Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Zacząłem tworzyć nową postać:

 

head.jpg

 

A tutaj z trochę poprawionymi proporcjami w ZBrushu:

 

Face3.jpg

  • Odpowiedzi 29
  • Wyświetleń 3,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Całkiem ładnie , ale na brodzie ma jakieś babole . Poza tym chyba za duże oczodoły ..

Powodzenia !

Napisano

mileS-gdzie Ty tam widzisz jakieś babole?

imo oczka troche za małe.

Napisano

Siatka a dokładnie jej topologia jest bardzo dobra pozbyłbym się jeszcze trójkątów koło brwi i było by całkiem super. Oczy trochę za szeroko otwarte. Postać będzie jakoś dokładniej sculptowana czy tylko proporcje w zbrushu poprawiasz? Pozdro.

Napisano
  • Autor

Dzięki wszystkim za uwagi.

 

Siatka a dokładnie jej topologia jest bardzo dobra pozbyłbym się jeszcze trójkątów koło brwi i było by całkiem super. Oczy trochę za szeroko otwarte. Postać będzie jakoś dokładniej sculptowana czy tylko proporcje w zbrushu poprawiasz? Pozdro.

 

Na razie tylko poprawiam proporcje i potem wracam z tym do maxa, więc wszelkie babole znikną jak wrócę z powrotem do pierwotnej siatki. Planuje tą postać w odległej przyszłości zaanimować, ale możliwe że w międzyczasie wykorzystam ją do stworzenia jakiejś dokładniej sculptowanej postaci.

Napisano

Bardzo ładny model. Siatka jakoś łudząco mi przypomina tę z tutoriali gnomona "modelling character for production" ;)

Życzę powodzenia w dalszej pracy.

Napisano
  • Autor
mógłbyś jeszcze pokazać profil i 3/4

 

Proszę:

 

Face4.jpg

 

W uszach sie coś jeszcze psuje, ale to wina geometrii, poprawie to jak wrócę z tym interesem do maxa.

 

Bardzo ładny model. Siatka jakoś łudząco mi przypomina tę z tutoriali gnomona "modelling character for production" ;)

Życzę powodzenia w dalszej pracy.

 

Zgadza się :) Jestem wielkim fanem Iana Joynera i to świetny DVD. Nauczyłem się z niego modelować w maksie, bo dotąd przez 10 lat używałem głównie Lightwava. Ale niestety w wielu miejscach przeskakuje, zwłaszcza na początku gdzie jest modelowanie głowy, nie mówiąc już o całej postaci. Ale i tak całe DVD trwa 7 godzin więc nie powinienem narzekać. Z głową sobie poradziłem, uzupełniając braki tym tutorialem. Z ciałem sobie radze tak, że mam moją połowę symetrii na jednej stronie, a połówkę modelu Iana na drugiej jako referencje.

Napisano

Nie trzeba być Ianem Joynerem żeby robić taką siatkę, na podstawie własnych doświadczeń i obserwacji mogę powiedzieć że mniej więcej taka topologia jest najlepsza dla głowy i wielu artystów podobną topologię stosuje.

PS: 10 lat w lightwave niezły masz staż Kefas. Pozdro.

Napisano
  • Autor
Nie trzeba być Ianem Joynerem żeby robić taką siatkę

 

Wiem, modelowałem już wcześniej postacie. Nie chodzi tylko o siatkę, ale także sposób modelowania. To jak z sztukami walki, uczysz się różnych stylów, by na końcu stworzyć własny i zostać mistrzem ;)

 

PS: 10 lat w lightwave niezły masz staż Kefas.

 

Jeszcze wcześniej były dwa lata na niemieckojęzycznej Cinemie 4D i 1 rok na pierwszej wersji Reala 3D. Ale dopiero na LW zacząłem to traktować trochę poważniej. W sumie mam dopiero 25 lat, ale jak spojrzę wstecz to czuje się jak staruszek. A są momenty kiedy człowiek po prostu musi wszystkiego się uczyć od nowa :)

Zaczynałem jak jeszcze nie było internetu i trzeba było do wszystkiego samemu dochodzić. Chyba nawet byłem przy tym jak powstawało to forum, ale nie jestem do końca pewien. Miałem wtedy napisać tu jakiś tutorial, ale w końcu nic z tego nie wyszło. To był okres jak zaczynałem pisać artykuły do magazynu 3D czyli jakoś koło roku 2000. Nie jestem do końca pewien, bo utraciłem korespondencje z tamtych czasów i nie mam jak tego zweryfikować.

Tak mi się jakoś zebrało na wspominki.

Napisano

Kefas -> że doświadczony jesteś to widać po główce , ładna siatka . Czekam na sculpt jakiś mocniejszy bo twarz aż się o to prosi . Pozdro :*

Napisano
  • Autor

mileS - Na mocniejszy sculpt będzie trzeba jeszcze trochę poczekać. A doświadczony nie jestem jeszcze tak bardzo jakbym chciał ;)

 

Na razie wróciłem z wszystkim do maksa i poprawiłem trochę siatkę, nie jestem jeszcze całkiem zadowolony z siatki uszu i nosa, ale może wrócę do tego później. Wszystko zmierza do tego by postać po miesiącu pracy zaczęła mieć ręce i nogi bo kończę już całą resztę.

 

Face05_front.jpg

 

Face05_side.jpg

 

Face05.jpg

Napisano

Kefas -> ee tam nie gadaj , portfolio tez masz niezłe .

Postać w jakim kierunku robisz ? Bo po mału wychodzi z tego łysawy kibol :P . Dawaj dawaj bo publika czeka ..

Napisano
  • Autor

mileS - Na razie idę razem z wspomnianym gnomonem, ucząc się nowych sztuczek, obsługi 3D Studio i dodając tu i ówdzie coś od siebie. Planuje zrobić całą postać, ale jeszcze nie wiem jaki przybierze finalny kształt, mam pewne koncepcje w głowie i trochę szybkich szkiców. Poza tym planuje jeszcze w międzyczasie trochę zboczyć i zrobić z tego przynajmniej jeszcze jedną postać typowo sculptowaną w ZBrushu.

 

A skoro się tak niecierpliwisz to tutaj masz speed sculpt łysego kibola, który zrobiłem jakieś półtora roku temu ;)

 

X001.jpg

Napisano
  • Autor

Skończyłem wreszcie całe ciało. Teraz powinno zacząć się robić ciekawiej.

 

Body03.jpg

 

 

Body03wire.jpg

Napisano

Siatka w sam raz pod zbrusha, bardzo ładna czekam na więcej. Pozdro.

Napisano
  • Autor

Ostatnio byłem potwornie zajęty, bo mam deadline z moją pracą magisterską. Ale od czasu do czasu udaje mi się coś dłubnąć.

W każdym razie, zebrałem referencje, przerobiłem trochę mój obiekt i zaczynam powoli sobie sculptować Wolverina.

 

wolverine00.jpg

 

wolverine01.jpg

 

wolverine02.jpg

Napisano

spróbuj może po eksperymentować z ustami, dolna warga wydaję się za szeroka, może ją zwężysz po obu końcach ? pracuj pracuj, ciekawi mnie jak to rozwiniesz zapowiada się dobrze .. .:)

Napisano
  • Autor

Dzięki za komentarze.

Dzisiaj udało mi się znaleźć chwilkę wolnego czasu i ruszyć z modelem trochę do przodu.

Ciągle nie jestem do końca zadowolony z ust i podbródka.

 

wolverine04.jpg

Napisano

tak jak sam piszesz, popracoj nad ustami(wystarczy nad sama dolna warga, powinna "wchodzic" w górna), wstaw mu oczy i popraw ich okolice,aha no i podbrodek wydaje sie byc za maly,

ogolnie nawet fajnie wychodzi.

pozdr.

Napisano
  • Autor

Dzięki za komentarze. Lusterko jest na moim standardowym wyposażeniu, ale może muszę poświęcić trochę więcej czasu na przestudiowanie anatomii. Zastanawiam się czy nie wynika też to z faktu, iż nie mam jeszcze do końca klarownej koncepcji jak ten obszar miałby wyglądać i eksperymentuje z różnymi koncepcjami a to się odbija na modelu.

Napisano

wygląda już dużo lepiej. Ale jak dla mnie to zdecydowanie mocniejsza rzuchwa i podbródek. Rzuć okiem na referki. Z resztą i bez referek czuć, że mało obita morda jak na kogoś kto praktycznie całe życie w bijatyce spędził... to samo tyczy się nosa - tam gdzie kończy się kość a zaczyna chrząstka powinien być grubszy, lepiej osadzony.

Chyba, że masz zamiar zrobić taką wersję bardziej lajtową. Ale Volwerine to koleś z którym nie warto zadzierać.. i jego twarz powinna to wyrażać.

Napisano

Racja. Problem chyba lezy w proporcjach twarzy do czaszki. Ma duzy garnek, przez co przypomina bardziej mozgowca. Cos jak ja o 7 rano ;D

Odcinek od czubka brody do brwi jest +- rowny odcinkowi od brwi do czubka glowy. Powieksz twarz, zmniejsz garnek, poszerz zuchwe. Sproboj przesunac ucho i okolice blizej twarzy i moze poszerzyc cala glowe (twarz bardziej).

 

Nie boj sie ze przesadzisz, moze ci to wyjsc na dobre, moze cos zauwazysz.

Napisano

Bardzo ładna głowa, fajnie zrobiłeś owłosienie :D super.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności