Prezi Napisano 27 Styczeń 2008 Napisano 27 Styczeń 2008 przy próbie odpalenia renderu sceny max wyskakuje mi z błedem: a mam displacement ustawiony na dwóch obiektach tylko vraydisplacmentem ;/ a jak wywale vray displacement to po przeliczeniu light catche wyskakuje błąd maxa ;/ poprostu załamka nie wiem co z tym zrobić dodaje plik tekstowy z maxa z info o scenie http://www.sendspace.pl/file/RzS2Kw9Q/ bede wdzieczny za wszelka pomoc
Hynol Napisano 27 Styczeń 2008 Napisano 27 Styczeń 2008 Na pierwszy rzut oka wygląda na za małą ilość ramu. Ile masz pamięci?
Prezi Napisano 27 Styczeń 2008 Autor Napisano 27 Styczeń 2008 4 gb tylko z tego co mi znajomy informatyk mówił windows xp 32 wykrywa tylko 3.5
uncle Napisano 28 Styczeń 2008 Napisano 28 Styczeń 2008 1700 obiektow w scenie to sporo dla vray'a ale zgaduje ze glownym problemem jest wielkosc tekstur:) vray nie lubi za duzo duzych tekstur, w sumie to on wogole ich chyba nie lubi;) ale najlepiej co mozzesz zrobci to wrzuc wiekszosc obiektow do vrayowego proxy wtedy powinno trybic:P
Prezi Napisano 28 Styczeń 2008 Autor Napisano 28 Styczeń 2008 z tekstur to w sumie tylko trawa, kostka chodnikowa i asfalt => 2000x2000, na a liczba obiektó chyba jednak okroje ;] dzieki za pomoc P.S. w jednym z watków na forum wyczytałem ze Vray'a 1.5 rc3 moze wywalać z powodu displacement ?? czy to jest wina duzych ilości obiektów lub powietrzchni duzych z displacementem czy wogóle disp. ?? bo jak wywaliłem kompletnie wszystki vraydispl. to sie przestał pluć ale scena wygląda srednio ;/
Gość Ogrre Napisano 28 Styczeń 2008 Napisano 28 Styczeń 2008 O czym wy na boga bredzicie. Zawiecha bo za mała ilość ramu? A o wirtualnej słyszałeś Hynol, widziałeś co sobie robi XP64 podczas renderingu bilboardu kiedy jest za mało Ramu? 1700 obiektów to dużo dla Vraya (???), Vray nie lubi tekstur? Słuchaj Prezi, to nie wina pamięci. A jeśli już o tym mowa to zwróć uwagę na ograniczenie 32 bitowych systemów, które wykorzystują maksymalnie 2GB pamięci dla jednej aplikacji (3GB przy tricku 3G Switch). Jeśli maksiu chce więcej - pada. I to nie błąd ani maxa ani renderera. Mental pokazuje przed tym okienko z errorem, VRay po prostu wyłącza maxa. I choćbyś się nie wiem jak sprężał duże sceny padają pod 32 bitowym systemem. Co i tak ludziom zwisa bo każdy pracuje nad XP64. Ale to tak przy okazji, bo to nie ma nic wspólnego z pamięcią i doprawdy nie mam pojęcia dlaczego moi przedmówcy do tego nawiązywali, skoro pokazałeś shot z errorem. Wina leży tym razem w samym Vrayu, a konkretnie niestabilnej RC. Dlaczego się takie rzeczy dzieją nie mam pojęcia, ale każdy - no może nie każdy buhehehe - o tych bugach wie. Ja miałem takie zawiechy, moi znajomi mieli, konkurenci, Mietek spod szóstki i Ola spod ósemki. Tak na 32 jak i 64 bitowym Windowsie. Nie wierz w bzdury powyżej i nie wywalaj obiektów bo ci to najprawdopodobniej g... da. Mi wiara radzi żebym się wreszcie przesiadł na VRay 1.5 Final, tyle wiem.
Gość Ogrre Napisano 28 Styczeń 2008 Napisano 28 Styczeń 2008 Acha, informatyk miał rację - trzeba być frajerem żeby pakować 4GB Ram do 32 bitowej Windy.
Prezi Napisano 28 Styczeń 2008 Autor Napisano 28 Styczeń 2008 no moze frajerem byłem ładując 4 GB do xp 32bitwego ale to w sumie z mojej niewiedzy a wczesniej jak miałem 2 to max sie pluł za mało ;] A tak ogólnie Ogrre dzieki za info - czas sie przestawić na 64 bit'y ;]
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się