło, masz jakiś inny pomysł?
Napisano 28 Grudzień 200717 l w ustawieniach światła odznacz specular i będzie po sprawie. światło będzie działało tylko na diffuse obiektów nie na ich odbicia.
Napisano 28 Grudzień 200717 l Exclude = wyłączenie obiektu spod działania obiektu (w tym przypadku światła). Zamiast odznaczać specular, pobaw się jego wartościami, przede wszystkim go zmniejsz i spłaszcz. Wyłączanie spec to nie sposób - kiedyś będziesz musiał go okiełznać ;)
Napisano 28 Grudzień 200717 l nom szczegolnie na podłodze specular sie bardzo przydaje. mozesz w materiale podłogi dac jakas mapke bump podlogi do slotu specular (przyciemnij jesli bedzie mocno odbijac)
Napisano 28 Grudzień 200717 l Autor Coś mi nie wychodzi to usuwanie tego odbłysku, gdy wyłączam opcje specular w świetle efekt renderowania mam identyczny jak w przypadku gdy opcja jest włączona, jeśli chodzi o specular w materiale (używam DGS Material (physics_phen) na podłodze) to jest tam tylko jedna wartość, która działa na kolorze. Ustawiona jest całkowicie na czerń ale ten wielki odbłysk i tak występuje, więc zacząłem zabawe z shiny i glossy highlights. Udało mi się usunąć ten odbłysk zmniejszając wartość shiny do 1-2 (wtedy miałem na 14) ale tym razem nie mam odbić, więc wpadłem na pomysł aby "odbielić" trochę specular. No i tak doszedłem do czegoś takiego, że nie ma wielkiego odbłysku, są odbicia, ale... odbicia nie są rozmyte i mają nieograniczony zasięg, już nie mam żadnych pomysłów. :/
Napisano 28 Grudzień 200717 l możesz wyrenderować w passach, osobno diffuse, osobno specular. Tweety zaraz mnie poprze :p
Napisano 28 Grudzień 200717 l Autor możesz wyrenderować w passach, osobno diffuse, osobno specular. Tweety zaraz mnie poprze :p nie rozumiem :) jak coś takiego zrobić?
Napisano 28 Grudzień 200717 l popieram SWRSC ;] jak wyrenderować na passach? no cóż, wyłączasz refleksy w materiałach i renderujesz jeden raz. wrzucasz czarny materiał z relfeksami o różnym stopniu rozmycia i renderujesz drugi raz. dodaj do tego światła i AO i zmiksuj w photoshopie. ale tutaj nie ma sensu tego robić. wyłacz po postu specular dla światła i będziesz miał oświetlone obiekty bez jaskrawego halo na podłodze. a jeśli używasz maxa9 to użyj Arch&Design (krócej się liczy). Pozdrawiam
Napisano 29 Grudzień 200717 l Autor poradziłem sobie jakoś materiałem Arch&Design :) Dziekuję za pomoc. Pozdrawiam.
Napisano 29 Grudzień 200717 l Hehe co za dziwczane pomysly ludzie podsuwaja :D. Exlude zgreda to juz najbardziej rzadi xD. Moim zdaniem to wystarczyloby uzyc Logarytmic expourse control i by to przepalnie na podlodze zniklo. To nie jest zaden kosmiczny problem by kombinowac z passami. Wlaczyc GI dac logarytmica i bedzie wygladac cool.
Napisano 29 Grudzień 200717 l Moim zdaniem wystarczy po prostu zmniejszyć speculara - nie mieszajcie mu w głowie :P
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto