Skocz do zawartości

Łuki okienne


adam_m

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam pytanie: jakimi technikami zrobiono zamieszczono na dołączonym obrazku łuki okienne?

tmp3939yn4.jpg?s=135641818yx1.jpg?s=1

 

W pierwszym wydaje mi się, że jest to ShapeMerge+extrude do środka. Osieże jako drugi obiekt wykonano wyekstrudowanym spajnem. Taka moja hipoteza. W drugim przypadku nie wiem, może cutem poly cięty (?), ale wątpie. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

to zalezy masz gdzieś jakies większe zdjęcie ?

2 fota:

jak dla mnie to jest to spline wytłoczony extrudem

a sama dziura na okna wygląda jak boolean wpierwszym przypadku też boolean

 

P.S. po co ci to :P ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oba projekty wyglądają profesjonalnie (są na forum) i nie sądzę, że zastosowano w nich boolean, siatka byłaby bardziej pokaszaniona. Może ktoś ma własny przepis na taki efekt ? Na pierwszej fotce nie ma żadnych krawędzi pomiędzy oknami a na drugim jest sporo jaki to ma wpływ na mapowanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osobiście robię tak:

shape okna ustawiam na ścianie, wywalam poligon(y) na którym(ch) okno leżeć będzie, shape do edit poly, attach, zabudowuję dziurę usuwam poligony okna. efekt jak na screenie 2-gim.

 

pozdrawiam ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osobiście robię tak:

shape okna ustawiam na ścianie, wywalam poligon(y) na którym(ch) okno leżeć będzie, shape do edit poly, attach, zabudowuję dziurę usuwam poligony okna. efekt jak na screenie 2-gim.

 

Samo ustawienie shape'a na ścianie nic nie daje musisz je chyba połączyć ShapeMerge(kaszani sie na łukach przy extrude), żeby wywalić poligony. Chyba, że jest możliwość rysowania shape'a na poligonie (bez cut'a i mozolnego ustawienia kształtu)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Mort

Przećwiczyłem twoją propozycję i shape ładnie sie wyrysował na powierzchni ściany ale po attach i tak są to dwa niezależna obiekty. Więc dziurę w ścianie można wywalić "ręcznie" ciąć cutem i jeżeli okno jest prostokątne to ok ale jak ma łuk... to co???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.wsinf.edu.pl/~mort/tut.jpg

 

1. tworzysz shape rectangle+circle używając snap i auto grid na ścianie

2. robisz shape okna z nich (attach-> delete segments->weld)

3. usuwasz ścianę, przerabiasz shape na editable poly i attach.

4. używając dowolnego narzędzia (create polygons, extrude edges, bridge) zabudowujesz dziurę

5. usuwasz okno i voila! gotowa dziura na okno! ;]

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności