Adrian304 Napisano 22 Luty 2008 Napisano 22 Luty 2008 Witam! Jestem w trakcie robienia mojej kolejnej wizki tym razem będzie to biuro. pierwszy obrazek to zwykły view ze światłami użytymi w scenie popatrzcie na texturę obrazka na ścianie. Kolejny obrazek to ten sam view tylko z defaultowymi światłami w scenie. Ostatni obrazek to render przy użyciu świateł z drugiego obrazka. Textura obrazka na ścianie rożni się od tego z widoku na drugim obrazku, po zmniejszeniu intensywnosci swiatła w renderze wystepuje szum w scenie zastosowałem 4 światła vray plane o intensywności 6, jedno na każde okno oraz jedno światło directional light jako słońce o intensywności 1. W environment skylight ustawione na 1 Proszę o wszelkie rady dotyczące kompozycji sceny oraz co sądzicie o modelingu i wszystkich innych przydatnych informacji żeby scena była bardziej realistyczna. Aha primary Gi to irradiance map a secondary to light cache. pozdrawiam.
Maykel Napisano 22 Luty 2008 Napisano 22 Luty 2008 skad wzial Ci sie ten cien przy oknie? Tak mi sie wydaje, ze skoro obiekty stoja tak blisko okna to cien powinien byc wyrazniejszy, no i same obiekty mocniej oswietlone... ale ja sie nie znam :/
Adrian304 Napisano 22 Luty 2008 Autor Napisano 22 Luty 2008 kolejny Update. Mam nadzieje ze tym razem będzie trochę więcej komentarzy. Proszę o opinie co do kompozycji, oświetlania oraz materiałów pozdrawiam.
Maykel Napisano 22 Luty 2008 Napisano 22 Luty 2008 zostaw tego paskudnego V-raja... wszystkie wizki robi takie same, wystarczy spojrzec i juz wiadomo, ze to V-raj, sztuczny do bUlu. Zobacz te ich lazienki, wszystkie takie same tylko kolor sie zmienia... kto im za to placi to nie wiem ;) Zajmij sie Maxwellem Ci radze :-) Gwarantuje, ze ta sama scena wrzucona do Maxwella, bez materialow zmiecie Ci czapke (peruke, cokolwiek) z glowy, sprobuj.
Orangegraphics Napisano 22 Luty 2008 Napisano 22 Luty 2008 MAykel > nie wiem o co chodzi ale ostatnio strasznie się udzielasz na forum... niekoniecznie inteligentnie. V-ray jest wydajnym rendererem do małych projektów, stillów, wręcz stworzony do wizek. a że ty tego nie potrafisz docenić i zobaczyć to twoja wina. to nie narzedzie tworzy prace... ale człowiek btw.
Razi91 Napisano 22 Luty 2008 Napisano 22 Luty 2008 trochę pusto i łyso. Za oknem gołe niebo, ani ziemi nie widać. Ale ogólnie nie najgorzej. Jeszcze parę śmieci dodaj i będzie fajnie:D
Maykel Napisano 22 Luty 2008 Napisano 22 Luty 2008 Xiz0r: ile Ty masz lat, ze taki nudny juz jestes? Polecam Tok FM i niedzielnOm audycje "łubi dubi" z łasiczKOm i olszakiem :-) a co do udzielania, to lubie sie poudzielac, czasami nie inteligentnie, zabronisz mi :-) zawsze to lepsze niz "gratki', "super wyszlo', "szacun"... i masa innych bredni. Jak ci przeszkadza to sie przejdz na film, albo wstaw mi nowOM rurke, kranik przelotowy i wejscie do baterii :D
Adrian304 Napisano 23 Luty 2008 Autor Napisano 23 Luty 2008 Kolejny update. Maykel: wolę pozostać przy vray. Razi91: Zabrałem twoją opinię pod uwagę i dodałem kilka obiektów od sceny: zegar, dywan oraz regał na książki. Teraz juz nie powinno być tak pustawo :) Co do materiałów to wiele jeszcze nie ruszałem a niektóre wymagają zmiany takie jak materiał dywanu. Proszę o opinie oraz komentarze.
Razi91 Napisano 23 Luty 2008 Napisano 23 Luty 2008 Zegarek ciekawy:D Dywan trochę zbyt gruby. Jakieś dziwne załamanie na biurku, ale tak chyba miało być. No może jeszcze zrób jakieś wykończenia nóżek z tych krzeseł. I jakieś światło, bo trochę za ciemno. I cienie są nieco za miękkie. Zrób żeby monitor świecił i było to widać na tym fotelu. Teraz już nie jest tak pusto, ale widziałeś kiedyś w jakimś biurze taki porządek na biurku? Ogólnie lepiej. Pracuj dalej:D Dodaj może jakiego miśka na biurko:p
Marcin_ps Napisano 23 Luty 2008 Napisano 23 Luty 2008 podloga jesli jeszcze nie masz sprobuj overridemtl ? sprobuj tez: color mapping w vray- na Reinhard z ustawieniami: M-1,0 B-0,2 G-2,2
Adrian304 Napisano 23 Luty 2008 Autor Napisano 23 Luty 2008 Razi91: Dodam kilka modeli na biurko, co do załamania to efekt nie zamierzony muszę go poprawić, a o miśku to zpaomnij :P. Marcin_ps: Wielkie dzięki za doradzenie użycia materiału overridemtl. Ściany i inne otoczenie już tak bardzo nie odbiera koloru podłogi. Użyłem beżowego koloru na ściany ale nie za bardzo to pasuje więc zmienie na biały. Rendering trwa pół godziny jak sądzicie to dobrze czy źle? Procek to athlon 3000+ niepodkręcany oraz 1 gb ram ddr . Dywan z vray fur w jednym miejscu jest mniej gęsty niż w pozostałych co radzicie? Wiele modeli nie ma końcowych materiałów na pierwszy ogień idzie materiał biurka. Które inne materiały też wam się nie podobają? za wszelkie rady będę wdzięczny.
Marcin_ps Napisano 23 Luty 2008 Napisano 23 Luty 2008 a probowales zmienic color mapping tak jak pisalem ?
Adrian304 Napisano 23 Luty 2008 Autor Napisano 23 Luty 2008 Tak zmieniłem tylko wszystko wyglądało bardzo wyblakło więc powróciłem do exponiental M:3 B:1 G:1
Maykel Napisano 23 Luty 2008 Napisano 23 Luty 2008 >Procek to athlon 3000+ niepodkręcany oraz 1 gb ram ddr hmmm to juz wiem, dlaczego wolisz vraya :/ fajny kolorek sciany, ja bym dal mocniejsze swiatlo z okna, bo cos markotnie sie zrobilo. Dodal bym cos na ksztalt direct lighta z Mentala, zeby cienie byly ostre. A co do kamery, to bym wyrownal te krzywizne obrazu i szafki z lewej strony. Te niebieskie ksiazki chyba za bardzo kontrastowe i walOM po oczach. Poza tym, robi sie fajnie pastelowo :-) aha i zmien tego wyplowialego niedzwiedzia :D aha v2.0 i dodaj AmbienT okluzyn, bo Ci wisi... krzeslo i obraz i... ;)
trosiek Napisano 23 Luty 2008 Napisano 23 Luty 2008 http://www.videoczeslaw.delfnet.com/streaker/tutorial/dywan.pdf http://www.vray-materials.de
Adrian304 Napisano 23 Luty 2008 Autor Napisano 23 Luty 2008 Kolejny update. Zastosowałem się do waszych rad, nie wszystko jeszcze wygląda tak jak powinno. Muszę zmienić materiał biurka zwiększyć intensywność direct light bo nagle słabiej świeci. Proszę o rady oraz wszelkie inne komenty pozdro.
hcpiter Napisano 23 Luty 2008 Napisano 23 Luty 2008 jak sie umie renderenowac i zna render to nawet scanline jest wypas wiec bez gadania ze to vray ble fu itp bo smiech na sali poprostu ! Co do scenki to daj jakies ostre swiatlo z okna, zmien filter AA bo ostrosc slaba popracuj nad oswietleniem, szczegolnie polecam watek light contest gdzie mozna sie duzo nauczyc vraya.
!Ewert Napisano 23 Luty 2008 Napisano 23 Luty 2008 hc- nie odpowiadaj na takie pytania, niech popróbuje, poszyta hepla i sam dojdzie do wniosku jaki używać a wiedzę bedzie miał wiekszą ;)
Adrian304 Napisano 24 Luty 2008 Autor Napisano 24 Luty 2008 Witam Użyłem tego filtra aa co napisałeś wygląd poprawił się a czas renderingu trochę sie wydłużył. Zamiast direct light dałem Vray sun przy ścianie obok okna jest dziwna plama oraz za zegarem wiecie czym jest spowodowana? Co sądzicie o oświetleniu?
Adrian304 Napisano 25 Luty 2008 Autor Napisano 25 Luty 2008 Kolejny update. Render time coraz bardziej się wydłuża :/ Mam nadzieje że tym razem nie oszczędzicie uwag i komentarzy :) Jaki znacie dobry sposób na zrobienie tła za oknem? Pozdrawiam
trosiek Napisano 25 Luty 2008 Napisano 25 Luty 2008 możesz dodać je w photoshopie np. w nim też możesz troszkę podreperować render min. kontrast, jasność i co tam jeszcze sobie chcesz. blurujesz wtedy też trochę krawędzie okien i wtedy tło w miarę zlewa się z obrazkiem. cześć ludzi dodaje poprostu plane za oknem z obrazkiem jaki tam trzeba i tyle. btw. to wizka dla klienta czy tak do nauki?
Adrian304 Napisano 25 Luty 2008 Autor Napisano 25 Luty 2008 Dzięki Trosiek za rady, a wizka dla nauki
Adrian304 Napisano 26 Luty 2008 Autor Napisano 26 Luty 2008 Witam, zmieniłem ustawienia kilka materiałów dodałem kilka detali oraz dodałem tło za oknem. Co sądzicie o tle za oknem? Czy jakieś materiały nie pasują w scenie? co byście tu poprawili? co się nie podoba? Zmieniłem kilka ustawień rendera, obrazek renderuje się znaczne szybciej. a tutaj zbliżenie na półki Proszę wytykajcie wszelkie błędy i komentujcie Pozdrawiam.
trosiek Napisano 26 Luty 2008 Napisano 26 Luty 2008 pozwolisz że troszkę się pobawię twoim renderem w photoshopie :) zwiększyłem kontrast, troszkę jasność, dodałem lekki szum i inteligentne wyostrzenie. jeśli się nie spodoba to oczywiście że mogę wyrzucić. sam jestem początkujący w te klocki ;)
Adrian304 Napisano 26 Luty 2008 Autor Napisano 26 Luty 2008 Bardzo ładnie ci wyszło to podrasowywanie w ps. Jestem w trakcie renderowania ostatniej wersji sceny potem także pobawię się w ps i wrzucę jako skończoną pracę pozdrawiam.
Maykel Napisano 26 Luty 2008 Napisano 26 Luty 2008 ja wiem, ze wolisz jak ci piszOM te co majOM po 2000 postow, ale wez sobie do serca rade skromnego Maykela i daj Ambient Occlusion. Trosiek, a Ty sie zajmij lepiej inteligentnym wyostrzaniem wlasnych renderow :/ 1
trosiek Napisano 26 Luty 2008 Napisano 26 Luty 2008 czy ty masz jakiś problem....? może troszkę więcej kultury i więcej zrozumienia dla początkujących co? :/ kultury za grosz 1
Adrian304 Napisano 26 Luty 2008 Autor Napisano 26 Luty 2008 Oj Majkel po ostatnich twoich postach na forum widać że szukasz zaczepki... A tak btw szukałem tego ambient occlusion w Vray i nie znalazłem 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się