Skocz do zawartości

max zachowanie podobne do look at lecz przy position


zdunek89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

od niedawna uczę się animacji w maxie i chciałem ustawić pewną rzecz

mianowicie

przykładowy szkielet

http://img170.imageshack.us/img170/8356/przykladju6.jpg

i tak na dole jest box, chciał bym by cała noga powiedzmy wykrzywiała się i poruszała w kierunku tego boxa, oczywiście górna część by była tylko obrotowa, wszystko przy włączonym ik

a coś takiego chcę zrobić bo myślę że ułatwi wszelkiego rodzaju kopnięcia, wyskoki zamachy itp... a coś podobnego widziałem na filmiku prezentującym postać ze Sztuki Spadania (ktoś na forum kiedyś dawał)

trochę to przypomina zachowanie przy look at w rotation w assign controller, lecz nie znalazłem tam tego co chciałem dla position

jak to zrobić ?

 

Z góry dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Hmm nie wiem o co dokladnie chodzi ci.. co chcialbys uzyskac ale domyslam sie, ze chcialbys miec kontrole nad Swievel Angle'm kolana. Czyli kontrole nad katem obrotu zgiecia kosci polaczonych jakims tam lancuchem... tą funkcje znajdziesz kiedy bedziesz mial zaznaczonego danego IK chaina swojego jakiegos.. w zakladce motion -> IK solver Proporties. Masz 2 opcje do wyboru mozesz katy kontrolowac za pomoca Swievel Angle (np. podpiac to pod np. sliderka jakiegos) czy tam uzyc w tym celu jakiegos obiektu.. i w tym momencie zgiecie np. twojego kolana bedzie sie zachowywac jak Look At dla wybranego obiektu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie do końca o to mi chodziło

to inaczej chodzi mi że ten box pod nogą nie ma podążać za postacią, nie ma działać jak z linkowany z szkieletem czyli jeśli ruszam szkieletem to on zostaje w tym samym miejscu, lecz cała noga, do terminatora ma wyciągać się w jego stronę, oczywiście tak jak jest ustawione w ograniczeniach obrotu szkieletu

 

PS: może ktoś ma link do tego filmiku z pokazaniem tej postaci kaprala ze sztuki spadania ? od razu by było wiadomo o co chodzi...

 

 

Edit: udało mi się znaleźć ten filmik

http://pl.youtube.com/watch?v=kGzgF-DafWg

to o co mi chodzi jest to gdzieś w 10-12 sekundzie filmu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SUPER_OkO właśnie przejrzałem ten tutek i ściągnąłem ten plik co tam jest gotowy, odpaliłem na maxie portable w szkole i działa mniej wiecej jak potrzebuję, wrócę do szkoły i spróbuję boxami z ik to zrobić w ten sposób, mam nadzieję że zadziała, jeśli nie to na pewno napiszę, Dzięki wszystkim za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehh.. bo normalnie sobie zaraz palne moim panelem w leb;D stopa kapitana ze sztuki spadania jest zriggowana prawie identycznie.. jak na tutku, ktory przytoczylem wyzej.. to, ze Paul uzyl splinow za kontrolerki przypominajacych sphery nie znaczy, ze dziala to inaczej. To, ze na filmiku nie widac innych kontrolerkow poza jednym splinem (obrysem stopy) nie oznacza, ze nie ma ich wscenie.. zapewniam was.. ze sa poprostu sa ukryte. Zdunek nie mam pojecia co oznacza termin Riggowanie przez IK w twoim wypadku.

 

Zapraszam do obejrzenia moich tutow moze sie przydadza na przyszlosc jakbys chcial drazyc dalej w tym temacie.

 

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=44702

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=43628

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności