Napisano 11 Luty 200817 l Witam Pytanie jak w temacie. Idzie mi jednak raczej o cos takiego jak shatter solid w majce tyle ze dla maxa, bo particle mnie nie przekonuja - chyba ze ktos ma jakis swietny pomysł z pf, robilem testy z PArrayem ale on generuje kawalki oparte na polygonach i daje im jednolita grubość. pozdrawiam PS - moze zna kto jaki plugin
Napisano 11 Luty 200817 l Zależy jaka to ma być animacja. Możesz pociąć obiekt na kawałki używając ProCutter (create> compound object).
Napisano 11 Luty 200817 l Da się też pociąć bez procuttera zwykłym booleanem narób boxów bardzo płaskich i zdeformuj je np noisem po czym poustawiaj tak żeby przecinały twój obiekt i użyj operacji odejmowania. Szkoda że nie masz proboolean bo też by było szybciej i lepiej niż zwykłym booleanem z maxa7.
Napisano 11 Luty 200817 l eeeee... dla mnie to na okrętke.... stłuc coś... hm... w reactorze takiego cuśa nie było? coś mi tak świta?
Napisano 11 Luty 200817 l Najprościej.. ale też ciut prymitywnie można używając czegoś co się zwie MeshBomb.. wstawiasz do sceny, podpinasz obiekt i rozbite!! :) Można kontrolować wielkość kawałków i siły działające na odłamki. Inną metodą jest ParticleArray. Troszkę bardziej zaawansowane niż Bomb. Dalej w kolejności są metody dające większy realizm ale wymagające większego nakładu pracy... Czyli wspomniane już cięcie i gięcie. Najczęściej ręcznie na plasterki. To o czym wspomniał XizOr w reactorze nazywa się Fracture, i też bazuje na przygotowanej i pociętej na kawałki geometrii. Na końcu łancuszka mamy już pełne symulacje takie jak Blast Code dla Maya, które same rozwalają wskazany obiekt ... same obliczają pęknięcia i demolują totalnie... ale wymagają najwięcej obliczeń i czasu. Metodę dobiera się do stylistyki projektu i wymaganego stopnia realizmu oraz budżetu i czasu realizacji. Od koloru - do wyboru. Można też animować ręcznie kawałeczek po kawałeczku. No limits :)
Napisano 24 Czerwiec 200816 l Autor Dzięki za rady, dla kogoś kto by miał podobny problem to znalazlem taki fajny scrypcik splititup a tu konkretne namiary drugi skrypcik zamienia te odlamki na particle i juz mozesz robic co dusza zapragnie pozdrawiam http://www.tutorials-expert.com/tutorial/17933/Creating-a-collapsing-Bridge-with-Particle-Flow-in-3ds-max-9.html
Napisano 24 Czerwiec 200816 l MeshBomb to totalna porazka i sie wsumie do niczego nie nadaje :P coz z najlatwiejszych rozwiazan to chyba parray bedzie najlepszy bo wiekszosc zrobi za ciebie i tam jesli sie nie myle mozna kontrolowac wariacje kawaleczkow.