Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Mam pytanie: jakimi technikami zrobiono zamieszczono na dołączonym obrazku łuki okienne?

tmp3939yn4.jpg?s=135641818yx1.jpg?s=1

 

W pierwszym wydaje mi się, że jest to ShapeMerge+extrude do środka. Osieże jako drugi obiekt wykonano wyekstrudowanym spajnem. Taka moja hipoteza. W drugim przypadku nie wiem, może cutem poly cięty (?), ale wątpie. Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

to zalezy masz gdzieś jakies większe zdjęcie ?

2 fota:

jak dla mnie to jest to spline wytłoczony extrudem

a sama dziura na okna wygląda jak boolean wpierwszym przypadku też boolean

 

P.S. po co ci to :P ?

Napisano

Oba projekty wyglądają profesjonalnie (są na forum) i nie sądzę, że zastosowano w nich boolean, siatka byłaby bardziej pokaszaniona. Może ktoś ma własny przepis na taki efekt ? Na pierwszej fotce nie ma żadnych krawędzi pomiędzy oknami a na drugim jest sporo jaki to ma wpływ na mapowanie?

Napisano

osobiście robię tak:

shape okna ustawiam na ścianie, wywalam poligon(y) na którym(ch) okno leżeć będzie, shape do edit poly, attach, zabudowuję dziurę usuwam poligony okna. efekt jak na screenie 2-gim.

 

pozdrawiam ;]

Napisano
osobiście robię tak:

shape okna ustawiam na ścianie, wywalam poligon(y) na którym(ch) okno leżeć będzie, shape do edit poly, attach, zabudowuję dziurę usuwam poligony okna. efekt jak na screenie 2-gim.

 

Samo ustawienie shape'a na ścianie nic nie daje musisz je chyba połączyć ShapeMerge(kaszani sie na łukach przy extrude), żeby wywalić poligony. Chyba, że jest możliwość rysowania shape'a na poligonie (bez cut'a i mozolnego ustawienia kształtu)?

Napisano

jest allign, jest automatic grid.

 

[edit] screen z "auto gridem" jest w załączniku.

 

mając coś takiego już powinieneś sobie poradzić z wymodelowaniem okna.

 

pozdrawiam!

Napisano

Dzięki Mort

Przećwiczyłem twoją propozycję i shape ładnie sie wyrysował na powierzchni ściany ale po attach i tak są to dwa niezależna obiekty. Więc dziurę w ścianie można wywalić "ręcznie" ciąć cutem i jeżeli okno jest prostokątne to ok ale jak ma łuk... to co???

Napisano

http://www.wsinf.edu.pl/~mort/tut.jpg

 

1. tworzysz shape rectangle+circle używając snap i auto grid na ścianie

2. robisz shape okna z nich (attach-> delete segments->weld)

3. usuwasz ścianę, przerabiasz shape na editable poly i attach.

4. używając dowolnego narzędzia (create polygons, extrude edges, bridge) zabudowujesz dziurę

5. usuwasz okno i voila! gotowa dziura na okno! ;]

 

pozdrawiam

Napisano

Od siebie dodam tylko tyle, ze taki sam efekt jaki zaprezentowal mort mozna osiagnac narzedziem "shape marge" tylko ze szybciej, tak mi sie przynajmiej zdaje ;)

Napisano
Od siebie dodam tylko tyle, ze taki sam efekt jaki zaprezentowal mort mozna osiagnac narzedziem "shape marge" tylko ze szybciej, tak mi sie przynajmiej zdaje ;)

po ShapeMerge siatka jest inna

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności