Skocz do zawartości

UVW mapping/gizmo-na czym polega roznica


palmer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam witam .....dzis plodny dziej jesli chodzi o moje watki - wybaczcie ale powrocilem do odlozonego projektu max'a i stad rodza sie nowe pytania.....

 

 

Modifier UVW Mapping

mozna ustawiac w menu parametry takie jak Lenght Width Height

o ile rozumiem sa to parametry skali dla tekstury/materialu nalozonego na obiekt....

 

Za co wiec odpowiadaja parametry z podmenu "Gizmo"

UVW Mapping

--- Gizmo

moge skalowac. obracac gizmo i rowniez tym samym skalowac / obracac tekstury nalozone na obiekt.

Jednak gdy zmieniam parametry dla gizmo parametry z menu Mapping pozostaja niezmienne (Length, Width, Height) hmmm....

 

kto mnie oswieci ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Skalując gizmo zmieniasz też Length/Width/Height, tylko że tego wtedy nie pisze.

Dlatego jeśli skala tekstury jest ważna, nie skaluj gizma, tylko zmieniaj Lenght/Width/Height numerycznie. Jeśli skala nie jest tak ważna, to często prościej jest przeskalować gizmo na oko. Jedyną wadą jest że potem już nie wiesz dokładnie ile jednostek ma twoja tekstura w scenie.

 

To coś podobnego jak wstawienie boxa do sceny, w parametrach boxa można ustawiać Length/Width/Height, równocześnie można skalować boxa co nie wpływa na te parametry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gizmo służy do ustawienia pozycji i orientacji. Każdy obiekt 3D i modyfikator posiada oprócz parametrycznych wymiarów takich jak długość, szerokość, wysokość, promień, coś takiego jak macierz transformacyjna. W przypadku skali oznacza ona mnożenie wielkości obiektu przez współczynnik skali. Zawsze należy trzymać obiekty ze współczynnikiem 1.00 - to znaczy po skalowaniu resetować siatkę w celu skasowania macierzy transformacyjnej. W innym przypadku mogą pojawić się błędy przy linkowaniu, renderingu lub dalszych przekształceniach.

 

Do wartości skali gizmo modyfikatora, dostęp uzyskać można z poziomu curve editora. Jeżli trzeba dokładnie sterować wielkością skali, należy zakluczować wartość skali dla gizmo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności