Napisano 16 Luty 200817 l Witam Mam pytanie: jakimi technikami zrobiono zamieszczono na dołączonym obrazku łuki okienne? W pierwszym wydaje mi się, że jest to ShapeMerge+extrude do środka. Osieże jako drugi obiekt wykonano wyekstrudowanym spajnem. Taka moja hipoteza. W drugim przypadku nie wiem, może cutem poly cięty (?), ale wątpie. Pozdrawiam.
Napisano 16 Luty 200817 l to zalezy masz gdzieś jakies większe zdjęcie ? 2 fota: jak dla mnie to jest to spline wytłoczony extrudem a sama dziura na okna wygląda jak boolean wpierwszym przypadku też boolean P.S. po co ci to :P ?
Napisano 16 Luty 200817 l Autor Oba projekty wyglądają profesjonalnie (są na forum) i nie sądzę, że zastosowano w nich boolean, siatka byłaby bardziej pokaszaniona. Może ktoś ma własny przepis na taki efekt ? Na pierwszej fotce nie ma żadnych krawędzi pomiędzy oknami a na drugim jest sporo jaki to ma wpływ na mapowanie?
Napisano 16 Luty 200817 l osobiście robię tak: shape okna ustawiam na ścianie, wywalam poligon(y) na którym(ch) okno leżeć będzie, shape do edit poly, attach, zabudowuję dziurę usuwam poligony okna. efekt jak na screenie 2-gim. pozdrawiam ;]
Napisano 16 Luty 200817 l Autor osobiście robię tak: shape okna ustawiam na ścianie, wywalam poligon(y) na którym(ch) okno leżeć będzie, shape do edit poly, attach, zabudowuję dziurę usuwam poligony okna. efekt jak na screenie 2-gim. Samo ustawienie shape'a na ścianie nic nie daje musisz je chyba połączyć ShapeMerge(kaszani sie na łukach przy extrude), żeby wywalić poligony. Chyba, że jest możliwość rysowania shape'a na poligonie (bez cut'a i mozolnego ustawienia kształtu)?
Napisano 16 Luty 200817 l jest allign, jest automatic grid. [edit] screen z "auto gridem" jest w załączniku. mając coś takiego już powinieneś sobie poradzić z wymodelowaniem okna. pozdrawiam!
Napisano 16 Luty 200817 l Autor Dzięki Mort Przećwiczyłem twoją propozycję i shape ładnie sie wyrysował na powierzchni ściany ale po attach i tak są to dwa niezależna obiekty. Więc dziurę w ścianie można wywalić "ręcznie" ciąć cutem i jeżeli okno jest prostokątne to ok ale jak ma łuk... to co???
Napisano 16 Luty 200817 l http://www.wsinf.edu.pl/~mort/tut.jpg 1. tworzysz shape rectangle+circle używając snap i auto grid na ścianie 2. robisz shape okna z nich (attach-> delete segments->weld) 3. usuwasz ścianę, przerabiasz shape na editable poly i attach. 4. używając dowolnego narzędzia (create polygons, extrude edges, bridge) zabudowujesz dziurę 5. usuwasz okno i voila! gotowa dziura na okno! ;] pozdrawiam
Napisano 20 Luty 200817 l Od siebie dodam tylko tyle, ze taki sam efekt jaki zaprezentowal mort mozna osiagnac narzedziem "shape marge" tylko ze szybciej, tak mi sie przynajmiej zdaje ;)
Napisano 20 Luty 200817 l Autor Od siebie dodam tylko tyle, ze taki sam efekt jaki zaprezentowal mort mozna osiagnac narzedziem "shape marge" tylko ze szybciej, tak mi sie przynajmiej zdaje ;) po ShapeMerge siatka jest inna
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto