Napisano 28 Styczeń 200817 l Zacząłem tworzyć nową postać: A tutaj z trochę poprawionymi proporcjami w ZBrushu:
Napisano 28 Styczeń 200817 l Całkiem ładnie , ale na brodzie ma jakieś babole . Poza tym chyba za duże oczodoły .. Powodzenia !
Napisano 28 Styczeń 200817 l Siatka a dokładnie jej topologia jest bardzo dobra pozbyłbym się jeszcze trójkątów koło brwi i było by całkiem super. Oczy trochę za szeroko otwarte. Postać będzie jakoś dokładniej sculptowana czy tylko proporcje w zbrushu poprawiasz? Pozdro.
Napisano 28 Styczeń 200817 l Autor Dzięki wszystkim za uwagi. Siatka a dokładnie jej topologia jest bardzo dobra pozbyłbym się jeszcze trójkątów koło brwi i było by całkiem super. Oczy trochę za szeroko otwarte. Postać będzie jakoś dokładniej sculptowana czy tylko proporcje w zbrushu poprawiasz? Pozdro. Na razie tylko poprawiam proporcje i potem wracam z tym do maxa, więc wszelkie babole znikną jak wrócę z powrotem do pierwotnej siatki. Planuje tą postać w odległej przyszłości zaanimować, ale możliwe że w międzyczasie wykorzystam ją do stworzenia jakiejś dokładniej sculptowanej postaci.
Napisano 28 Styczeń 200817 l Bardzo ładny model. Siatka jakoś łudząco mi przypomina tę z tutoriali gnomona "modelling character for production" ;) Życzę powodzenia w dalszej pracy.
Napisano 28 Styczeń 200817 l Autor mógłbyś jeszcze pokazać profil i 3/4 Proszę: W uszach sie coś jeszcze psuje, ale to wina geometrii, poprawie to jak wrócę z tym interesem do maxa. Bardzo ładny model. Siatka jakoś łudząco mi przypomina tę z tutoriali gnomona "modelling character for production" ;) Życzę powodzenia w dalszej pracy. Zgadza się :) Jestem wielkim fanem Iana Joynera i to świetny DVD. Nauczyłem się z niego modelować w maksie, bo dotąd przez 10 lat używałem głównie Lightwava. Ale niestety w wielu miejscach przeskakuje, zwłaszcza na początku gdzie jest modelowanie głowy, nie mówiąc już o całej postaci. Ale i tak całe DVD trwa 7 godzin więc nie powinienem narzekać. Z głową sobie poradziłem, uzupełniając braki tym tutorialem. Z ciałem sobie radze tak, że mam moją połowę symetrii na jednej stronie, a połówkę modelu Iana na drugiej jako referencje.
Napisano 28 Styczeń 200817 l Nie trzeba być Ianem Joynerem żeby robić taką siatkę, na podstawie własnych doświadczeń i obserwacji mogę powiedzieć że mniej więcej taka topologia jest najlepsza dla głowy i wielu artystów podobną topologię stosuje. PS: 10 lat w lightwave niezły masz staż Kefas. Pozdro.
Napisano 28 Styczeń 200817 l Autor Nie trzeba być Ianem Joynerem żeby robić taką siatkę Wiem, modelowałem już wcześniej postacie. Nie chodzi tylko o siatkę, ale także sposób modelowania. To jak z sztukami walki, uczysz się różnych stylów, by na końcu stworzyć własny i zostać mistrzem ;) PS: 10 lat w lightwave niezły masz staż Kefas. Jeszcze wcześniej były dwa lata na niemieckojęzycznej Cinemie 4D i 1 rok na pierwszej wersji Reala 3D. Ale dopiero na LW zacząłem to traktować trochę poważniej. W sumie mam dopiero 25 lat, ale jak spojrzę wstecz to czuje się jak staruszek. A są momenty kiedy człowiek po prostu musi wszystkiego się uczyć od nowa :) Zaczynałem jak jeszcze nie było internetu i trzeba było do wszystkiego samemu dochodzić. Chyba nawet byłem przy tym jak powstawało to forum, ale nie jestem do końca pewien. Miałem wtedy napisać tu jakiś tutorial, ale w końcu nic z tego nie wyszło. To był okres jak zaczynałem pisać artykuły do magazynu 3D czyli jakoś koło roku 2000. Nie jestem do końca pewien, bo utraciłem korespondencje z tamtych czasów i nie mam jak tego zweryfikować. Tak mi się jakoś zebrało na wspominki.
Napisano 29 Styczeń 200817 l Kefas -> że doświadczony jesteś to widać po główce , ładna siatka . Czekam na sculpt jakiś mocniejszy bo twarz aż się o to prosi . Pozdro :*
Napisano 29 Styczeń 200817 l Autor mileS - Na mocniejszy sculpt będzie trzeba jeszcze trochę poczekać. A doświadczony nie jestem jeszcze tak bardzo jakbym chciał ;) Na razie wróciłem z wszystkim do maksa i poprawiłem trochę siatkę, nie jestem jeszcze całkiem zadowolony z siatki uszu i nosa, ale może wrócę do tego później. Wszystko zmierza do tego by postać po miesiącu pracy zaczęła mieć ręce i nogi bo kończę już całą resztę.
Napisano 29 Styczeń 200817 l Kefas -> ee tam nie gadaj , portfolio tez masz niezłe . Postać w jakim kierunku robisz ? Bo po mału wychodzi z tego łysawy kibol :P . Dawaj dawaj bo publika czeka ..
Napisano 29 Styczeń 200817 l Autor mileS - Na razie idę razem z wspomnianym gnomonem, ucząc się nowych sztuczek, obsługi 3D Studio i dodając tu i ówdzie coś od siebie. Planuje zrobić całą postać, ale jeszcze nie wiem jaki przybierze finalny kształt, mam pewne koncepcje w głowie i trochę szybkich szkiców. Poza tym planuje jeszcze w międzyczasie trochę zboczyć i zrobić z tego przynajmniej jeszcze jedną postać typowo sculptowaną w ZBrushu. A skoro się tak niecierpliwisz to tutaj masz speed sculpt łysego kibola, który zrobiłem jakieś półtora roku temu ;)
Napisano 30 Styczeń 200817 l Autor Skończyłem wreszcie całe ciało. Teraz powinno zacząć się robić ciekawiej.
Napisano 21 Luty 200817 l Autor Ostatnio byłem potwornie zajęty, bo mam deadline z moją pracą magisterską. Ale od czasu do czasu udaje mi się coś dłubnąć. W każdym razie, zebrałem referencje, przerobiłem trochę mój obiekt i zaczynam powoli sobie sculptować Wolverina.
Napisano 24 Luty 200817 l spróbuj może po eksperymentować z ustami, dolna warga wydaję się za szeroka, może ją zwężysz po obu końcach ? pracuj pracuj, ciekawi mnie jak to rozwiniesz zapowiada się dobrze .. .:)
Napisano 15 Marzec 200816 l Autor Dzięki za komentarze. Dzisiaj udało mi się znaleźć chwilkę wolnego czasu i ruszyć z modelem trochę do przodu. Ciągle nie jestem do końca zadowolony z ust i podbródka.
Napisano 15 Marzec 200816 l tak jak sam piszesz, popracoj nad ustami(wystarczy nad sama dolna warga, powinna "wchodzic" w górna), wstaw mu oczy i popraw ich okolice,aha no i podbrodek wydaje sie byc za maly, ogolnie nawet fajnie wychodzi. pozdr.
Napisano 16 Marzec 200816 l Autor Dzięki za komentarze. Lusterko jest na moim standardowym wyposażeniu, ale może muszę poświęcić trochę więcej czasu na przestudiowanie anatomii. Zastanawiam się czy nie wynika też to z faktu, iż nie mam jeszcze do końca klarownej koncepcji jak ten obszar miałby wyglądać i eksperymentuje z różnymi koncepcjami a to się odbija na modelu.
Napisano 21 Marzec 200816 l wygląda już dużo lepiej. Ale jak dla mnie to zdecydowanie mocniejsza rzuchwa i podbródek. Rzuć okiem na referki. Z resztą i bez referek czuć, że mało obita morda jak na kogoś kto praktycznie całe życie w bijatyce spędził... to samo tyczy się nosa - tam gdzie kończy się kość a zaczyna chrząstka powinien być grubszy, lepiej osadzony. Chyba, że masz zamiar zrobić taką wersję bardziej lajtową. Ale Volwerine to koleś z którym nie warto zadzierać.. i jego twarz powinna to wyrażać.
Napisano 21 Marzec 200816 l Racja. Problem chyba lezy w proporcjach twarzy do czaszki. Ma duzy garnek, przez co przypomina bardziej mozgowca. Cos jak ja o 7 rano ;D Odcinek od czubka brody do brwi jest +- rowny odcinkowi od brwi do czubka glowy. Powieksz twarz, zmniejsz garnek, poszerz zuchwe. Sproboj przesunac ucho i okolice blizej twarzy i moze poszerzyc cala glowe (twarz bardziej). Nie boj sie ze przesadzisz, moze ci to wyjsc na dobre, moze cos zauwazysz.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto