Napisano 20 Luty 200817 l Witam witam .....dzis plodny dziej jesli chodzi o moje watki - wybaczcie ale powrocilem do odlozonego projektu max'a i stad rodza sie nowe pytania..... Modifier UVW Mapping mozna ustawiac w menu parametry takie jak Lenght Width Height o ile rozumiem sa to parametry skali dla tekstury/materialu nalozonego na obiekt.... Za co wiec odpowiadaja parametry z podmenu "Gizmo" UVW Mapping --- Gizmo moge skalowac. obracac gizmo i rowniez tym samym skalowac / obracac tekstury nalozone na obiekt. Jednak gdy zmieniam parametry dla gizmo parametry z menu Mapping pozostaja niezmienne (Length, Width, Height) hmmm.... kto mnie oswieci ...
Napisano 20 Luty 200817 l Skalując gizmo zmieniasz też Length/Width/Height, tylko że tego wtedy nie pisze. Dlatego jeśli skala tekstury jest ważna, nie skaluj gizma, tylko zmieniaj Lenght/Width/Height numerycznie. Jeśli skala nie jest tak ważna, to często prościej jest przeskalować gizmo na oko. Jedyną wadą jest że potem już nie wiesz dokładnie ile jednostek ma twoja tekstura w scenie. To coś podobnego jak wstawienie boxa do sceny, w parametrach boxa można ustawiać Length/Width/Height, równocześnie można skalować boxa co nie wpływa na te parametry.
Napisano 20 Luty 200817 l Autor dzieki Ania :) wlasnie bawilem sie gizmo i namieszalem w skali tekstury :)
Napisano 20 Luty 200817 l Gizmo służy do ustawienia pozycji i orientacji. Każdy obiekt 3D i modyfikator posiada oprócz parametrycznych wymiarów takich jak długość, szerokość, wysokość, promień, coś takiego jak macierz transformacyjna. W przypadku skali oznacza ona mnożenie wielkości obiektu przez współczynnik skali. Zawsze należy trzymać obiekty ze współczynnikiem 1.00 - to znaczy po skalowaniu resetować siatkę w celu skasowania macierzy transformacyjnej. W innym przypadku mogą pojawić się błędy przy linkowaniu, renderingu lub dalszych przekształceniach. Do wartości skali gizmo modyfikatora, dostęp uzyskać można z poziomu curve editora. Jeżli trzeba dokładnie sterować wielkością skali, należy zakluczować wartość skali dla gizmo.
Napisano 20 Luty 200817 l Autor Hynol dzieki bardzo za techniczne wytlumaczenie - teraz wszystko wydaje sie jasne ... tylko nie rozumiem jak zakluczowac wartosc skali dla gizmo.....ale to juz mniej wazne thx
Napisano 20 Luty 200817 l W curve editorze, wybierasz uvw mapping, pod nim gizmo, scale, dajesz add key i klikasz na początku i końcu przerywanej niebieskiej linii.
Napisano 20 Luty 200817 l Autor W curve editorze, wybierasz uvw mapping, pod nim gizmo, scale, dajesz add key i klikasz na początku i końcu przerywanej niebieskiej linii. dzieki wielkie !
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto