Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam witam .....dzis plodny dziej jesli chodzi o moje watki - wybaczcie ale powrocilem do odlozonego projektu max'a i stad rodza sie nowe pytania.....

 

 

Modifier UVW Mapping

mozna ustawiac w menu parametry takie jak Lenght Width Height

o ile rozumiem sa to parametry skali dla tekstury/materialu nalozonego na obiekt....

 

Za co wiec odpowiadaja parametry z podmenu "Gizmo"

UVW Mapping

--- Gizmo

moge skalowac. obracac gizmo i rowniez tym samym skalowac / obracac tekstury nalozone na obiekt.

Jednak gdy zmieniam parametry dla gizmo parametry z menu Mapping pozostaja niezmienne (Length, Width, Height) hmmm....

 

kto mnie oswieci ...

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Skalując gizmo zmieniasz też Length/Width/Height, tylko że tego wtedy nie pisze.

Dlatego jeśli skala tekstury jest ważna, nie skaluj gizma, tylko zmieniaj Lenght/Width/Height numerycznie. Jeśli skala nie jest tak ważna, to często prościej jest przeskalować gizmo na oko. Jedyną wadą jest że potem już nie wiesz dokładnie ile jednostek ma twoja tekstura w scenie.

 

To coś podobnego jak wstawienie boxa do sceny, w parametrach boxa można ustawiać Length/Width/Height, równocześnie można skalować boxa co nie wpływa na te parametry.

Napisano
  • Autor

dzieki Ania

:)

 

wlasnie bawilem sie gizmo i namieszalem w skali tekstury :)

Napisano

Gizmo służy do ustawienia pozycji i orientacji. Każdy obiekt 3D i modyfikator posiada oprócz parametrycznych wymiarów takich jak długość, szerokość, wysokość, promień, coś takiego jak macierz transformacyjna. W przypadku skali oznacza ona mnożenie wielkości obiektu przez współczynnik skali. Zawsze należy trzymać obiekty ze współczynnikiem 1.00 - to znaczy po skalowaniu resetować siatkę w celu skasowania macierzy transformacyjnej. W innym przypadku mogą pojawić się błędy przy linkowaniu, renderingu lub dalszych przekształceniach.

 

Do wartości skali gizmo modyfikatora, dostęp uzyskać można z poziomu curve editora. Jeżli trzeba dokładnie sterować wielkością skali, należy zakluczować wartość skali dla gizmo.

Napisano
  • Autor

Hynol

dzieki bardzo za techniczne wytlumaczenie - teraz wszystko wydaje sie jasne ...

 

tylko nie rozumiem jak zakluczowac wartosc skali dla gizmo.....ale to juz mniej wazne

 

thx

Napisano

W curve editorze, wybierasz uvw mapping, pod nim gizmo, scale, dajesz add key i klikasz na początku i końcu przerywanej niebieskiej linii.

Napisano
  • Autor
W curve editorze, wybierasz uvw mapping, pod nim gizmo, scale, dajesz add key i klikasz na początku i końcu przerywanej niebieskiej linii.

 

 

dzieki wielkie !

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności