Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam

Pytanie jak w temacie. Idzie mi jednak raczej o cos takiego jak shatter solid w majce tyle ze dla maxa, bo particle mnie nie przekonuja - chyba ze ktos ma jakis swietny pomysł z pf,

robilem testy z PArrayem ale on generuje kawalki oparte na polygonach i daje im jednolita grubość.

pozdrawiam

 

PS - moze

zna kto jaki plugin

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 3,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Zależy jaka to ma być animacja. Możesz pociąć obiekt na kawałki używając ProCutter (create> compound object).

Napisano

Da się też pociąć bez procuttera zwykłym booleanem narób boxów bardzo płaskich i zdeformuj je np noisem po czym poustawiaj tak żeby przecinały twój obiekt i użyj operacji odejmowania. Szkoda że nie masz proboolean bo też by było szybciej i lepiej niż zwykłym booleanem z maxa7.

Napisano

Najprościej.. ale też ciut prymitywnie można używając czegoś co się zwie MeshBomb.. wstawiasz do sceny, podpinasz obiekt i rozbite!! :) Można kontrolować wielkość kawałków i siły działające na odłamki.

 

Inną metodą jest ParticleArray. Troszkę bardziej zaawansowane niż Bomb.

 

Dalej w kolejności są metody dające większy realizm ale wymagające większego nakładu pracy...

Czyli wspomniane już cięcie i gięcie. Najczęściej ręcznie na plasterki.

 

To o czym wspomniał XizOr w reactorze nazywa się Fracture, i też bazuje na przygotowanej i pociętej na kawałki geometrii.

 

Na końcu łancuszka mamy już pełne symulacje takie jak Blast Code dla Maya, które same rozwalają wskazany obiekt ... same obliczają pęknięcia i demolują totalnie... ale wymagają najwięcej obliczeń i czasu.

 

Metodę dobiera się do stylistyki projektu i wymaganego stopnia realizmu oraz budżetu i czasu realizacji.

 

Od koloru - do wyboru.

Można też animować ręcznie kawałeczek po kawałeczku. No limits :)

Napisano

MeshBomb to totalna porazka i sie wsumie do niczego nie nadaje :P coz z najlatwiejszych rozwiazan to chyba parray bedzie najlepszy bo wiekszosc zrobi za ciebie i tam jesli sie nie myle mozna kontrolowac wariacje kawaleczkow.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.