adam_m Napisano 16 Luty 2008 Share Napisano 16 Luty 2008 Witam Mam pytanie: jakimi technikami zrobiono zamieszczono na dołączonym obrazku łuki okienne? W pierwszym wydaje mi się, że jest to ShapeMerge+extrude do środka. Osieże jako drugi obiekt wykonano wyekstrudowanym spajnem. Taka moja hipoteza. W drugim przypadku nie wiem, może cutem poly cięty (?), ale wątpie. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shalivan Napisano 16 Luty 2008 Share Napisano 16 Luty 2008 to zalezy masz gdzieś jakies większe zdjęcie ? 2 fota: jak dla mnie to jest to spline wytłoczony extrudem a sama dziura na okna wygląda jak boolean wpierwszym przypadku też boolean P.S. po co ci to :P ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam_m Napisano 16 Luty 2008 Autor Share Napisano 16 Luty 2008 Oba projekty wyglądają profesjonalnie (są na forum) i nie sądzę, że zastosowano w nich boolean, siatka byłaby bardziej pokaszaniona. Może ktoś ma własny przepis na taki efekt ? Na pierwszej fotce nie ma żadnych krawędzi pomiędzy oknami a na drugim jest sporo jaki to ma wpływ na mapowanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mort Napisano 16 Luty 2008 Share Napisano 16 Luty 2008 osobiście robię tak: shape okna ustawiam na ścianie, wywalam poligon(y) na którym(ch) okno leżeć będzie, shape do edit poly, attach, zabudowuję dziurę usuwam poligony okna. efekt jak na screenie 2-gim. pozdrawiam ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam_m Napisano 16 Luty 2008 Autor Share Napisano 16 Luty 2008 osobiście robię tak: shape okna ustawiam na ścianie, wywalam poligon(y) na którym(ch) okno leżeć będzie, shape do edit poly, attach, zabudowuję dziurę usuwam poligony okna. efekt jak na screenie 2-gim. Samo ustawienie shape'a na ścianie nic nie daje musisz je chyba połączyć ShapeMerge(kaszani sie na łukach przy extrude), żeby wywalić poligony. Chyba, że jest możliwość rysowania shape'a na poligonie (bez cut'a i mozolnego ustawienia kształtu)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mort Napisano 16 Luty 2008 Share Napisano 16 Luty 2008 jest allign, jest automatic grid. [edit] screen z "auto gridem" jest w załączniku. mając coś takiego już powinieneś sobie poradzić z wymodelowaniem okna. pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam_m Napisano 16 Luty 2008 Autor Share Napisano 16 Luty 2008 Dzięki Mort Przećwiczyłem twoją propozycję i shape ładnie sie wyrysował na powierzchni ściany ale po attach i tak są to dwa niezależna obiekty. Więc dziurę w ścianie można wywalić "ręcznie" ciąć cutem i jeżeli okno jest prostokątne to ok ale jak ma łuk... to co??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mort Napisano 16 Luty 2008 Share Napisano 16 Luty 2008 http://www.wsinf.edu.pl/~mort/tut.jpg 1. tworzysz shape rectangle+circle używając snap i auto grid na ścianie 2. robisz shape okna z nich (attach-> delete segments->weld) 3. usuwasz ścianę, przerabiasz shape na editable poly i attach. 4. używając dowolnego narzędzia (create polygons, extrude edges, bridge) zabudowujesz dziurę 5. usuwasz okno i voila! gotowa dziura na okno! ;] pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam_m Napisano 16 Luty 2008 Autor Share Napisano 16 Luty 2008 Uf. Wyszło, brakowało mi 4 punktu. Wielkie dzięki Mort. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mort Napisano 16 Luty 2008 Share Napisano 16 Luty 2008 no problem serducho mam pod avatarem :D 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawelkos Napisano 20 Luty 2008 Share Napisano 20 Luty 2008 Od siebie dodam tylko tyle, ze taki sam efekt jaki zaprezentowal mort mozna osiagnac narzedziem "shape marge" tylko ze szybciej, tak mi sie przynajmiej zdaje ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam_m Napisano 20 Luty 2008 Autor Share Napisano 20 Luty 2008 Od siebie dodam tylko tyle, ze taki sam efekt jaki zaprezentowal mort mozna osiagnac narzedziem "shape marge" tylko ze szybciej, tak mi sie przynajmiej zdaje ;) po ShapeMerge siatka jest inna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się