Posted February 16, 200817 yr Witam Mam pytanie: jakimi technikami zrobiono zamieszczono na dołączonym obrazku łuki okienne? W pierwszym wydaje mi się, że jest to ShapeMerge+extrude do środka. Osieże jako drugi obiekt wykonano wyekstrudowanym spajnem. Taka moja hipoteza. W drugim przypadku nie wiem, może cutem poly cięty (?), ale wątpie. Pozdrawiam.
February 16, 200817 yr to zalezy masz gdzieś jakies większe zdjęcie ? 2 fota: jak dla mnie to jest to spline wytłoczony extrudem a sama dziura na okna wygląda jak boolean wpierwszym przypadku też boolean P.S. po co ci to :P ?
February 16, 200817 yr Author Oba projekty wyglądają profesjonalnie (są na forum) i nie sądzę, że zastosowano w nich boolean, siatka byłaby bardziej pokaszaniona. Może ktoś ma własny przepis na taki efekt ? Na pierwszej fotce nie ma żadnych krawędzi pomiędzy oknami a na drugim jest sporo jaki to ma wpływ na mapowanie?
February 16, 200817 yr osobiście robię tak: shape okna ustawiam na ścianie, wywalam poligon(y) na którym(ch) okno leżeć będzie, shape do edit poly, attach, zabudowuję dziurę usuwam poligony okna. efekt jak na screenie 2-gim. pozdrawiam ;]
February 16, 200817 yr Author osobiście robię tak: shape okna ustawiam na ścianie, wywalam poligon(y) na którym(ch) okno leżeć będzie, shape do edit poly, attach, zabudowuję dziurę usuwam poligony okna. efekt jak na screenie 2-gim. Samo ustawienie shape'a na ścianie nic nie daje musisz je chyba połączyć ShapeMerge(kaszani sie na łukach przy extrude), żeby wywalić poligony. Chyba, że jest możliwość rysowania shape'a na poligonie (bez cut'a i mozolnego ustawienia kształtu)?
February 16, 200817 yr jest allign, jest automatic grid. [edit] screen z "auto gridem" jest w załączniku. mając coś takiego już powinieneś sobie poradzić z wymodelowaniem okna. pozdrawiam!
February 16, 200817 yr Author Dzięki Mort Przećwiczyłem twoją propozycję i shape ładnie sie wyrysował na powierzchni ściany ale po attach i tak są to dwa niezależna obiekty. Więc dziurę w ścianie można wywalić "ręcznie" ciąć cutem i jeżeli okno jest prostokątne to ok ale jak ma łuk... to co???
February 16, 200817 yr http://www.wsinf.edu.pl/~mort/tut.jpg 1. tworzysz shape rectangle+circle używając snap i auto grid na ścianie 2. robisz shape okna z nich (attach-> delete segments->weld) 3. usuwasz ścianę, przerabiasz shape na editable poly i attach. 4. używając dowolnego narzędzia (create polygons, extrude edges, bridge) zabudowujesz dziurę 5. usuwasz okno i voila! gotowa dziura na okno! ;] pozdrawiam
February 20, 200817 yr Od siebie dodam tylko tyle, ze taki sam efekt jaki zaprezentowal mort mozna osiagnac narzedziem "shape marge" tylko ze szybciej, tak mi sie przynajmiej zdaje ;)
February 20, 200817 yr Author Od siebie dodam tylko tyle, ze taki sam efekt jaki zaprezentowal mort mozna osiagnac narzedziem "shape marge" tylko ze szybciej, tak mi sie przynajmiej zdaje ;) po ShapeMerge siatka jest inna
Create an account or sign in to comment