Napisano 9 Styczeń 200817 l Jak poprawic jakosc textur jestem nowy wiec dopiero sie ucze na boxa nalozylem dwie mapy diffus i bump z daleka moze nie wygladaja tak zle ale ciagle mi cos nie pasuje troszke gorsza jest sytuacja przy zblizeniu wtedy teksturki wygladaja fatalnie co moge zrobic by to poprawic jescze jedno bede chcial na jednej ze scian zrobic okienko i teraz pytanie czy kamienie do okola okna wymodelowac recznie z boxow i nalozyc na nie tekstury czy pociac poligona i extrudowac elementy dalej je modelowac czy poprostu zrobic mape bump i nalozyc text za wszystkie wskazowki z gory dzieki
Napisano 9 Styczeń 200817 l wejdz do slotu z bitmapa i tam pod tilesami wartosc ostrosci tekstury ( nie pamietam dokladna nazwe) - prawdopodobnie ustawiona na 1 .. wiec daj na 0,01 ( minimalna wartosc ) co do otworu to jesli zrobisz dziure i dasz calemu obiektowi uvmap - box to boki otworu tez beda zmapowane
Napisano 9 Styczeń 200817 l A może po prostu rozdzielczość textury jest mała i przez to przy zbliżeniach widać te rozmycia. Jak ustawisz blur na minimum to będzie widać ostre pixele.
Napisano 9 Styczeń 200817 l Autor [Zmienilem blur na 0.01 jak radziliscie i z daleka jest ok jak dam zblizenie cos dale jest nie tak a tekstury mialem o wymiarach 2952x1892 300 dpi wiec chyba nie takie zle a i jeszcze jedno co zrobic zeby zaznaczone miejsca wygladaly bardziej naturalnie
Napisano 9 Styczeń 200817 l co zrobic zeby zaznaczone miejsca wygladaly bardziej naturalnie Jakas mapke dispacement wrzuc. Co do jakosci textur to moze zmien filtrowanie bitmapy na summed area?
Napisano 9 Styczeń 200817 l Bardziej naturalnie? Tzn. żeby np. na krawędziach było widać że cegły wystają? Hardcore'owa rada jest taka: zmapuj to dobrze, wrzuć do zbrusha, zagęść siatkę(z wyłączoną opcją smooth), zamaskuj miejsca gdzie jest tynk i brushem o dużym rozmiarze wyciągnij cegły. potem wypal displacement i mur nie będzie taki płaski. Albo po prostu zrób dispa w photoshopie. Pozdrawiam.
Napisano 9 Styczeń 200817 l pobaw siętez ustawieniami rendera na przykład zmieńsampling (jesli to mental ray) na 4 16 Mitchell pozdro
Napisano 9 Styczeń 200817 l wlacz photoshopa, otworz ta texture co juz masz tych cegiel, wcsnij ctrl+L lub wejdz w image -->adjustments i wybierz levels. Ustaw levele wejsciowe tak zeby zostaly tylko linie dookola cegiel. Prosta mapka displacement gotowa.
Napisano 9 Styczeń 200817 l Autor Zmienilem filtrowanie mapy i wrzocilem mapke dis oto ona ale po dodaniu mapki disp robia mi sie dziwne zeczy rys render nr 2 a sianki dale proste jak ..... no nic pobawie sie zbrushem i zobaczymy co z tego wyjdzie troszke mi to zajmie wiec kwilke mnie nie bedzie jak mi cos wyjdzie wreszcie pochwale sie rezultatami dzieki za wszystkie rady wkrotce do was wroce aha jeszcze mapka dis moze z nia cos jest nie tak
Napisano 9 Styczeń 200817 l kwestia tez rozdzielczosci textury , przy przyblizeniu bedziesz mial zla jakosc jesli jest slaba textura ( mala rodzielczosc ) kamil.ochel - tia blur ..
Napisano 9 Styczeń 200817 l Autor texturka to jakies 2300x1900 wiec chyba ok jak dam wiekszy dis to dzieja mi sie dziwne zeczy
Napisano 9 Styczeń 200817 l mape displacementu wrzucasz w slot materialu?? czy modyfikatorem sie bawisz?
Napisano 9 Styczeń 200817 l Jak używasz dispa w standardowym materiale a siatka jest bardzo prosta to takie coś się może dziać bo displacement modyfikuje siatkę na podstawie mapy wysokości. Jak siatka nie jest gęsta to nic z tego nie będzie dlatego musisz użyć mentalowskiego dispa który na czas renderingu zagęszcza siatkę. W moim tutku o texturowaniu dinozaura na końcu pierwszej części masz pokazane na obrazkach jak stworzyć materiał z dispem w mentalu. http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=44383
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto