Skocz do zawartości

Dbalosc o szczegoly


wit_ex

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam takie nietypowe pytanie, bowiem tyczy się one dorabiania małych, acz ważnych szczegółów. Otóż jak najlepiej zrobić te male elementy? Zawsze w moje modele byly strasznie "suche" ponieważ nie wiedziałem jak sie zabrać za zrobienie szczegółów. Jak zrobić takie wciecia lub wypuklosci w chociazby tym modelu http://img246.imageshack.us/my.php?image=lufa3ar6.jpg

Albo tutaj: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=45767&page=3

Jak zrobić te wszystkie zaczepy, srubki, zatrzaski, itp. ? Czy używać, extrude, czy wycinać booleanem, czy nie wiem co ... ?

Z góry dzienx za pomoc!

PS. Moje pytanie dotyczy szczegółów tylko w elementach MECHANICZNYCH. Modelowaniem tworów organicznych wogóle sie nie zajmuje bo nie mam do tego wyobrazni :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Troszke ogolne pytanie. W zasadzie siedzisz i modelujesz. Czasem oplaca sie robic boolean na dziury, czasem lepiej wymodelowac. Ja uzywam bardzo duzo narzedzia GeoPoly z PolyBoost'a ulatwia bardzo robienie dziur bez potrzeby booleana. A zaczepki, srubki, zatrzaski? No coz, poly do reki i jedziesz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja osobiscie robie grupy. masz szybki dostep do 'podzespolow' po jej otwarciu i latwiej panowac nad materialami.

dobrze jest wg. mnie miec system nazewnictwa. np. grupa - krzeslo a w niej : krzeslo_siedzisko; krzeslo_kolka , itd. ulatwia to i przyspiesza prace :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema , pierwszy render to mojego modelu wiec może sie wypowiem ;] Obiekty daje tylko do layers'ow aby je schować (dużo poly) . Co do modelowania to gdy dużo dziur do wycięcia to boolean (choć nie przepadam za nim ) a tak to wszystko cut'uje . Co do detali takich jak śrubki itp to jak już wspomniał mirach - edit poly i do dzieła ... jak byś jakieś pytania miał możesz na gg pytać :PP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

layersy i grupy, inaczej nie da sie tego opanowac;)

 

w czolgu zrobilem

-layer na elementy wnetrza

-layer na gorna wierze (duze elementy)

-layer na gorna wierze (male elementy)

-na kadlub

-kadlub male elementy

-kola

-gasienice

-no i layer na referencje;))

 

ponaddto jeszcze cala mase grup;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez polecam layery. Przy tosterze mialem oddzielny layer na kazda wazniejsza czesc, layer na male detale (ktore strasznie mi komputer zamulaly, wiec byly wylaczone jak tylko ich nie potrzebowalem), na swiatla, otoczenie i refki.

Dodatkowy plus layerow jest taki, ze praca na modelu ktory ma mase czesci i poly jest prawie nie mozliwa jest masz slaba maszyne, wiec trzeba rzeczy ukrywac i robic kazdy detal osobno.

 

Edit:

Aha, jak NAPRAWDE chcesz sie wziasc za modelowanie skomplikowanych rzeczy na duza skale, to polecam tego pana:

http://www.cg-academy.net/pages/topic_modelling/dvds_modelling_advanced_02/dvds_modelling_advanced2.php

Gosc nie tylko pokazuje jak modelowac skomplikowane czesci (uzywajac przy tym wg mnie bardzo dziwnych technik), ale tez pokazuje jak to wszystko zorganizowac i poukladac zeby nie zgubic sie przy modelowaniu bardzo zlozonego modelu.

Pech chcial ze niedlugo po obejzeniu tego DVD przerzucilem sie z modelarstwa precyzyjnego na vizki, i nie moglem za wiele wykozystac tej wiedzy w praktyce, ale szczerze polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok... dzienx wszystkim za rady. Postaram sie jakoś sobie załatwić te "advanced modeling 2". Mam jeszcze jedno pytanko. Otóż pracuje nad stworzeniem amerykańskiego lotniskowca CVN-65 Enterprise http://www.fas.org/man/dod-101/sys/ship/cvn-65.htm i nie wiem jak sie zabrac za zrobienie wiezy kontrolnej ;/ Jak wg. Was najlepiej to zrobić. Extrudować z jednego boxa, czy robic male obiekty i je do siebie dodawać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności