zdunek89 Napisano 2 Styczeń 2008 Napisano 2 Styczeń 2008 Witam od niedawna uczę się animacji w maxie i chciałem ustawić pewną rzecz mianowicie przykładowy szkielet http://img170.imageshack.us/img170/8356/przykladju6.jpg i tak na dole jest box, chciał bym by cała noga powiedzmy wykrzywiała się i poruszała w kierunku tego boxa, oczywiście górna część by była tylko obrotowa, wszystko przy włączonym ik a coś takiego chcę zrobić bo myślę że ułatwi wszelkiego rodzaju kopnięcia, wyskoki zamachy itp... a coś podobnego widziałem na filmiku prezentującym postać ze Sztuki Spadania (ktoś na forum kiedyś dawał) trochę to przypomina zachowanie przy look at w rotation w assign controller, lecz nie znalazłem tam tego co chciałem dla position jak to zrobić ? Z góry dzięki za pomoc
Shalivan Napisano 2 Styczeń 2008 Napisano 2 Styczeń 2008 a bipeda nie mogłbyś uzyc? (nie animuje więc tylko pytam :P)
zdunek89 Napisano 2 Styczeń 2008 Autor Napisano 2 Styczeń 2008 biped nie ma czegoś takiego, a szkielet wolę sam robić, jakoś bardziej mi pasuje do animowania niestety nie mogę znaleść tego ze sztuki spadania, by było od razu wiadomo o co Mi chodzi
SUPER_OkO Napisano 3 Styczeń 2008 Napisano 3 Styczeń 2008 Hmm nie wiem o co dokladnie chodzi ci.. co chcialbys uzyskac ale domyslam sie, ze chcialbys miec kontrole nad Swievel Angle'm kolana. Czyli kontrole nad katem obrotu zgiecia kosci polaczonych jakims tam lancuchem... tą funkcje znajdziesz kiedy bedziesz mial zaznaczonego danego IK chaina swojego jakiegos.. w zakladce motion -> IK solver Proporties. Masz 2 opcje do wyboru mozesz katy kontrolowac za pomoca Swievel Angle (np. podpiac to pod np. sliderka jakiegos) czy tam uzyc w tym celu jakiegos obiektu.. i w tym momencie zgiecie np. twojego kolana bedzie sie zachowywac jak Look At dla wybranego obiektu.
zdunek89 Napisano 3 Styczeń 2008 Autor Napisano 3 Styczeń 2008 nie do końca o to mi chodziło to inaczej chodzi mi że ten box pod nogą nie ma podążać za postacią, nie ma działać jak z linkowany z szkieletem czyli jeśli ruszam szkieletem to on zostaje w tym samym miejscu, lecz cała noga, do terminatora ma wyciągać się w jego stronę, oczywiście tak jak jest ustawione w ograniczeniach obrotu szkieletu PS: może ktoś ma link do tego filmiku z pokazaniem tej postaci kaprala ze sztuki spadania ? od razu by było wiadomo o co chodzi... Edit: udało mi się znaleźć ten filmik http://pl.youtube.com/watch?v=kGzgF-DafWg to o co mi chodzi jest to gdzieś w 10-12 sekundzie filmu
SUPER_OkO Napisano 3 Styczeń 2008 Napisano 3 Styczeń 2008 Hyhy.. to nie latwiej napisac, ze chodzi ci o calego rigga stopy.. ehh chyba nie jestes za bardzo w temacie. Poczytaj moze najpierw o samym riggowaniu.. co jak z czym sie je... tu masz prostego aczkolwiek bardzo dobrego takiego rigga stopy.. http://paulneale.com/tutorials/trippleIKLeg.htm 1
zdunek89 Napisano 3 Styczeń 2008 Autor Napisano 3 Styczeń 2008 ja rigguję przez ik, bonesy mi jakoś nie przypadły do gustu wolę z boxów robić i do tego bones pro :) a akurat chodzi mi tu o to co w tym filmiku, a nigdzie nie mogę znaleźć
Waldx Napisano 3 Styczeń 2008 Napisano 3 Styczeń 2008 http://pl.youtube.com/watch?v=kGzgF-DafWg masz filmik, chodzi mu o to co jest zaprezentowane na początku.
zdunek89 Napisano 3 Styczeń 2008 Autor Napisano 3 Styczeń 2008 SUPER_OkO właśnie przejrzałem ten tutek i ściągnąłem ten plik co tam jest gotowy, odpaliłem na maxie portable w szkole i działa mniej wiecej jak potrzebuję, wrócę do szkoły i spróbuję boxami z ik to zrobić w ten sposób, mam nadzieję że zadziała, jeśli nie to na pewno napiszę, Dzięki wszystkim za pomoc
SUPER_OkO Napisano 3 Styczeń 2008 Napisano 3 Styczeń 2008 Ehh.. bo normalnie sobie zaraz palne moim panelem w leb;D stopa kapitana ze sztuki spadania jest zriggowana prawie identycznie.. jak na tutku, ktory przytoczylem wyzej.. to, ze Paul uzyl splinow za kontrolerki przypominajacych sphery nie znaczy, ze dziala to inaczej. To, ze na filmiku nie widac innych kontrolerkow poza jednym splinem (obrysem stopy) nie oznacza, ze nie ma ich wscenie.. zapewniam was.. ze sa poprostu sa ukryte. Zdunek nie mam pojecia co oznacza termin Riggowanie przez IK w twoim wypadku. Zapraszam do obejrzenia moich tutow moze sie przydadza na przyszlosc jakbys chcial drazyc dalej w tym temacie. http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=44702 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=43628
zdunek89 Napisano 3 Styczeń 2008 Autor Napisano 3 Styczeń 2008 nie znam za bardzo terminologi przy animowaniu, chodzi mi to że jakoś bardziej do gustu przypadło mi ustawianie szkieletu za pomocą boxów i ustawiać w zakładce z ik niż przez bonesy...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się