Napisano 12 Luty 200817 l Witam, znam już troche maxa i chciałbym by w moich scenach np. brudny był tylko kawałek ściany. Chodzi o to jak malować bezpośrednio na obiekcie. Czy vertex paint do tego służy? Jeśli tak to jak go używać? Prubowałem też w pluginie 3dpaint PROTOTYPE ale też nie wiem jak go używać. Za pomoc z góry dzięki.
Napisano 12 Luty 200817 l Zmapuj ścianę i namaluj bród np. w photoshopie. Do malowania po obiektach jest np. bodypaint albo zbrush w maxie z malowaniem nie zaszalejesz.
Napisano 12 Luty 200817 l Autor Dzięki. A mógłby mi ktoś wyjaśnić do czego jest i jak działa Vertex Paint?
Napisano 12 Luty 200817 l Dodajesz modyfikator vertex paint, ustawiasz vertex color display na np. shaded. Łapiesz pędzel i malujesz. W ten sposób dany obiekt ma mapę vertex color. Teraz musisz mu ją jeszcze przypisać. Otwierasz material editor, jako mapę diffuse ustawiasz vertex color, no i oczywiści przypisujesz. Efekt powinien być widoczny na renderze. --- Tak jest w Maxie 9. W starszych( Do tego co chcesz osiągnąć to się raczej vertex paint nie nadaje. Tak jak zalecił Tomala, poucz się o mapowaniu i w edytuj bród w programie 2D
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto