Napisano 7 Styczeń 200817 l Witam! Bawiłem się niedawno trochę mapą typu raytrace i kiedy nadałem powierzchni dodatkowo mapę noise typu bump, to powstał realistyczny efekt fal. Zastanawiam się teraz, czy można by zrobić tak, żeby nadać drugą mapę noise typu bump i nadać im ruch w dwie różne strony np. pod takim kątem: /\ I to w taki sposób, aby w miejscu, gdzie wypadłyby dwie "górki" była wyższa, dwie "doliny" - niższa a "dolina" z "górką" - wygaszenie (interferencja fal). Myślę że dałoby to dość realistyczny efekt fal na morzu w animacji.
Napisano 7 Styczeń 200817 l Mozesz zmixowac dwie rozne mapy noise (material mix laczy dwa pod-materialy (mapy) z pewnymi wagami, tym samym pozwala je sumowac czy usredniac) w slocie bump.
Napisano 7 Styczeń 200817 l na Mentalu jest świetny shader do robienia małych fal na wodzie. Fale na nim wyglądają bardzo realistycznie
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto