Hawk111 Napisano 12 Luty 2008 Share Napisano 12 Luty 2008 Witam, znam już troche maxa i chciałbym by w moich scenach np. brudny był tylko kawałek ściany. Chodzi o to jak malować bezpośrednio na obiekcie. Czy vertex paint do tego służy? Jeśli tak to jak go używać? Prubowałem też w pluginie 3dpaint PROTOTYPE ale też nie wiem jak go używać. Za pomoc z góry dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 12 Luty 2008 Share Napisano 12 Luty 2008 Zmapuj ścianę i namaluj bród np. w photoshopie. Do malowania po obiektach jest np. bodypaint albo zbrush w maxie z malowaniem nie zaszalejesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hawk111 Napisano 12 Luty 2008 Autor Share Napisano 12 Luty 2008 Dzięki. A mógłby mi ktoś wyjaśnić do czego jest i jak działa Vertex Paint? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dor Napisano 12 Luty 2008 Share Napisano 12 Luty 2008 Dodajesz modyfikator vertex paint, ustawiasz vertex color display na np. shaded. Łapiesz pędzel i malujesz. W ten sposób dany obiekt ma mapę vertex color. Teraz musisz mu ją jeszcze przypisać. Otwierasz material editor, jako mapę diffuse ustawiasz vertex color, no i oczywiści przypisujesz. Efekt powinien być widoczny na renderze. --- Tak jest w Maxie 9. W starszych( Do tego co chcesz osiągnąć to się raczej vertex paint nie nadaje. Tak jak zalecił Tomala, poucz się o mapowaniu i w edytuj bród w programie 2D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się