shadziu Napisano 12 Styczeń 2008 Napisano 12 Styczeń 2008 Witam, to jest moj pierwszy post na forum, wraz z moim pierwszym modelem. konto mam od dawna bo tak juz jest w zyciu młodego człowieka( a zwłaszcza gracza mmo) ze pragnie podbic świat własna gierka, bo przeciez coto jest stworzyc gre i jakto szwadrony doświadczonych programistow i grafikow tworzy marny tytoł przez pare lat... oj szybko sie młody człowiek zawodzi i rzuca te nielegalnie sciagniete 3d maxy do recyklera :D to tak słowem wstepu... nie bede dłuzej zanudzał, daje tutaj moj pierwszy modelik w Zbrushu, zrobiłem go podjarany masą filmikow na youtube, oraz obejzeniu tutoriali Kicka. wiewiele umiem, dlatego prosiłbym o pomoc :) chciałbym sie zapytac, bo jak widzicie, czapeczka( tak to na głowie to czapeczka jest xD) jest wraz z obiektem, wiec, jak zrobic to jako osobny obiekt... tak naprzykład jak sa oczy i usta, albo ubranie w defaulowych modelach Zbrusha, ułatwiło by mi to prace :) kurde jak widze podglad postu to wielkie te imagi są... no nic, pierwszy post, niedokońca wiem jakie zasady tutaj na forum panuja, postaram sie szybko dostosowac :D jakośc słaba... bo to paintowy .jpg niestety, świezo po reintalu windowsa wiec ni photoshopa ni nic :) aa i jeszcze dodam ze postac tak bez konceptu... chwyciłem pedzel i po paru machnieciach zaczeło costam wyłazic :) pozdraawiam Shadziu
piksar Napisano 12 Styczeń 2008 Napisano 12 Styczeń 2008 otwór gębowy nie bardzo mi sie widzi, za duży, kości szczęki nie widać nie znam się może.
Tomala Napisano 12 Styczeń 2008 Napisano 12 Styczeń 2008 Shadziu co do czapeczki to zrób tak: wciśnij ctrl i zamaluj czapeczkę(czyli zamaskuj ją) teraz przejdź do zakładki subtools w panelu geometry i wciśnij extract, pokombinuj też z parametrem thick żeby uzyskać odpowiednią grubość czapeczki. Po wciśnięciu pojawi się nowy subtool czyli wyextrudowana czapka będzie już osobnym modelem żeby ją edytować musisz kliknąć na tego subtoola na liście subtooli . Radzę Ci albo nauczyć sie robienia base meshów z zsphere albo w innych programach do 3d i jak sculptujesz to pamiętaj o kolejności dodawania detali. Ogólny kształt modelu jak i jego większe elementy rób na niskich poziomach podziału a mniejszy detal na najwyższych a nie od razu podział na maxa i jazda. Pozdro.
shadziu Napisano 13 Styczeń 2008 Autor Napisano 13 Styczeń 2008 ok dzieki wielkie za komenty piksar geby niezmniejsze, bo niemialbym tam co wstawic... chyba ze lekko gorna warge obnizyc i wstawic to "coś" nad ustami, ale niewiem czy probowac... Tomala, wielkie dzieki :D oto własnie mi chodziło, juz czapka jest gotowa.. choc tez nie do końca.. moze zrobie wiatraczek zamiast takiego pompona... pomyśli sie jeszcze xD mały update pracki, dotobiłem zęby, czapke, podniosłem troszke kosc szczeki, uwytdatniłem usta ( tak ociupińke) i dorobiłem takie wstepne oczy :) i mam jeszcze pare pytań, jak zrobc jakos podgląd na postać? albo jakos ja zapisac? ... bo mało profesjonaly sposob to print screen do painta i sklejanie xD i jeszcze jedno... teraz bede chciał poprawic uszy, ale kurde niewiem jak ja to zrobiłem ze mam strasznie mało poly w nich.. nic niemoge tam wymodelowac, a divide juz dac niemoge... jak mozna jeszcze troszke tam tych poly dodac?
Ania Napisano 13 Styczeń 2008 Napisano 13 Styczeń 2008 Wygląda jakby mu coś w buzi wybuchło. Słuchaj Tomali on dobrze pisze, najpierw trzeba dopracować ogólny kształt, dopiero potem detale. Co do podglądu, ja właśnie robię printscreen, bo to najszybciej i najwygodniej, ale nie sklejam w paincie tylko w Corel Photopaint, albo w ogóle nie sklejam tylko daję kilka obrazków osobnych. Później jak już będzie bardziej gotowe, można renderować ale nie wiem jak to działa w Zbrushu. Na uszach masz za mało poly właśnie dlatego że nie zrobiłeś basemesha, jak robisz basemesh to koło uszu, nosa, oczu itd. dajesz już od początku więcej poly i potem nie ma problemu. Radzę zacząć od nowa z solidną bazą. I warto zobaczyć: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=35770 Dla ciebie zwłaszcza lekcja 2 albo 3. Aha i jeszcze jeśli efekt ma być jako taki i jeśli nie mamy anatomii w małym palcu, to warto sobie poszukać referencji, konceptów, zdjęć podobnych stworzonek, nie trzeba się tego potem trzymać na sto procent ale warto pewne elementy podpatrzeć, jak wyglądają usta, uszy, ogólny zarys czaszki, wtedy łatwiej nam wyjdzie coś ładnego.
shadziu Napisano 13 Styczeń 2008 Autor Napisano 13 Styczeń 2008 Aniu to dopiero pierwszy model wiec błedy sa wskazane :D co do tego basemesha, własnie kurcze ja chciałem tak fajnie lepic odrazu z polysphery... zsperhy wogole mi niepodchodza, ale nieomieszkam sie nauczyc bawic w wingsie... bo przeciez ciała nie ulepie w zbrushu ( o zsperach zapomnijmy xD) jezeli mowicie ze geba zaduza to jutro popracuje nadnią :) czekam na kolejne poprawki i podpowiedzi co do tego popatrzenia.. nie jestem za tą metodą ... ona zamyka mi wyobraźnie, jestem w szkole plastycznej, jezeli patrzylbym sie na prace innych artystow to zamykałbym sie w pewnym koncepcie, potem zawsze wracasz bo, a gdziestam widziałem takie cos i to fajnie wyglada, albo poprostu nic innego niemozesz wymyslec, bo wszsytko jest juz podobne do czegos co gdziestam widzialem :) przynajmniej ja tak mam xD
Tomala Napisano 13 Styczeń 2008 Napisano 13 Styczeń 2008 Jak chcesz zapisać obrazek w zbrushu to w menu document weź export i tam możesz zapisać do trzech formatów bodajże(bmp, psd i coś tam jeszcze). A jak chcesz to wyrenderować to po prostu w menu render kliknij na best ale żeby to jakoś wyglądało będziesz musiał zrobić dobry materiał. Dla skóry wystarczy doubleshade material z odpowiednimi ustawieniami o których bym musiał pisać bardzo długo ale możesz też wybrać gotowy matcap skin i tez będzie dobrze. Co do uszu to tak jak pisze Ania musisz pomyśleć nad lepszą bazą bo ze zwykłej kuli wychodzi takie właśnie coś na "biegunach" kuli masz mega gęstą siatkę a na "równiku" rzadszą. Możesz też zagęścić część siatki np. same uszy w tym celu zamaskuj pozostałą część siatki(ctrl+shift) tak żeby było widać same uszy i zejdź na najniższy poziom podziału siatki i podziel ją(divide). Napisz też jaki masz sprzęt bo być może da się u Ciebie wyciągnąć więcej poly tylko masz ustawioną maxymalną ilość poligonów na siatkę na zbyt mało. Możesz to zmienić w Preferences>mem>max poly per mesh gdzie jeden oznacza milion poly czyli jak ustawisz na 6 to będzie maxymalnie 6 mln poly.
shadziu Napisano 13 Styczeń 2008 Autor Napisano 13 Styczeń 2008 moja żyleta to: AMD athlon 3500+ 1gb ram GF7600GT ok a zeby post nitbył taki goły to dam update, zmniejszylem usta... własciwie mi bez roznicy, wczesniej jakby małe dziecko sie darło, teraz jakby sie uśmiechał xD
floo Napisano 13 Styczeń 2008 Napisano 13 Styczeń 2008 przerażające to co widzę... ohyda! lol! pracuj dalej:D
shadziu Napisano 13 Styczeń 2008 Autor Napisano 13 Styczeń 2008 kurde.. zabardzo wciagajace jest to modelowanie, no nie moge sie oderwac nie bede juz tak nawalał updatami, bo stronka bedzie sie ładowac długo... dlatego, ten ostatni xD juz chyba modelowanie tak ogołem skończone, moze drobne poprawki, walnac alphe, nałozyc teksture, wypalic uv( niewiem nawet coto jest xD) co do imagu, poprawiłem uszy... sa bardziej natralne... tak mi sie wydaje, ogolnie jestem zadowolony jezeli chodzi o całośc pierwszy projekt(a jeszcze raz podkreśle xD) i bez konceptu :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się