Gość monet60707 Napisano 22 Styczeń 2008 Napisano 22 Styczeń 2008 Jestem poczatkujacy w 3ds max. Czy moze ktos mi podpowiedziec jak zachowac oryginalne proporcje tekstury bitmapowej? Chodzi mi o to, ze gdy material zawiera mape bitowa w diffuse slot to z jakigos powodu Max deformuje ja (rozciaga lub sciska) nie zachowujac oryginalnych proporcji zdjecia. Gdy to nie ma wiekszego znaczenia przy robieniu materialu np. drewna na parkiet to jest to problem kiedy chce zrobic render galerii sztuki z wieloma reprodukcjami na scianach. Mona Lisa ma wtedy znieksztalcona twarz a "Sloneczniki" Van Gogha przybieraja nieproporcjonalna postac.
SoAd Napisano 22 Styczeń 2008 Napisano 22 Styczeń 2008 proporcje obrazu w scenie muszą być takie jak w rzeczywistości
Shalivan Napisano 22 Styczeń 2008 Napisano 22 Styczeń 2008 unwrap uvw albo na początek uvw map (modyfikatory)
Shogun 3D Napisano 22 Styczeń 2008 Napisano 22 Styczeń 2008 W UVWmap masz taką opcję "bitmap fit". To ładuje teksturę w jej oryginalnych proporcjach.
delf77 Napisano 22 Styczeń 2008 Napisano 22 Styczeń 2008 do bryly na ktora dajesz teksture daj modyfikator - uvmap . potem edytuj gizmo uvmapa - daj mu wymiar taki jak oryginalny jpg , lub proporcjonalny ( mniejszy / wiekszy ), powinno zadzialac ... albo przygotowac bryle ktora jest w takich samych proporcjach jak JPG wtedy bedzie rozciagneity ten JPG na 1 sciane ( polygon )
Gość monet60707 Napisano 23 Styczeń 2008 Napisano 23 Styczeń 2008 Dzieki za podpowiedzi. Sprobowalem uvw map z opcja "bitmap fit" i faktycznie otrzymalem to co chcialem, ale widze, ze ten modyfier dziala kiedy chce i jak chce. Generalnie spelnia swoje zadanie, ale od czasu do czasu rowniez znieksztalca zdjecie. Czy to jest jakis powszechny blad tego modyfikatora, czy to moze moja wersja ma buga? Uzywam max'a v.9.
lestat85 Napisano 23 Styczeń 2008 Napisano 23 Styczeń 2008 jeśli mapa jest zbyt rozciągnięta, zwiększasz po prostu współczynniki U, V bądź W... zależnie w jakiej osi Ci ją rozciąga... z kolei w odwrotnej sytuacji kiedy mapa jest zbyt ściśnięta współczynniki muszą być zmniejszone. Adekwatnie możesz to zrobić również w oknie Material Editora, zakładka coordinates Twojej bitmapy, współczynniki Tiling U i V. Powodzenia!
Gość User190 Napisano 23 Styczeń 2008 Napisano 23 Styczeń 2008 Naucz się wciskać F1 i czytać o narzędziach, których używasz!! To, że jesteś początkujący nie zwalnia Cię od myślenia. Sprawdź link: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=45541
Gość monet60707 Napisano 24 Styczeń 2008 Napisano 24 Styczeń 2008 Naucz się wciskać F1 i czytać o narzędziach, których używasz!! To, że jesteś początkujący nie zwalnia Cię od myślenia. A ja myslalem, ze te forum jest wlasnie po to, zeby nie wciskac F1. I co bys robil bystrzaku jak tacy jak ja nie zadawali by Ci pytan?
mirach Napisano 24 Styczeń 2008 Napisano 24 Styczeń 2008 Nie wiem jak ci to powiedziec, ale ludzie maja wiele innych ciekawych zajec niz przepisywanie instrukcji obslugi programu. A forum jest od tego, ze jak przeczytasz juz to co jest pod F1 i nadal nie dziala, to zadajesz tu pytanie.
tweety Napisano 24 Styczeń 2008 Napisano 24 Styczeń 2008 monet60707: wyobraź sobie, że zastanawiasz się nad problemem. napisanie posta w max3d.pl zajmuje około 1-2 minuty. czekanie na odpowiedź - od 10 minut do kilku dni. a teraz wyobraź sobie, że używasz F1. naciskasz klawisz i czytasz o bitmapach i materiałach. otwarcie F1 - 1-2 sekundy, wstukanie frazy - około 5 sek. czytanie ze zrozumieniem - to już zależy od szybkości Twojej nauki. I co bys robil bystrzaku jak tacy jak ja nie zadawali by Ci pytan? to co robimy kiedy właśnie nikt nie zadaje takich pytań. zastanawiamy się nad poważniejszymi problemami. wiesz co się działo z 7-8 lat temu? nie było tak powszechnego dostępu do internetu, nie było forów na których można było zadać pytanie. istniał tylko F1 i ludzie jakoś sobie z tym radzili. czemu więc nie skorzystasz z najłatwiejszej drogi i nie wciśniesz tego klawisza?
lestat85 Napisano 24 Styczeń 2008 Napisano 24 Styczeń 2008 A ja myslalem, ze te forum jest wlasnie po to, zeby nie wciskac F1. monet Po pierwsze muszę Cię zasmucić ale to że staramy się Ci pomóc jest jedynie wyrazem naszej cierpliwości i dobrej woli. Co się tyczy klawisza F1, jest to najbardziej wiarygodne źródło informacji, stworzone przez sam Autodesk. A kto zna program lepiej niż jego twórca? Na przyszłość polecam... Po drugie na formum opowiązuje pewna kultura i sugeruję najpierw zapoznać się z regulaminem Po trzecie nie zapominaj, że istnieje coś takiego jak google a tam nieskończona baza informacji na tematy które Cię interesują Reasumując najpierw wciskasz F1, jeśli to nie pomoże włączasz google... dopiero ostatnim krokiem jest założenie nowego wątku na formum. Pzdr!
zdeno Napisano 24 Styczeń 2008 Napisano 24 Styczeń 2008 - a hostility ! - we don,t like hostility john. -yes, we don't like hostility daryl! (z jakiego to filmu ?) co do F1 to nie każdy musiał się uczyć angielskiego, np. niektórzy wolą niemiecki albo francuski wtedy może być problem z HELPem w 3dmaxie .. tak też spokojnie i bez niepotrzebnych nerwów. a co do tej galerii to chyba logiczne, że proporcje mesha udającego obraz muszą odpowiadać bitmapie! wystarczy obadać rozmiar w pixelach. Zrobić taki sam mesh np. w centymetrach i przeskalować. gotowego mesha (jeżeli komuś się nie chce używać kangulatora).
illy Napisano 26 Styczeń 2008 Napisano 26 Styczeń 2008 co do F1 to nie każdy musiał się uczyć angielskiego, np. niektórzy wolą niemiecki albo francuski wtedy może być problem z HELPem w 3dmaxie .. tak też spokojnie i bez niepotrzebnych nerwów.niemiecki i francuski help jest w necie, ale zycze powodzenia jesli masz angielskie nazwy modyfikatorow a helpa niemieckiego cut -> schneiden 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się