Skocz do zawartości

Jak rozbić obiekt?


radekD

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Pytanie jak w temacie. Idzie mi jednak raczej o cos takiego jak shatter solid w majce tyle ze dla maxa, bo particle mnie nie przekonuja - chyba ze ktos ma jakis swietny pomysł z pf,

robilem testy z PArrayem ale on generuje kawalki oparte na polygonach i daje im jednolita grubość.

pozdrawiam

 

PS - moze

zna kto jaki plugin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Da się też pociąć bez procuttera zwykłym booleanem narób boxów bardzo płaskich i zdeformuj je np noisem po czym poustawiaj tak żeby przecinały twój obiekt i użyj operacji odejmowania. Szkoda że nie masz proboolean bo też by było szybciej i lepiej niż zwykłym booleanem z maxa7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej.. ale też ciut prymitywnie można używając czegoś co się zwie MeshBomb.. wstawiasz do sceny, podpinasz obiekt i rozbite!! :) Można kontrolować wielkość kawałków i siły działające na odłamki.

 

Inną metodą jest ParticleArray. Troszkę bardziej zaawansowane niż Bomb.

 

Dalej w kolejności są metody dające większy realizm ale wymagające większego nakładu pracy...

Czyli wspomniane już cięcie i gięcie. Najczęściej ręcznie na plasterki.

 

To o czym wspomniał XizOr w reactorze nazywa się Fracture, i też bazuje na przygotowanej i pociętej na kawałki geometrii.

 

Na końcu łancuszka mamy już pełne symulacje takie jak Blast Code dla Maya, które same rozwalają wskazany obiekt ... same obliczają pęknięcia i demolują totalnie... ale wymagają najwięcej obliczeń i czasu.

 

Metodę dobiera się do stylistyki projektu i wymaganego stopnia realizmu oraz budżetu i czasu realizacji.

 

Od koloru - do wyboru.

Można też animować ręcznie kawałeczek po kawałeczku. No limits :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady, dla kogoś kto by miał podobny problem to znalazlem taki fajny scrypcik splititup a tu konkretne namiary

 

drugi skrypcik zamienia te odlamki na particle i juz mozesz robic co dusza zapragnie

pozdrawiam

http://www.tutorials-expert.com/tutorial/17933/Creating-a-collapsing-Bridge-with-Particle-Flow-in-3ds-max-9.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności