Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam!

Bawiłem się niedawno trochę mapą typu raytrace i kiedy nadałem powierzchni dodatkowo mapę noise typu bump, to powstał realistyczny efekt fal. Zastanawiam się teraz, czy można by zrobić tak, żeby nadać drugą mapę noise typu bump i nadać im ruch w dwie różne strony np. pod takim kątem: /\

I to w taki sposób, aby w miejscu, gdzie wypadłyby dwie "górki" była wyższa, dwie "doliny" - niższa a "dolina" z "górką" - wygaszenie (interferencja fal). Myślę że dałoby to dość realistyczny efekt fal na morzu w animacji.

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 855
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Mozesz zmixowac dwie rozne mapy noise (material mix laczy dwa pod-materialy (mapy) z pewnymi wagami, tym samym pozwala je sumowac czy usredniac) w slocie bump.

Napisano

na Mentalu jest świetny shader do robienia małych fal na wodzie. Fale na nim wyglądają bardzo realistycznie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności