Skocz do zawartości

komunikat zmapper


Gość glook

Rekomendowane odpowiedzi

Yo. Mam problem z zbrushem teraz chce uruchomić zmapper ale wyskakuje mi taki błąd df4b2b695e480378.jpg i robie co jest tam napisane (tak mi się zdaje) i nie działa a jest mi to bardzo potrzebne i prosił bym o jakieś konkrety. Na przykład przetłumaczyć co tam pisze ale sadze ze dobrze rozumiem. Zmapper jest mi potrzebny do zrobienia mapy Displacement.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

A jak zmapowałeś siatkę przed edycją w zbrushu? Z tego co pisze to musisz przejść do Tool>polygroups i tam kliknąć na Uv's Groups to ci podzieli siatkę na polygroup'y na podstawie klastrów uv(czyli tak jak pociąłeś siatkę przy mapowaniu) i teraz jak włączysz tryb frame ( w zb 2 gdzieś tam u góry obok edit, move...) to powinieneś zobaczyć różne kolory dla grup na siatce. Następnie musisz zostawić widoczną jakąś z polygroup, w tym celu wciśnij ctrl+shift i kliknij raz na część siatki przypadającą danej polygrupie co spowoduje ukrycie pozostałych. Teraz dla takiej części siatki prawdopodobnie możesz wypalić normala w zmapperze. Następnie tak samo zrób z każdą pozostałą częścią a potem połącz wszystko w photoshopie albo od razu w zbrushu pal wszystko na jednej texturze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak zmatowałeś siatkę przed edycją w zbrushu?

Odp. Nie wiem, o co kaman: / Jak cos to obiekt( głowa smoka) jest robiona w cinema4d i przenoszona w formacie .obj do zb.

 

Tam gdzie mi przełożyłeś, Tomal robie jak napisałeś, ale robiłem tak samo wcześniej i nie działa zbrusha mam 3.1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Glook jak nie zmapowałeś obiektu to raczej plajta bo z normal mapą to jeszcze pół biedy ale jak będziesz chciał texturę koloru malować w 2d to już raczej plajta chyba że wszystkie textury zrobisz w zbrushu. Mapowanie to przypisywanie częściom siatki współrzędnych mapowania uv. Innymi słowy rozkładanie siatki na płasko bo obiekt jest 3d a textura płaska i trzeba jakoś ustawić który pixel będzie odpowiadał danej części obiektu. Bez mapowania nie masz co sie bawić w normal mapy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności