Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Potrzebuję informacji na temat algorytmów tworzenia świateł i cieni w programach do tworzenia grafiki 3d. Chodzi głównie o zbieżności i różnice w poszczególnych programach, kody źródłowe, skrypty, diagramy itd. Będę wdzięczny za każdą pomoc.

 

Z góry dziękuję.

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 1,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
Dzięki illy, +rep.

 

Link do wikipedii o raytracigu ma się tak do pytania o światło/cień - shading w programach 3d, jak jak opis silnika typu boxer do pytania o zasadę działania silników tłokowych... może się przydać, ale to jest zupełnie inna sprawa. Raytracing nie przesądza o tym, w jaki sposób definiujemy światło i cień na obiektach. Mówi tylko o tym, w jaki sposób dostarczamy naszemu algorytmowi informacji potrzebnych mu do działania.

 

Tutaj jest najobszerniejszy znany mi zasób wiedzy na ten temat. Jest też parę książek o tym, ale trzeba by je sprowadzać:

 

http://odforce.net/wiki/index.php/ReflectanceFunctions

 

Wszystko, co tam napisano stosuje się do większości renderów offline (czyli nie realtime), jakie istnieją. Zamieszczone tam kody natomiast stosują się do Mantry i wszystkich REYESów z PRManem na czele.

 

Autorem wpisu jest Mario Marengo, TD i Shader Writer w AXYZ Animation w Toronto (http://www.axyzfx.com).

 

pozdr.,

skk.

Napisano
  • Autor

piszę pracę na temat oświetlenia w 3d i musi być tak przynajmniej na rozdział, mam już kilka książek, ale wiadomo, że im więcej tym lepiej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności