Pionier Napisano 28 Styczeń 2008 Napisano 28 Styczeń 2008 witam Zalozmy ze mam zrobiony interior ktory bedzie wyrenderowany jako 360 sferyczna panorama (dzieki czemu klient bedzie mogl poobracac troche kamera w trybie online), sprawa prosta i tutaj wszystko dziala, problem jednak taki ze klient (producent farb do scian) chce miec mozliwosc zmiany koloru scian, podlogi i ew paru innych elementow w scenie w pozniejszym etapie (flash) juz na stronie www. Moim zadaniem jest dostarczenie odpowiednich materialow/warstw zeby ekipa od flasha mogla wykonac swoja prace - niestety, nie wiem jak to poprawnie przygotowac, probowalem wyrenderowac scene do formatu combustion i powiedzmy, moglem w jakims stopniu pozmieniac kolory ale zostal np problem co z efektem 'colour baunsem' :D, inna sprawa ze uzycie combustion odpada poniewaz klient raczej nie bedzie mial mozliwosci uzycia tego softu, zostaje PS i ew AE. Czy taka integracja w kolor w ogole jest mozliwa czy tylko w mocno okrojonym zakresie i w pewnym momencie trzeba po prostu wyrenderowac scene od nowa? Moze ktos z Was pracowal kiedys przy czyms podobnym? bylbym wdzieczny za pomoc czolem pionier
pionix Napisano 28 Styczeń 2008 Napisano 28 Styczeń 2008 Nie wiem czy Ci pomoże taka metoda a może i ją znasz (zapewne;) Stosuje ją czasami zwłaszcza do korekcji kolorów elementów wizki. Oczywiście metoda ta raczej nie sprawdzi się gdy chcesz zmienić kolor ściany z wściekłej czerwieni na groszkową zieleń (color bleeding nie będzie pasował) ale może coś z tego skorzystasz. Generalnie to renderuje normalnie a potem na obiekty nakładam zwykły materiał z jakimś czystym kolorem i włączam self illuminating na 100%. Otrzymany render pozwala mi na wyodrębnienie w Photoshopie konkretnych elementów na warstwy (zakres koloru). W przykładzie zmieniłem tak kolor blatów drewnianych. Jak masz już na wartwach w photoshopie wszystko to goście od Flasha mogą z tym już zrobić (prawie) wszystko:) I jeszcze mogę dodać, że taka łopatologiczna i "prostacka" metoda jakoś lepiej mi się sprawdza od renderowania z Render Elements. Dokładniej wycinają sie poszczególne kolory. Chyba że cos robiłem nietenteges z Render Elements ;)
Pionier Napisano 28 Styczeń 2008 Autor Napisano 28 Styczeń 2008 pionix, nie musisz zmieniac materialow na 100% self illuminating, mozesz zmienic ID obiektow i bedziesz mial to samo w kanale ObjectID (patrz, Render Elements) oczywiscie jak komu wygodniej, taki sposob oczywiscie dziala, niestety w moim przyadku chodzi glownie o sciany ktore nie dosc ze zajmuja znaczna czesc renderu to jeszcze prezentuja szeroki zakres kolorow od wściekłej czerwieni do groszkowej zieleni ;) btw, co tam slychac tak w ogole :)?
Kris_R Napisano 28 Styczeń 2008 Napisano 28 Styczeń 2008 Tak.. to w sumie klasyczna metoda stosowana przy composittingu. Co do color bleedingu, do niestety, ale może się okazać, że kojene wersje renderów będą konieczne. I ewentualne późniejsze wycięcię fragmentu warstwy aby we flashu całości nie podmieniać ... tylko ten fragment gdzie color bleeding jest wyraźny i wymaga korekcji. Wiadomo: on-line oznacza optymalizację ilości przesyłanych danych, więc warto zadbać aby warstw było jak najmniej. No nie powiem. Trafiła Ci się niezła zagwozdka drogi Pionierku!
pionix Napisano 28 Styczeń 2008 Napisano 28 Styczeń 2008 No właśnie się obawiałem, że w grę wchodzi szeroki zakres kolorów od "wściekłej czerwieni do groszkowej zieleni";) To powyższa metoda się nie nada. A tyle się naklepałem w klawisze...:p btw, a tak ogólnie to słychać bardzo dobrze. A u Ciebie? :D
SYmek Napisano 28 Styczeń 2008 Napisano 28 Styczeń 2008 Jedyny kłopot może robić rzeczywiście color bleeding, bo będzie wymagał wyodrębnienie dodatkowych masek dla kolorów, ale to również da się zrobić. Musisz nadać obiektom, które mają różne kolory, kolory podstawowe, tak żeby nie sąsiadowały ze sobą. Masz tylko trzy do wyboru, ale nie jest tak źle, biorąc pod uwagą, jakie jest rozwiązanie zagadnienia 4 barw... ;) Na prostych lambertach z podstawowymi kolorami renderujesz GI dla efektu color bleeding. A reszta to już proste. Cieniowanie i tekstury oddzielnie od koloru. Potem za pomocą hvs możesz zmieniać kolor niezależnie od oświetlenia i dostosowywać do tego GI, bo global diffuse każdej ściany masz oddzielnie, dzieki podstawowym kolorom. jakoś tak...
Kris_R Napisano 28 Styczeń 2008 Napisano 28 Styczeń 2008 W teorii brzmi spoko.. ale pamiętaj o tym, że to ma być prezentacja na stronce on-line a nie ciężki compositting po godzinach... cała zagwozdka właśnie na tym polega.
Master Kiełbaster Napisano 29 Styczeń 2008 Napisano 29 Styczeń 2008 wyrenderuj maxymalnie czerwone, zielone i niebieskie ściany potem je zmikuj jakimś screenem
illy Napisano 29 Styczeń 2008 Napisano 29 Styczeń 2008 a nie mozna we flashu czy czyms zrobic ze sciany maske i zmieniac HUE? oczywisci wyrenderowac dla jakis wlasciwosci sciany tez 3 podstawowe kolory zeby miskowac color bleed,
Marcin_ps Napisano 3 Luty 2008 Napisano 3 Luty 2008 warstwowo 360 -normalny render - nad nim podloga png bez "tla" - nad nia sciany png bez "tla" - nad tym sufit png bez "tla" - bez tla tzn bez wszyskiego innego ( przerobienie tego do takich png - max + photoshop ). We flashu juz na dane warstwy ( podloga itd ) as + hue + saturation ( jesli dobrze podejdziesz do samych plikow png to mozliwe jest zrobienie zmieny kolorow w odbiciach i tym podobnych ) .. ogolnie problem moze byc z optymalizacja ale jesli mapy nie bylyby jakis mega rozmiarow to daloby to rade
SYmek Napisano 3 Luty 2008 Napisano 3 Luty 2008 Tu nie chodzi o rozbicie na warstwy i korekcja Hue - bo to jest banalny problem, tylko o colour bleeding - jesli na realizmie zalezalo klientowi. Stad zamiszanie. Indirect illumination musi byc w oddzielnym passie od koloru. Chociaz osobicie uwazam, ze to zbytek, bo pewnie samo occlusion tez by wystarczylo.
Marcin_ps Napisano 3 Luty 2008 Napisano 3 Luty 2008 jak chcesz inaczej maskowac occlusion jak nie przez png sama warstwa z roznym alpha we flashu dopiero jest malo realistyczna
Pionier Napisano 7 Luty 2008 Autor Napisano 7 Luty 2008 hej, na razie wyglada to tak: - Render GI, sciany w kolorze szarym, - Maski dla scian i wybranych elementow - Warstwa GI, sciany w kolorze czerwonym: ( z ustawieniem: generate but not receive GI), inne obiekty: recieve but not generate. o ile nic nie pomieszalem, do tego dochodzi warstwa z odbiciami i wyglada to calkiem ok za jakis czas wrzuce linka do skonczonego projektu to bedzie mozna zobaczyc jak to wyglada w praktyce. btw, zeby bylo ciekawiej, doszedl 'bonus' w postaci wersji nocnej kazdego interiora :) dzieki za posty pozdrawiam, pionier.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się