Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Pytanie jak w temacie. Idzie mi jednak raczej o cos takiego jak shatter solid w majce tyle ze dla maxa, bo particle mnie nie przekonuja - chyba ze ktos ma jakis swietny pomysł z pf,

robilem testy z PArrayem ale on generuje kawalki oparte na polygonach i daje im jednolita grubość.

pozdrawiam

 

PS - moze

zna kto jaki plugin

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Da się też pociąć bez procuttera zwykłym booleanem narób boxów bardzo płaskich i zdeformuj je np noisem po czym poustawiaj tak żeby przecinały twój obiekt i użyj operacji odejmowania. Szkoda że nie masz proboolean bo też by było szybciej i lepiej niż zwykłym booleanem z maxa7.

Napisano

Najprościej.. ale też ciut prymitywnie można używając czegoś co się zwie MeshBomb.. wstawiasz do sceny, podpinasz obiekt i rozbite!! :) Można kontrolować wielkość kawałków i siły działające na odłamki.

 

Inną metodą jest ParticleArray. Troszkę bardziej zaawansowane niż Bomb.

 

Dalej w kolejności są metody dające większy realizm ale wymagające większego nakładu pracy...

Czyli wspomniane już cięcie i gięcie. Najczęściej ręcznie na plasterki.

 

To o czym wspomniał XizOr w reactorze nazywa się Fracture, i też bazuje na przygotowanej i pociętej na kawałki geometrii.

 

Na końcu łancuszka mamy już pełne symulacje takie jak Blast Code dla Maya, które same rozwalają wskazany obiekt ... same obliczają pęknięcia i demolują totalnie... ale wymagają najwięcej obliczeń i czasu.

 

Metodę dobiera się do stylistyki projektu i wymaganego stopnia realizmu oraz budżetu i czasu realizacji.

 

Od koloru - do wyboru.

Można też animować ręcznie kawałeczek po kawałeczku. No limits :)

Napisano

MeshBomb to totalna porazka i sie wsumie do niczego nie nadaje :P coz z najlatwiejszych rozwiazan to chyba parray bedzie najlepszy bo wiekszosc zrobi za ciebie i tam jesli sie nie myle mozna kontrolowac wariacje kawaleczkow.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności