palmer Napisano 20 Luty 2008 Share Napisano 20 Luty 2008 Witam witam .....dzis plodny dziej jesli chodzi o moje watki - wybaczcie ale powrocilem do odlozonego projektu max'a i stad rodza sie nowe pytania..... Modifier UVW Mapping mozna ustawiac w menu parametry takie jak Lenght Width Height o ile rozumiem sa to parametry skali dla tekstury/materialu nalozonego na obiekt.... Za co wiec odpowiadaja parametry z podmenu "Gizmo" UVW Mapping --- Gizmo moge skalowac. obracac gizmo i rowniez tym samym skalowac / obracac tekstury nalozone na obiekt. Jednak gdy zmieniam parametry dla gizmo parametry z menu Mapping pozostaja niezmienne (Length, Width, Height) hmmm.... kto mnie oswieci ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ania Napisano 20 Luty 2008 Share Napisano 20 Luty 2008 Skalując gizmo zmieniasz też Length/Width/Height, tylko że tego wtedy nie pisze. Dlatego jeśli skala tekstury jest ważna, nie skaluj gizma, tylko zmieniaj Lenght/Width/Height numerycznie. Jeśli skala nie jest tak ważna, to często prościej jest przeskalować gizmo na oko. Jedyną wadą jest że potem już nie wiesz dokładnie ile jednostek ma twoja tekstura w scenie. To coś podobnego jak wstawienie boxa do sceny, w parametrach boxa można ustawiać Length/Width/Height, równocześnie można skalować boxa co nie wpływa na te parametry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
palmer Napisano 20 Luty 2008 Autor Share Napisano 20 Luty 2008 dzieki Ania :) wlasnie bawilem sie gizmo i namieszalem w skali tekstury :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 20 Luty 2008 Share Napisano 20 Luty 2008 Gizmo służy do ustawienia pozycji i orientacji. Każdy obiekt 3D i modyfikator posiada oprócz parametrycznych wymiarów takich jak długość, szerokość, wysokość, promień, coś takiego jak macierz transformacyjna. W przypadku skali oznacza ona mnożenie wielkości obiektu przez współczynnik skali. Zawsze należy trzymać obiekty ze współczynnikiem 1.00 - to znaczy po skalowaniu resetować siatkę w celu skasowania macierzy transformacyjnej. W innym przypadku mogą pojawić się błędy przy linkowaniu, renderingu lub dalszych przekształceniach. Do wartości skali gizmo modyfikatora, dostęp uzyskać można z poziomu curve editora. Jeżli trzeba dokładnie sterować wielkością skali, należy zakluczować wartość skali dla gizmo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
palmer Napisano 20 Luty 2008 Autor Share Napisano 20 Luty 2008 Hynol dzieki bardzo za techniczne wytlumaczenie - teraz wszystko wydaje sie jasne ... tylko nie rozumiem jak zakluczowac wartosc skali dla gizmo.....ale to juz mniej wazne thx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 20 Luty 2008 Share Napisano 20 Luty 2008 W curve editorze, wybierasz uvw mapping, pod nim gizmo, scale, dajesz add key i klikasz na początku i końcu przerywanej niebieskiej linii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
palmer Napisano 20 Luty 2008 Autor Share Napisano 20 Luty 2008 W curve editorze, wybierasz uvw mapping, pod nim gizmo, scale, dajesz add key i klikasz na początku i końcu przerywanej niebieskiej linii. dzieki wielkie ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się