Jump to content

Featured Replies

Posted

Potrzebuję informacji na temat algorytmów tworzenia świateł i cieni w programach do tworzenia grafiki 3d. Chodzi głównie o zbieżności i różnice w poszczególnych programach, kody źródłowe, skrypty, diagramy itd. Będę wdzięczny za każdą pomoc.

 

Z góry dziękuję.

  • Replies 9
  • Views 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dzięki illy, +rep.

 

Link do wikipedii o raytracigu ma się tak do pytania o światło/cień - shading w programach 3d, jak jak opis silnika typu boxer do pytania o zasadę działania silników tłokowych... może się przydać, ale to jest zupełnie inna sprawa. Raytracing nie przesądza o tym, w jaki sposób definiujemy światło i cień na obiektach. Mówi tylko o tym, w jaki sposób dostarczamy naszemu algorytmowi informacji potrzebnych mu do działania.

 

Tutaj jest najobszerniejszy znany mi zasób wiedzy na ten temat. Jest też parę książek o tym, ale trzeba by je sprowadzać:

 

http://odforce.net/wiki/index.php/ReflectanceFunctions

 

Wszystko, co tam napisano stosuje się do większości renderów offline (czyli nie realtime), jakie istnieją. Zamieszczone tam kody natomiast stosują się do Mantry i wszystkich REYESów z PRManem na czele.

 

Autorem wpisu jest Mario Marengo, TD i Shader Writer w AXYZ Animation w Toronto (http://www.axyzfx.com).

 

pozdr.,

skk.

  • Author

piszę pracę na temat oświetlenia w 3d i musi być tak przynajmniej na rozdział, mam już kilka książek, ale wiadomo, że im więcej tym lepiej.

Create an account or sign in to comment

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy