Skocz do zawartości

błąd max'a (light catch) i Vray'a (vray displacemend)


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

przy próbie odpalenia renderu sceny max wyskakuje mi z błedem:

 

20218265jh7.th.jpg

 

a mam displacement ustawiony na dwóch obiektach tylko vraydisplacmentem ;/

a jak wywale vray displacement to po przeliczeniu light catche wyskakuje błąd maxa ;/ poprostu załamka nie wiem co z tym zrobić

 

dodaje plik tekstowy z maxa z info o scenie http://www.sendspace.pl/file/RzS2Kw9Q/

 

bede wdzieczny za wszelka pomoc

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

1700 obiektow w scenie to sporo dla vray'a

 

ale zgaduje ze glownym problemem jest wielkosc tekstur:)

vray nie lubi za duzo duzych tekstur, w sumie to on wogole ich chyba nie lubi;)

 

ale najlepiej co mozzesz zrobci to wrzuc wiekszosc obiektow do vrayowego proxy

wtedy powinno trybic:P

Napisano

z tekstur to w sumie tylko trawa, kostka chodnikowa i asfalt => 2000x2000, na a liczba obiektó chyba jednak okroje ;] dzieki za pomoc

 

 

 

P.S. w jednym z watków na forum wyczytałem ze Vray'a 1.5 rc3 moze wywalać z powodu displacement ?? czy to jest wina duzych ilości obiektów lub powietrzchni duzych z displacementem czy wogóle disp. ?? bo jak wywaliłem kompletnie wszystki vraydispl. to sie przestał pluć ale scena wygląda srednio ;/

Napisano

O czym wy na boga bredzicie. Zawiecha bo za mała ilość ramu? A o wirtualnej słyszałeś Hynol, widziałeś co sobie robi XP64 podczas renderingu bilboardu kiedy jest za mało Ramu? 1700 obiektów to dużo dla Vraya (???), Vray nie lubi tekstur?

 

Słuchaj Prezi, to nie wina pamięci. A jeśli już o tym mowa to zwróć uwagę na ograniczenie 32 bitowych systemów, które wykorzystują maksymalnie 2GB pamięci dla jednej aplikacji (3GB przy tricku 3G Switch). Jeśli maksiu chce więcej - pada. I to nie błąd ani maxa ani renderera. Mental pokazuje przed tym okienko z errorem, VRay po prostu wyłącza maxa. I choćbyś się nie wiem jak sprężał duże sceny padają pod 32 bitowym systemem. Co i tak ludziom zwisa bo każdy pracuje nad XP64.

 

Ale to tak przy okazji, bo to nie ma nic wspólnego z pamięcią i doprawdy nie mam pojęcia dlaczego moi przedmówcy do tego nawiązywali, skoro pokazałeś shot z errorem.

Wina leży tym razem w samym Vrayu, a konkretnie niestabilnej RC. Dlaczego się takie rzeczy dzieją nie mam pojęcia, ale każdy - no może nie każdy buhehehe - o tych bugach wie. Ja miałem takie zawiechy, moi znajomi mieli, konkurenci, Mietek spod szóstki i Ola spod ósemki. Tak na 32 jak i 64 bitowym Windowsie.

Nie wierz w bzdury powyżej i nie wywalaj obiektów bo ci to najprawdopodobniej g... da. Mi wiara radzi żebym się wreszcie przesiadł na VRay 1.5 Final, tyle wiem.

Napisano

Acha, informatyk miał rację - trzeba być frajerem żeby pakować 4GB Ram do 32 bitowej Windy.

Napisano

no moze frajerem byłem ładując 4 GB do xp 32bitwego ale to w sumie z mojej niewiedzy a wczesniej jak miałem 2 to max sie pluł za mało ;]

 

 

A tak ogólnie Ogrre dzieki za info - czas sie przestawić na 64 bit'y ;]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności