Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 29
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Siatka a dokładnie jej topologia jest bardzo dobra pozbyłbym się jeszcze trójkątów koło brwi i było by całkiem super. Oczy trochę za szeroko otwarte. Postać będzie jakoś dokładniej sculptowana czy tylko proporcje w zbrushu poprawiasz? Pozdro.

Napisano

Dzięki wszystkim za uwagi.

 

Siatka a dokładnie jej topologia jest bardzo dobra pozbyłbym się jeszcze trójkątów koło brwi i było by całkiem super. Oczy trochę za szeroko otwarte. Postać będzie jakoś dokładniej sculptowana czy tylko proporcje w zbrushu poprawiasz? Pozdro.

 

Na razie tylko poprawiam proporcje i potem wracam z tym do maxa, więc wszelkie babole znikną jak wrócę z powrotem do pierwotnej siatki. Planuje tą postać w odległej przyszłości zaanimować, ale możliwe że w międzyczasie wykorzystam ją do stworzenia jakiejś dokładniej sculptowanej postaci.

Napisano

Bardzo ładny model. Siatka jakoś łudząco mi przypomina tę z tutoriali gnomona "modelling character for production" ;)

Życzę powodzenia w dalszej pracy.

Napisano
mógłbyś jeszcze pokazać profil i 3/4

 

Proszę:

 

Face4.jpg

 

W uszach sie coś jeszcze psuje, ale to wina geometrii, poprawie to jak wrócę z tym interesem do maxa.

 

Bardzo ładny model. Siatka jakoś łudząco mi przypomina tę z tutoriali gnomona "modelling character for production" ;)

Życzę powodzenia w dalszej pracy.

 

Zgadza się :) Jestem wielkim fanem Iana Joynera i to świetny DVD. Nauczyłem się z niego modelować w maksie, bo dotąd przez 10 lat używałem głównie Lightwava. Ale niestety w wielu miejscach przeskakuje, zwłaszcza na początku gdzie jest modelowanie głowy, nie mówiąc już o całej postaci. Ale i tak całe DVD trwa 7 godzin więc nie powinienem narzekać. Z głową sobie poradziłem, uzupełniając braki tym tutorialem. Z ciałem sobie radze tak, że mam moją połowę symetrii na jednej stronie, a połówkę modelu Iana na drugiej jako referencje.

Napisano

Nie trzeba być Ianem Joynerem żeby robić taką siatkę, na podstawie własnych doświadczeń i obserwacji mogę powiedzieć że mniej więcej taka topologia jest najlepsza dla głowy i wielu artystów podobną topologię stosuje.

PS: 10 lat w lightwave niezły masz staż Kefas. Pozdro.

Napisano
Nie trzeba być Ianem Joynerem żeby robić taką siatkę

 

Wiem, modelowałem już wcześniej postacie. Nie chodzi tylko o siatkę, ale także sposób modelowania. To jak z sztukami walki, uczysz się różnych stylów, by na końcu stworzyć własny i zostać mistrzem ;)

 

PS: 10 lat w lightwave niezły masz staż Kefas.

 

Jeszcze wcześniej były dwa lata na niemieckojęzycznej Cinemie 4D i 1 rok na pierwszej wersji Reala 3D. Ale dopiero na LW zacząłem to traktować trochę poważniej. W sumie mam dopiero 25 lat, ale jak spojrzę wstecz to czuje się jak staruszek. A są momenty kiedy człowiek po prostu musi wszystkiego się uczyć od nowa :)

Zaczynałem jak jeszcze nie było internetu i trzeba było do wszystkiego samemu dochodzić. Chyba nawet byłem przy tym jak powstawało to forum, ale nie jestem do końca pewien. Miałem wtedy napisać tu jakiś tutorial, ale w końcu nic z tego nie wyszło. To był okres jak zaczynałem pisać artykuły do magazynu 3D czyli jakoś koło roku 2000. Nie jestem do końca pewien, bo utraciłem korespondencje z tamtych czasów i nie mam jak tego zweryfikować.

Tak mi się jakoś zebrało na wspominki.

Napisano

Kefas -> że doświadczony jesteś to widać po główce , ładna siatka . Czekam na sculpt jakiś mocniejszy bo twarz aż się o to prosi . Pozdro :*

Napisano

mileS - Na mocniejszy sculpt będzie trzeba jeszcze trochę poczekać. A doświadczony nie jestem jeszcze tak bardzo jakbym chciał ;)

 

Na razie wróciłem z wszystkim do maksa i poprawiłem trochę siatkę, nie jestem jeszcze całkiem zadowolony z siatki uszu i nosa, ale może wrócę do tego później. Wszystko zmierza do tego by postać po miesiącu pracy zaczęła mieć ręce i nogi bo kończę już całą resztę.

 

Face05_front.jpg

 

Face05_side.jpg

 

Face05.jpg

Napisano

Kefas -> ee tam nie gadaj , portfolio tez masz niezłe .

Postać w jakim kierunku robisz ? Bo po mału wychodzi z tego łysawy kibol :P . Dawaj dawaj bo publika czeka ..

Napisano

mileS - Na razie idę razem z wspomnianym gnomonem, ucząc się nowych sztuczek, obsługi 3D Studio i dodając tu i ówdzie coś od siebie. Planuje zrobić całą postać, ale jeszcze nie wiem jaki przybierze finalny kształt, mam pewne koncepcje w głowie i trochę szybkich szkiców. Poza tym planuje jeszcze w międzyczasie trochę zboczyć i zrobić z tego przynajmniej jeszcze jedną postać typowo sculptowaną w ZBrushu.

 

A skoro się tak niecierpliwisz to tutaj masz speed sculpt łysego kibola, który zrobiłem jakieś półtora roku temu ;)

 

X001.jpg

Napisano

Ostatnio byłem potwornie zajęty, bo mam deadline z moją pracą magisterską. Ale od czasu do czasu udaje mi się coś dłubnąć.

W każdym razie, zebrałem referencje, przerobiłem trochę mój obiekt i zaczynam powoli sobie sculptować Wolverina.

 

wolverine00.jpg

 

wolverine01.jpg

 

wolverine02.jpg

Napisano

spróbuj może po eksperymentować z ustami, dolna warga wydaję się za szeroka, może ją zwężysz po obu końcach ? pracuj pracuj, ciekawi mnie jak to rozwiniesz zapowiada się dobrze .. .:)

Napisano

Dzięki za komentarze.

Dzisiaj udało mi się znaleźć chwilkę wolnego czasu i ruszyć z modelem trochę do przodu.

Ciągle nie jestem do końca zadowolony z ust i podbródka.

 

wolverine04.jpg

Napisano

tak jak sam piszesz, popracoj nad ustami(wystarczy nad sama dolna warga, powinna "wchodzic" w górna), wstaw mu oczy i popraw ich okolice,aha no i podbrodek wydaje sie byc za maly,

ogolnie nawet fajnie wychodzi.

pozdr.

Napisano

Dzięki za komentarze. Lusterko jest na moim standardowym wyposażeniu, ale może muszę poświęcić trochę więcej czasu na przestudiowanie anatomii. Zastanawiam się czy nie wynika też to z faktu, iż nie mam jeszcze do końca klarownej koncepcji jak ten obszar miałby wyglądać i eksperymentuje z różnymi koncepcjami a to się odbija na modelu.

Napisano

wygląda już dużo lepiej. Ale jak dla mnie to zdecydowanie mocniejsza rzuchwa i podbródek. Rzuć okiem na referki. Z resztą i bez referek czuć, że mało obita morda jak na kogoś kto praktycznie całe życie w bijatyce spędził... to samo tyczy się nosa - tam gdzie kończy się kość a zaczyna chrząstka powinien być grubszy, lepiej osadzony.

Chyba, że masz zamiar zrobić taką wersję bardziej lajtową. Ale Volwerine to koleś z którym nie warto zadzierać.. i jego twarz powinna to wyrażać.

Napisano

Racja. Problem chyba lezy w proporcjach twarzy do czaszki. Ma duzy garnek, przez co przypomina bardziej mozgowca. Cos jak ja o 7 rano ;D

Odcinek od czubka brody do brwi jest +- rowny odcinkowi od brwi do czubka glowy. Powieksz twarz, zmniejsz garnek, poszerz zuchwe. Sproboj przesunac ucho i okolice blizej twarzy i moze poszerzyc cala glowe (twarz bardziej).

 

Nie boj sie ze przesadzisz, moze ci to wyjsc na dobre, moze cos zauwazysz.

Napisano

Bardzo ładna głowa, fajnie zrobiłeś owłosienie :D super.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności