banana.split Napisano 12 Luty 2008 Napisano 12 Luty 2008 hej, mam taki problem z maxem (+v-ray), że klasycznie wywala mi scenkę podczas renderowania (zamyka maxa). Tak jakby brakowało mu pamięci, ale wywala się przy zużyciu pamięci 2bg, a mam całego ramu 4gb. System XP 64 bitowy, więc powinien ciągnąc aż do +/- 3.5gb. Procesor intel q6600 2.4 ghz. Nie stosowałem żadnego overclockingu a podczas renderowania odpalony jest tylko max. będę wdzięczny za odpowiedź, pozdrawiam!
animator Napisano 13 Luty 2008 Napisano 13 Luty 2008 mi wywala tak bez niczego przy renderzy i problem chyba nie jest w rzadnej pamięci potem restaruje kompa i chodzi normalnie to raczej błąd programu
mkeruj Napisano 14 Luty 2008 Napisano 14 Luty 2008 Wywala ci się najprawdopodobniej przez zbyt słabe chłodzenie lub po prostu proc się przegrzewa. Miałem i czasami mam dalej to samo, staram się otwierac obudowę przy długich renderach.
Lemeridien Napisano 15 Luty 2008 Napisano 15 Luty 2008 Sluchaj mi tak robi ale na 32 bitach (max 9 plus vray 1.5 final) Mam sporo trawy displace i jak wylacze displace to jest ok! Displace wywala mi trawe. Podobno na 64 bitach tak juz nie dzieje sie.... ale jak widze to nic nie daje....
Gomez Napisano 15 Luty 2008 Napisano 15 Luty 2008 Mam podobnie ale uzywam mentala. Max wywala sie chwile po F9. Procek nawet nie zdazy sie rozgrzac, dochodzi do 50C przy boxowym coolerze, pamieci powinno starczyc 4gb, C2D e4300@3GHz, Xp x64. Wywalilem wszystkie tex ze sceny zeby nie obciazac ramu, scena ma 2mln poly. W oknie raportu jest napisane error:Unhandled exception. Testowalem dzisiaj pamieci memtestem ale wszystko ok.
Obywatel Napisano 15 Luty 2008 Napisano 15 Luty 2008 Proponuję podejść do zagadnienia analitycznie : ) Tak jak Gomez napisał, sprawdzić kości memtestem, sprawdzić temperaturę na procku, pożyczyć od kumpla zasilacz, który również przy zwiększonym poborze mocy może płatać figle. WinXp 32bity korzysta tylko z 2gb pamięci, nie wiem jak jest w 64bitowym.
Gomez Napisano 15 Luty 2008 Napisano 15 Luty 2008 System 64bit chyba nie ma ograniczen pamieci albo ma jakies kosmiczne ilosci. Aplikacje 32 bit w systemie 64bit moga wykorzystac do 4gb. Czytalem o tym na zbrushcentral odnosnie zbrusha ktory tez jest 32bitowy. Win 32bit moze przydzielic do 2gb na aplikacje i standardowo nie wykrywa wiecej, ale moze widziec 3gb ramu po zrobieniu "3gb switch."
arev Napisano 15 Luty 2008 Napisano 15 Luty 2008 Jeśli to Max 9 to ściągnięcie service packa pomoże. Jak nie to nie ^^
Lemeridien Napisano 15 Luty 2008 Napisano 15 Luty 2008 albo strzelcie se w leb, jak pomoze to pomoze jak nie to nie;)
mkeruj Napisano 16 Luty 2008 Napisano 16 Luty 2008 Nie wiem czy ktoś uzywał, ale Autodesk na systemy 64bit wypuścił coś takiego jak "Productivity Booster". Ma to wspomagac obsługe systemu, proca i pamięci. Duże, ale chyba warto zassac, bo pomaga. Wydany do Maxa 9 i 2008. Muszę też spróbowac. Mam viste Ultimate 64, 4GB ram, Max 32bit. Mi się nie wywala (no, może czasem:D) ale może szybcie rendery będą się kręcic...
animator Napisano 16 Luty 2008 Napisano 16 Luty 2008 zdecydowanie uważam że to problem programu, pamięci proc i to wszystko nie ma nic do gadanie to program steruje pamięcią i procem a nie odwrotnie poza tym mam 5 wiatraków cały czas otwartą obudowe i mój proc jest "ledwo ciepły" ewentualnie może być to błąd systemowy
banana.split Napisano 17 Luty 2008 Autor Napisano 17 Luty 2008 dzięki za odpowiedzi ! Mam zainstalowane service packi i productivity boostera, ale to nic nie zmienia. Max jest 64-bitowy. Ale zauważyłem ciekawą rzecz: a mianowicie, że wywala mi tylko podczas 'building static raycast accelerator' i to często nawet przt 1.6 Gb zużycia pamięci. Przy renderze 'właściwym' pobiera więcej pamięci, ale nic złego się nie dzieje. Problem tak naprawdę pojawia się dopiero jak pogrzebię w zakładce system w v-rayu. Bo jeśli mam 4gb, to czemu miałby nie ładować więcej do pamięci, co przyspiesza znacznie render. A on nie zapełni w połowie a już nie daje rady. Poza dym wzrost zużycia pamięci przy budowaniu static acceleratora wzrasta jak na moje oko nie liniowo więc może najpierw jest np. 100mb, później 300, 1000, 2000, 4000 i tak naprawdę wywala zupełnie słusznie? to takie moje przemyślenia... :)
kandi Napisano 23 Maj 2008 Napisano 23 Maj 2008 ahh, mam ten sam problem na Viscie, max 9 + v-ray1.53 jest jedna scena na ktorej wywala mnie jak tylko wlacze render i pojawi sie: 'building static raycast accelerator', a na innych gdzies w polowie renderu;/ Na tym kompie zdarza mi sie to dopiero od kilku dni. Kiedy jeszcze zaczyna render to zuzycie procka jest 100% a ramu ok.80-85%. Nie jestem wstanie teraz na niczym pracowac a chcialam pospac chociaz tym razem troche w sesji i zabralam sie wczesniej za prace;/ Moze ktos cos poradzi...? (tylko poprosze łopatologicznie tłumaczyć;p)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się