Posted February 18, 200817 yr Potrzebuję informacji na temat algorytmów tworzenia świateł i cieni w programach do tworzenia grafiki 3d. Chodzi głównie o zbieżności i różnice w poszczególnych programach, kody źródłowe, skrypty, diagramy itd. Będę wdzięczny za każdą pomoc. Z góry dziękuję.
February 18, 200817 yr http://pl.wikipedia.org/wiki/Raytracing ;) I lepsza wersja: http://en.wikipedia.org/wiki/Ray_tracing
February 18, 200817 yr Polecam tez ogolnie zaczac od histori shadingu (m.in. w grach). Wszelkie phongi, bilineare itd warto poznac zeby miec od czego zaczac. Ogolnie nie chce mi sie teraz szukac http://en.wikipedia.org/wiki/Shading http://en.wikipedia.org/wiki/Shading_model - tutaj warto skakac po linkach http://hem.passagen.se/des/hocg/hocg_1960.htm http://hem.passagen.se/des/hocg/hocg_1960.htm
February 18, 200817 yr Dzięki illy, +rep. Link do wikipedii o raytracigu ma się tak do pytania o światło/cień - shading w programach 3d, jak jak opis silnika typu boxer do pytania o zasadę działania silników tłokowych... może się przydać, ale to jest zupełnie inna sprawa. Raytracing nie przesądza o tym, w jaki sposób definiujemy światło i cień na obiektach. Mówi tylko o tym, w jaki sposób dostarczamy naszemu algorytmowi informacji potrzebnych mu do działania. Tutaj jest najobszerniejszy znany mi zasób wiedzy na ten temat. Jest też parę książek o tym, ale trzeba by je sprowadzać: http://odforce.net/wiki/index.php/ReflectanceFunctions Wszystko, co tam napisano stosuje się do większości renderów offline (czyli nie realtime), jakie istnieją. Zamieszczone tam kody natomiast stosują się do Mantry i wszystkich REYESów z PRManem na czele. Autorem wpisu jest Mario Marengo, TD i Shader Writer w AXYZ Animation w Toronto (http://www.axyzfx.com). pozdr., skk.
February 18, 200817 yr Author Dzięki, właśnie o takie coś mi chodzi, ale będę potrzebował dużo więcej +rep
February 18, 200817 yr Author piszę pracę na temat oświetlenia w 3d i musi być tak przynajmniej na rozdział, mam już kilka książek, ale wiadomo, że im więcej tym lepiej.
Create an account or sign in to comment