Skocz do zawartości

Wielka biała kula od światła


jajcek

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

stworzyłem sobie scenkę ze zwykłym oświetleniem mr Omni.

 

http://img184.imageshack.us/img184/5208/57sb4.jpg

 

i na kafelkach mam wielką białą kulę. Moje pytanie brzmi: czy bez przesuwania, zmieniania intensywności światła czy cech materiału kafelek (tak żeby pozostały odbicia itp.) da się tą kulę usunąć?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Exclude = wyłączenie obiektu spod działania obiektu (w tym przypadku światła).

Zamiast odznaczać specular, pobaw się jego wartościami, przede wszystkim go zmniejsz i spłaszcz. Wyłączanie spec to nie sposób - kiedyś będziesz musiał go okiełznać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi nie wychodzi to usuwanie tego odbłysku, gdy wyłączam opcje specular w świetle efekt renderowania mam identyczny jak w przypadku gdy opcja jest włączona, jeśli chodzi o specular w materiale (używam DGS Material (physics_phen) na podłodze) to jest tam tylko jedna wartość, która działa na kolorze. Ustawiona jest całkowicie na czerń ale ten wielki odbłysk i tak występuje, więc zacząłem zabawe z shiny i glossy highlights. Udało mi się usunąć ten odbłysk zmniejszając wartość shiny do 1-2 (wtedy miałem na 14) ale tym razem nie mam odbić, więc wpadłem na pomysł aby "odbielić" trochę specular. No i tak doszedłem do czegoś takiego, że nie ma wielkiego odbłysku, są odbicia, ale... odbicia nie są rozmyte i mają nieograniczony zasięg, już nie mam żadnych pomysłów. :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

popieram SWRSC ;]

 

jak wyrenderować na passach? no cóż, wyłączasz refleksy w materiałach i renderujesz jeden raz. wrzucasz czarny materiał z relfeksami o różnym stopniu rozmycia i renderujesz drugi raz. dodaj do tego światła i AO i zmiksuj w photoshopie.

 

ale tutaj nie ma sensu tego robić. wyłacz po postu specular dla światła i będziesz miał oświetlone obiekty bez jaskrawego halo na podłodze. a jeśli używasz maxa9 to użyj Arch&Design (krócej się liczy).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe co za dziwczane pomysly ludzie podsuwaja :D. Exlude zgreda to juz najbardziej rzadi xD. Moim zdaniem to wystarczyloby uzyc Logarytmic expourse control i by to przepalnie na podlodze zniklo. To nie jest zaden kosmiczny problem by kombinowac z passami. Wlaczyc GI dac logarytmica i bedzie wygladac cool.

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności