Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Z okazji przejscia z 3D Max na XSI ( wymog pracodawcy) potrzeboje pomocy szanowych grupowiczow.

Zajmoje sie animacja postacie wiec oczywiscie mam zwiazane z tym problemy po przejsciu na nowy soft. Uzywam do rigowania i animacji wbudowanego Biped Rig. Niestety nie jest idealny :) Nie ma rozciagalnych kosci. Czy jest jakas metoda na stretched bones? Zakladajac ze nie jestem programista i na skryptowaniu sie nie znam.

 

I czy wogole sa jakies inne systemy do rigowania na XSI poza BipedRig?

Pozrawiam

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Stretch bones nie jest dostępny z menu. Ale bardzo łatwo można sobie go samemu przygotować zgodnie z poniższym opisem.

1. tworzymy nową kość

2. tworzymy null'a.

3. Dajemy Constrain Position efektora kości do null'a.

4. W ustawieniach kości dla parametru Lenght wpisujemy bardzo prosty skrypt ctr_dist( root., null. ) Spowoduje to wpsianie w rozmiar kości dystansu pomiędzy root i null.

 

I w ten sposób dostajemy Stretch Bone :)

Poniżej obrazek dla ułatwienia.

 

strethbonesto8.jpg

 

Pytanie drugie: Żaden system do rigowania nie jest idealny :) A więc trzeba sobie też samemu pogrzebać. Ja używam tylko biped guide. Czytałem że dla XSI zrobili CAT.

 

Pozdrawiam

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności