Jump to content

Featured Replies

Posted

Witam, znam już troche maxa i chciałbym by w moich scenach np. brudny był tylko kawałek ściany. Chodzi o to jak malować bezpośrednio na obiekcie. Czy vertex paint do tego służy? Jeśli tak to jak go używać? Prubowałem też w pluginie 3dpaint PROTOTYPE ale też nie wiem jak go używać. Za pomoc z góry dzięki.

  • Replies 3
  • Views 1.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Zmapuj ścianę i namaluj bród np. w photoshopie. Do malowania po obiektach jest np. bodypaint albo zbrush w maxie z malowaniem nie zaszalejesz.

  • Author

Dzięki. A mógłby mi ktoś wyjaśnić do czego jest i jak działa Vertex Paint?

Dodajesz modyfikator vertex paint, ustawiasz vertex color display na np. shaded.

Łapiesz pędzel i malujesz. W ten sposób dany obiekt ma mapę vertex color. Teraz musisz mu ją jeszcze przypisać. Otwierasz material editor, jako mapę diffuse ustawiasz vertex color, no i oczywiści przypisujesz. Efekt powinien być widoczny na renderze.

--- Tak jest w Maxie 9. W starszych(

 

Do tego co chcesz osiągnąć to się raczej vertex paint nie nadaje. Tak jak zalecił Tomala, poucz się o mapowaniu i w edytuj bród w programie 2D

Create an account or sign in to comment

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy