Gość glook Napisano 24 Styczeń 2008 Napisano 24 Styczeń 2008 Yo. Mam problem z zbrushem teraz chce uruchomić zmapper ale wyskakuje mi taki błąd i robie co jest tam napisane (tak mi się zdaje) i nie działa a jest mi to bardzo potrzebne i prosił bym o jakieś konkrety. Na przykład przetłumaczyć co tam pisze ale sadze ze dobrze rozumiem. Zmapper jest mi potrzebny do zrobienia mapy Displacement.
Tomala Napisano 25 Styczeń 2008 Napisano 25 Styczeń 2008 A jak zmapowałeś siatkę przed edycją w zbrushu? Z tego co pisze to musisz przejść do Tool>polygroups i tam kliknąć na Uv's Groups to ci podzieli siatkę na polygroup'y na podstawie klastrów uv(czyli tak jak pociąłeś siatkę przy mapowaniu) i teraz jak włączysz tryb frame ( w zb 2 gdzieś tam u góry obok edit, move...) to powinieneś zobaczyć różne kolory dla grup na siatce. Następnie musisz zostawić widoczną jakąś z polygroup, w tym celu wciśnij ctrl+shift i kliknij raz na część siatki przypadającą danej polygrupie co spowoduje ukrycie pozostałych. Teraz dla takiej części siatki prawdopodobnie możesz wypalić normala w zmapperze. Następnie tak samo zrób z każdą pozostałą częścią a potem połącz wszystko w photoshopie albo od razu w zbrushu pal wszystko na jednej texturze.
nielot007 Napisano 25 Styczeń 2008 Napisano 25 Styczeń 2008 musisz kliknac (dokladnie nie wiem jak to sie nazywa bo nie mam zbrush'a) uvw disable (czy jakos tak ) chyba w zakladce texture to jest :) abys mial nieaktywne uv
Gość glook Napisano 25 Styczeń 2008 Napisano 25 Styczeń 2008 A jak zmatowałeś siatkę przed edycją w zbrushu? Odp. Nie wiem, o co kaman: / Jak cos to obiekt( głowa smoka) jest robiona w cinema4d i przenoszona w formacie .obj do zb. Tam gdzie mi przełożyłeś, Tomal robie jak napisałeś, ale robiłem tak samo wcześniej i nie działa zbrusha mam 3.1.
Tomala Napisano 25 Styczeń 2008 Napisano 25 Styczeń 2008 Glook jak nie zmapowałeś obiektu to raczej plajta bo z normal mapą to jeszcze pół biedy ale jak będziesz chciał texturę koloru malować w 2d to już raczej plajta chyba że wszystkie textury zrobisz w zbrushu. Mapowanie to przypisywanie częściom siatki współrzędnych mapowania uv. Innymi słowy rozkładanie siatki na płasko bo obiekt jest 3d a textura płaska i trzeba jakoś ustawić który pixel będzie odpowiadał danej części obiektu. Bez mapowania nie masz co sie bawić w normal mapy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się