Sebastian Ozga Napisano 18 Luty 2008 Napisano 18 Luty 2008 Potrzebuję informacji na temat algorytmów tworzenia świateł i cieni w programach do tworzenia grafiki 3d. Chodzi głównie o zbieżności i różnice w poszczególnych programach, kody źródłowe, skrypty, diagramy itd. Będę wdzięczny za każdą pomoc. Z góry dziękuję.
arev Napisano 18 Luty 2008 Napisano 18 Luty 2008 http://pl.wikipedia.org/wiki/Raytracing ;) I lepsza wersja: http://en.wikipedia.org/wiki/Ray_tracing 1
Sebastian Ozga Napisano 18 Luty 2008 Autor Napisano 18 Luty 2008 Pierwsze na co wpadłem, ale dzięki. +rep
illy Napisano 18 Luty 2008 Napisano 18 Luty 2008 Polecam tez ogolnie zaczac od histori shadingu (m.in. w grach). Wszelkie phongi, bilineare itd warto poznac zeby miec od czego zaczac. Ogolnie nie chce mi sie teraz szukac http://en.wikipedia.org/wiki/Shading http://en.wikipedia.org/wiki/Shading_model - tutaj warto skakac po linkach http://hem.passagen.se/des/hocg/hocg_1960.htm http://hem.passagen.se/des/hocg/hocg_1960.htm 1
SYmek Napisano 18 Luty 2008 Napisano 18 Luty 2008 Dzięki illy, +rep. Link do wikipedii o raytracigu ma się tak do pytania o światło/cień - shading w programach 3d, jak jak opis silnika typu boxer do pytania o zasadę działania silników tłokowych... może się przydać, ale to jest zupełnie inna sprawa. Raytracing nie przesądza o tym, w jaki sposób definiujemy światło i cień na obiektach. Mówi tylko o tym, w jaki sposób dostarczamy naszemu algorytmowi informacji potrzebnych mu do działania. Tutaj jest najobszerniejszy znany mi zasób wiedzy na ten temat. Jest też parę książek o tym, ale trzeba by je sprowadzać: http://odforce.net/wiki/index.php/ReflectanceFunctions Wszystko, co tam napisano stosuje się do większości renderów offline (czyli nie realtime), jakie istnieją. Zamieszczone tam kody natomiast stosują się do Mantry i wszystkich REYESów z PRManem na czele. Autorem wpisu jest Mario Marengo, TD i Shader Writer w AXYZ Animation w Toronto (http://www.axyzfx.com). pozdr., skk. 1
Sebastian Ozga Napisano 18 Luty 2008 Autor Napisano 18 Luty 2008 Dzięki, właśnie o takie coś mi chodzi, ale będę potrzebował dużo więcej +rep
Sebastian Ozga Napisano 18 Luty 2008 Autor Napisano 18 Luty 2008 piszę pracę na temat oświetlenia w 3d i musi być tak przynajmniej na rozdział, mam już kilka książek, ale wiadomo, że im więcej tym lepiej.
Shalivan Napisano 22 Luty 2008 Napisano 22 Luty 2008 ksiazka ostatnio czytałem: swiatło i rendering, chyba z heliona polecam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się