Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, znam już troche maxa i chciałbym by w moich scenach np. brudny był tylko kawałek ściany. Chodzi o to jak malować bezpośrednio na obiekcie. Czy vertex paint do tego służy? Jeśli tak to jak go używać? Prubowałem też w pluginie 3dpaint PROTOTYPE ale też nie wiem jak go używać. Za pomoc z góry dzięki.

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Zmapuj ścianę i namaluj bród np. w photoshopie. Do malowania po obiektach jest np. bodypaint albo zbrush w maxie z malowaniem nie zaszalejesz.

Napisano

Dodajesz modyfikator vertex paint, ustawiasz vertex color display na np. shaded.

Łapiesz pędzel i malujesz. W ten sposób dany obiekt ma mapę vertex color. Teraz musisz mu ją jeszcze przypisać. Otwierasz material editor, jako mapę diffuse ustawiasz vertex color, no i oczywiści przypisujesz. Efekt powinien być widoczny na renderze.

--- Tak jest w Maxie 9. W starszych(

 

Do tego co chcesz osiągnąć to się raczej vertex paint nie nadaje. Tak jak zalecił Tomala, poucz się o mapowaniu i w edytuj bród w programie 2D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności