Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jak poprawic jakosc textur jestem nowy wiec dopiero sie ucze na boxa nalozylem dwie mapy diffus i bump z daleka moze nie wygladaja tak zle ale ciagle mi cos nie pasuje troszke gorsza jest sytuacja przy zblizeniu wtedy teksturki wygladaja fatalnie co moge zrobic by to poprawic jescze jedno bede chcial na jednej ze scian zrobic okienko i teraz pytanie czy kamienie do okola okna wymodelowac recznie z boxow i nalozyc na nie tekstury czy pociac poligona i extrudowac elementy dalej je modelowac czy poprostu zrobic mape bump i nalozyc text

za wszystkie wskazowki z gory dzieki

  • Odpowiedzi 16
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

wejdz do slotu z bitmapa i tam pod tilesami wartosc ostrosci tekstury ( nie pamietam dokladna nazwe) - prawdopodobnie ustawiona na 1 .. wiec daj na 0,01 ( minimalna wartosc )

co do otworu to jesli zrobisz dziure i dasz calemu obiektowi uvmap - box to boki otworu tez beda zmapowane

Napisano

A może po prostu rozdzielczość textury jest mała i przez to przy zbliżeniach widać te rozmycia. Jak ustawisz blur na minimum to będzie widać ostre pixele.

Napisano

[Zmienilem blur na 0.01 jak radziliscie i z daleka jest ok jak dam zblizenie cos dale jest nie tak a tekstury mialem o wymiarach 2952x1892 300 dpi wiec chyba nie takie zle a i jeszcze jedno co zrobic zeby zaznaczone miejsca wygladaly bardziej naturalnie

Napisano
co zrobic zeby zaznaczone miejsca wygladaly bardziej naturalnie

Jakas mapke dispacement wrzuc.

 

Co do jakosci textur to moze zmien filtrowanie bitmapy na summed area?

Napisano

Bardziej naturalnie? Tzn. żeby np. na krawędziach było widać że cegły wystają?

Hardcore'owa rada jest taka: zmapuj to dobrze, wrzuć do zbrusha, zagęść siatkę(z wyłączoną opcją smooth), zamaskuj miejsca gdzie jest tynk i brushem o dużym rozmiarze wyciągnij cegły. potem wypal displacement i mur nie będzie taki płaski.

Albo po prostu zrób dispa w photoshopie. Pozdrawiam.

Napisano

wlacz photoshopa, otworz ta texture co juz masz tych cegiel, wcsnij ctrl+L lub wejdz w image -->adjustments i wybierz levels. Ustaw levele wejsciowe tak zeby zostaly tylko linie dookola cegiel. Prosta mapka displacement gotowa.

Napisano

Zmienilem filtrowanie mapy i wrzocilem mapke dis oto ona ale po dodaniu mapki disp robia mi sie dziwne zeczy rys render nr 2 a sianki dale proste jak ..... no nic pobawie sie zbrushem i zobaczymy co z tego wyjdzie troszke mi to zajmie wiec kwilke mnie nie bedzie jak mi cos wyjdzie wreszcie pochwale sie rezultatami dzieki za wszystkie rady wkrotce do was wroce

 

aha jeszcze mapka dis moze z nia cos jest nie tak

Napisano

kwestia tez rozdzielczosci textury , przy przyblizeniu bedziesz mial zla jakosc jesli jest slaba textura ( mala rodzielczosc )

kamil.ochel - tia blur ..

Napisano

Jak używasz dispa w standardowym materiale a siatka jest bardzo prosta to takie coś się może dziać bo displacement modyfikuje siatkę na podstawie mapy wysokości. Jak siatka nie jest gęsta to nic z tego nie będzie dlatego musisz użyć mentalowskiego dispa który na czas renderingu zagęszcza siatkę. W moim tutku o texturowaniu dinozaura na końcu pierwszej części masz pokazane na obrazkach jak stworzyć materiał z dispem w mentalu.

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=44383

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności