Sebastian Ozga Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 Potrzebuję informacji na temat algorytmów tworzenia świateł i cieni w programach do tworzenia grafiki 3d. Chodzi głównie o zbieżności i różnice w poszczególnych programach, kody źródłowe, skrypty, diagramy itd. Będę wdzięczny za każdą pomoc. Z góry dziękuję. Link to comment Share on other sites More sharing options...
arev Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 http://pl.wikipedia.org/wiki/Raytracing ;) I lepsza wersja: http://en.wikipedia.org/wiki/Ray_tracing 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastian Ozga Posted February 18, 2008 Author Share Posted February 18, 2008 Pierwsze na co wpadłem, ale dzięki. +rep Link to comment Share on other sites More sharing options...
illy Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 Polecam tez ogolnie zaczac od histori shadingu (m.in. w grach). Wszelkie phongi, bilineare itd warto poznac zeby miec od czego zaczac. Ogolnie nie chce mi sie teraz szukac http://en.wikipedia.org/wiki/Shading http://en.wikipedia.org/wiki/Shading_model - tutaj warto skakac po linkach http://hem.passagen.se/des/hocg/hocg_1960.htm http://hem.passagen.se/des/hocg/hocg_1960.htm 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastian Ozga Posted February 18, 2008 Author Share Posted February 18, 2008 Dzięki illy, +rep. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SYmek Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 Dzięki illy, +rep. Link do wikipedii o raytracigu ma się tak do pytania o światło/cień - shading w programach 3d, jak jak opis silnika typu boxer do pytania o zasadę działania silników tłokowych... może się przydać, ale to jest zupełnie inna sprawa. Raytracing nie przesądza o tym, w jaki sposób definiujemy światło i cień na obiektach. Mówi tylko o tym, w jaki sposób dostarczamy naszemu algorytmowi informacji potrzebnych mu do działania. Tutaj jest najobszerniejszy znany mi zasób wiedzy na ten temat. Jest też parę książek o tym, ale trzeba by je sprowadzać: http://odforce.net/wiki/index.php/ReflectanceFunctions Wszystko, co tam napisano stosuje się do większości renderów offline (czyli nie realtime), jakie istnieją. Zamieszczone tam kody natomiast stosują się do Mantry i wszystkich REYESów z PRManem na czele. Autorem wpisu jest Mario Marengo, TD i Shader Writer w AXYZ Animation w Toronto (http://www.axyzfx.com). pozdr., skk. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastian Ozga Posted February 18, 2008 Author Share Posted February 18, 2008 Dzięki, właśnie o takie coś mi chodzi, ale będę potrzebował dużo więcej +rep Link to comment Share on other sites More sharing options...
SYmek Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 Więcej, to znaczy co dokładnie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastian Ozga Posted February 18, 2008 Author Share Posted February 18, 2008 piszę pracę na temat oświetlenia w 3d i musi być tak przynajmniej na rozdział, mam już kilka książek, ale wiadomo, że im więcej tym lepiej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shalivan Posted February 22, 2008 Share Posted February 22, 2008 ksiazka ostatnio czytałem: swiatło i rendering, chyba z heliona polecam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now