radekD Napisano 11 Luty 2008 Napisano 11 Luty 2008 Witam Pytanie jak w temacie. Idzie mi jednak raczej o cos takiego jak shatter solid w majce tyle ze dla maxa, bo particle mnie nie przekonuja - chyba ze ktos ma jakis swietny pomysł z pf, robilem testy z PArrayem ale on generuje kawalki oparte na polygonach i daje im jednolita grubość. pozdrawiam PS - moze zna kto jaki plugin
Tomala Napisano 11 Luty 2008 Napisano 11 Luty 2008 Zależy jaka to ma być animacja. Możesz pociąć obiekt na kawałki używając ProCutter (create> compound object).
radekD Napisano 11 Luty 2008 Autor Napisano 11 Luty 2008 aa.. od której wersji jest ten procutter, bo mam7
Tomala Napisano 11 Luty 2008 Napisano 11 Luty 2008 Da się też pociąć bez procuttera zwykłym booleanem narób boxów bardzo płaskich i zdeformuj je np noisem po czym poustawiaj tak żeby przecinały twój obiekt i użyj operacji odejmowania. Szkoda że nie masz proboolean bo też by było szybciej i lepiej niż zwykłym booleanem z maxa7.
Orangegraphics Napisano 11 Luty 2008 Napisano 11 Luty 2008 eeeee... dla mnie to na okrętke.... stłuc coś... hm... w reactorze takiego cuśa nie było? coś mi tak świta?
Kris_R Napisano 11 Luty 2008 Napisano 11 Luty 2008 Najprościej.. ale też ciut prymitywnie można używając czegoś co się zwie MeshBomb.. wstawiasz do sceny, podpinasz obiekt i rozbite!! :) Można kontrolować wielkość kawałków i siły działające na odłamki. Inną metodą jest ParticleArray. Troszkę bardziej zaawansowane niż Bomb. Dalej w kolejności są metody dające większy realizm ale wymagające większego nakładu pracy... Czyli wspomniane już cięcie i gięcie. Najczęściej ręcznie na plasterki. To o czym wspomniał XizOr w reactorze nazywa się Fracture, i też bazuje na przygotowanej i pociętej na kawałki geometrii. Na końcu łancuszka mamy już pełne symulacje takie jak Blast Code dla Maya, które same rozwalają wskazany obiekt ... same obliczają pęknięcia i demolują totalnie... ale wymagają najwięcej obliczeń i czasu. Metodę dobiera się do stylistyki projektu i wymaganego stopnia realizmu oraz budżetu i czasu realizacji. Od koloru - do wyboru. Można też animować ręcznie kawałeczek po kawałeczku. No limits :)
radekD Napisano 24 Czerwiec 2008 Autor Napisano 24 Czerwiec 2008 Dzięki za rady, dla kogoś kto by miał podobny problem to znalazlem taki fajny scrypcik splititup a tu konkretne namiary drugi skrypcik zamienia te odlamki na particle i juz mozesz robic co dusza zapragnie pozdrawiam http://www.tutorials-expert.com/tutorial/17933/Creating-a-collapsing-Bridge-with-Particle-Flow-in-3ds-max-9.html
Temporal Napisano 24 Czerwiec 2008 Napisano 24 Czerwiec 2008 MeshBomb to totalna porazka i sie wsumie do niczego nie nadaje :P coz z najlatwiejszych rozwiazan to chyba parray bedzie najlepszy bo wiekszosc zrobi za ciebie i tam jesli sie nie myle mozna kontrolowac wariacje kawaleczkow.
Mr. J Napisano 25 Czerwiec 2008 Napisano 25 Czerwiec 2008 ProCutter jest od wersji 9 (nie 2009), w 7 nie ma go.
Rekomendowane odpowiedzi