Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Cześć,

 

stworzyłem sobie scenkę ze zwykłym oświetleniem mr Omni.

 

http://img184.imageshack.us/img184/5208/57sb4.jpg

 

i na kafelkach mam wielką białą kulę. Moje pytanie brzmi: czy bez przesuwania, zmieniania intensywności światła czy cech materiału kafelek (tak żeby pozostały odbicia itp.) da się tą kulę usunąć?

 

Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 12
  • Wyświetleń 1,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

w ustawieniach swiatla masz opcje exclude, zaznacz tam obiekt podogi.

Napisano

w ustawieniach światła odznacz specular i będzie po sprawie. światło będzie działało tylko na diffuse obiektów nie na ich odbicia.

Napisano

Exclude = wyłączenie obiektu spod działania obiektu (w tym przypadku światła).

Zamiast odznaczać specular, pobaw się jego wartościami, przede wszystkim go zmniejsz i spłaszcz. Wyłączanie spec to nie sposób - kiedyś będziesz musiał go okiełznać ;)

Napisano

nom szczegolnie na podłodze specular sie bardzo przydaje. mozesz w materiale podłogi dac jakas mapke bump podlogi do slotu specular (przyciemnij jesli bedzie mocno odbijac)

Napisano
  • Autor

Coś mi nie wychodzi to usuwanie tego odbłysku, gdy wyłączam opcje specular w świetle efekt renderowania mam identyczny jak w przypadku gdy opcja jest włączona, jeśli chodzi o specular w materiale (używam DGS Material (physics_phen) na podłodze) to jest tam tylko jedna wartość, która działa na kolorze. Ustawiona jest całkowicie na czerń ale ten wielki odbłysk i tak występuje, więc zacząłem zabawe z shiny i glossy highlights. Udało mi się usunąć ten odbłysk zmniejszając wartość shiny do 1-2 (wtedy miałem na 14) ale tym razem nie mam odbić, więc wpadłem na pomysł aby "odbielić" trochę specular. No i tak doszedłem do czegoś takiego, że nie ma wielkiego odbłysku, są odbicia, ale... odbicia nie są rozmyte i mają nieograniczony zasięg, już nie mam żadnych pomysłów. :/

Napisano

możesz wyrenderować w passach, osobno diffuse, osobno specular. Tweety zaraz mnie poprze :p

Napisano
  • Autor
możesz wyrenderować w passach, osobno diffuse, osobno specular. Tweety zaraz mnie poprze :p

 

nie rozumiem :) jak coś takiego zrobić?

Napisano

popieram SWRSC ;]

 

jak wyrenderować na passach? no cóż, wyłączasz refleksy w materiałach i renderujesz jeden raz. wrzucasz czarny materiał z relfeksami o różnym stopniu rozmycia i renderujesz drugi raz. dodaj do tego światła i AO i zmiksuj w photoshopie.

 

ale tutaj nie ma sensu tego robić. wyłacz po postu specular dla światła i będziesz miał oświetlone obiekty bez jaskrawego halo na podłodze. a jeśli używasz maxa9 to użyj Arch&Design (krócej się liczy).

 

Pozdrawiam

Napisano
  • Autor

poradziłem sobie jakoś materiałem Arch&Design :)

 

Dziekuję za pomoc.

Pozdrawiam.

Napisano

Hehe co za dziwczane pomysly ludzie podsuwaja :D. Exlude zgreda to juz najbardziej rzadi xD. Moim zdaniem to wystarczyloby uzyc Logarytmic expourse control i by to przepalnie na podlodze zniklo. To nie jest zaden kosmiczny problem by kombinowac z passami. Wlaczyc GI dac logarytmica i bedzie wygladac cool.

Napisano

Moim zdaniem wystarczy po prostu zmniejszyć speculara - nie mieszajcie mu w głowie :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności