Jump to content

światło i cień w programach 3d od zaplecza


Sebastian Ozga

Recommended Posts

Polecam tez ogolnie zaczac od histori shadingu (m.in. w grach). Wszelkie phongi, bilineare itd warto poznac zeby miec od czego zaczac. Ogolnie nie chce mi sie teraz szukac

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Shading

http://en.wikipedia.org/wiki/Shading_model - tutaj warto skakac po linkach

http://hem.passagen.se/des/hocg/hocg_1960.htm

http://hem.passagen.se/des/hocg/hocg_1960.htm

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dzięki illy, +rep.

 

Link do wikipedii o raytracigu ma się tak do pytania o światło/cień - shading w programach 3d, jak jak opis silnika typu boxer do pytania o zasadę działania silników tłokowych... może się przydać, ale to jest zupełnie inna sprawa. Raytracing nie przesądza o tym, w jaki sposób definiujemy światło i cień na obiektach. Mówi tylko o tym, w jaki sposób dostarczamy naszemu algorytmowi informacji potrzebnych mu do działania.

 

Tutaj jest najobszerniejszy znany mi zasób wiedzy na ten temat. Jest też parę książek o tym, ale trzeba by je sprowadzać:

 

http://odforce.net/wiki/index.php/ReflectanceFunctions

 

Wszystko, co tam napisano stosuje się do większości renderów offline (czyli nie realtime), jakie istnieją. Zamieszczone tam kody natomiast stosują się do Mantry i wszystkich REYESów z PRManem na czele.

 

Autorem wpisu jest Mario Marengo, TD i Shader Writer w AXYZ Animation w Toronto (http://www.axyzfx.com).

 

pozdr.,

skk.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy