mysiopysio Napisano 17 Styczeń 2008 Napisano 17 Styczeń 2008 Witam Z okazji przejscia z 3D Max na XSI ( wymog pracodawcy) potrzeboje pomocy szanowych grupowiczow. Zajmoje sie animacja postacie wiec oczywiscie mam zwiazane z tym problemy po przejsciu na nowy soft. Uzywam do rigowania i animacji wbudowanego Biped Rig. Niestety nie jest idealny :) Nie ma rozciagalnych kosci. Czy jest jakas metoda na stretched bones? Zakladajac ze nie jestem programista i na skryptowaniu sie nie znam. I czy wogole sa jakies inne systemy do rigowania na XSI poza BipedRig? Pozrawiam
Muminek Napisano 17 Styczeń 2008 Napisano 17 Styczeń 2008 Takie kości są . Nie używałem ich ale natknąłem się w manualu . Tylko nie potrafię powiedzieć w jakim temacie.
gryzon Napisano 12 Luty 2008 Napisano 12 Luty 2008 Stretch bones nie jest dostępny z menu. Ale bardzo łatwo można sobie go samemu przygotować zgodnie z poniższym opisem. 1. tworzymy nową kość 2. tworzymy null'a. 3. Dajemy Constrain Position efektora kości do null'a. 4. W ustawieniach kości dla parametru Lenght wpisujemy bardzo prosty skrypt ctr_dist( root., null. ) Spowoduje to wpsianie w rozmiar kości dystansu pomiędzy root i null. I w ten sposób dostajemy Stretch Bone :) Poniżej obrazek dla ułatwienia. Pytanie drugie: Żaden system do rigowania nie jest idealny :) A więc trzeba sobie też samemu pogrzebać. Ja używam tylko biped guide. Czytałem że dla XSI zrobili CAT. Pozdrawiam 1
mysiopysio Napisano 13 Luty 2008 Autor Napisano 13 Luty 2008 Dziki bardzo!! I przepraszam ze dopiero teraz dziekuje. Wczesniej nagla zmian softu i porot do XSI :) Dzieki bardzo przydatne.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się