Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Jestem dopiero co po obejrzeniu po raz kolejny Epoki Lodowcowej. Zastanawiam się,

Jak udało i im się zrobić ślady na śniegu, albo przytulańca tak żeby 1 model niewnikał w 2gi tylko żeby się na sobie zatrzymywały.

Np mamut nieprzelozy traby przez brzuch leniwca tylko zatrzymal sie na jego powierzchni.

Niewiem czy rozumiecie co mam na myśli ale tam az roi się od tego typu scen a niesadze zeby "ręcznie" starali się dograć ruch kazdej postaci tak aby na siebie niezachodziły.

Czy to w ogóle jest możliwe w 3dsmaxie?

  • Odpowiedzi 11
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

A kto powiedział, że to było robione w maxie?

Ice Age to chyba Maya, z tego co pamiętam. Poza tym, w takich produkcjach używa się całej masy oprogramowania do osiągnięcia poszczególnych efektów.

 

A jak to zrobili? Pewnie mają swoje sposoby...

Napisano

serwus :)

Jorax - to nie bylo robione w maxie, ale w tym przypadku to akurat nieostotne. Robili to recznie. Miedzy innymi na tym polega problem z animowaniem :D.

Oczywiscie mozna programowac roznego rodzaju kolizje - ale to dotyczy raczej dynamiki, tkanin, wlosow, spadajacych blokow lodowca itp.

pozdrawiam i zycze powodzenia :)

Napisano
  • Autor

kurcze bałem się że taka będzie odpowiedź. Czy niemoże pojawić sięjakiś programista który napisze plugin do maxa z czymśtakim? (pytanie retoryczne) Życie byłoby piękne.

Napisano
Czy niemoże pojawić sięjakiś programista który napisze plugin do maxa z czymśtakim?

 

Tiaa, to ja poprosze jeszcze "make movie button"

Napisano

Czy niemoże pojawić sięjakiś programista który napisze plugin do maxa z czymśtakim?

Może właśnie ty mógłbyś zostać takim programistą?

Napisano
  • Autor

hehe no jaaasne musialbym posiedziec jeszcze pare lat i mieć do tego smykałke ale wracając do tematu Tomala thx za linka moze coś ciekawego stamtąd wyniose

Napisano

Zapytałeś o jedna z tych niepozornych rzeczy, które sprawiają, że takie filmy powstają tylko w dużych studiach a wydawałoby się, że kilku facetów z Maxem wystarczy... Ale Twój wyśniony plugin pewnie kiedyś się pojawi. Nawet już niedługo, choćby taki cryengine ma detekcję kolizji za free, wbudowaną w każdy obiekt... Tylko co będzie, jeśli nasz obiekt ma się poruszać nierealistycznie? Przeczytaj tekst Pixara o Ratatouille. Z jednej strony techniczny patent, który umożliwia ciałom interakcje z otoczeniem, ale z drugiej strony, pełna wolność dla artysty, który nie może być przecież niewolnikiem fizyki ;)

Napisano
  • Autor

symek a szkoda, bo samymi modelami to się świata niezwojuje, co do cryengine to orientujesz się czy jest wersja którą obsłuży mój stary 3dsmax 7? Tomala thx miałem nadzieje że znajdzie się coś for free tamte DVD jakoś mnie niezachęcają do zakupu. Zabieram się za lekturke, pixara też poczytam

Napisano

a moze byc tak zrobic za pomoca blend szhapes ?

wycinasz tylko to co potrzebujesz (w tych miejscach gdzie mają byc odcisnięte buty czy co to tam ma byc) i modelujesz po kolei, pozniej kopiujesz i odwracasz na lewa strone, albo mirrorujesz , zalezy co chcesz, a pozniej to juz tylko blend shapes i lecisz :)

wiesz mozna to zrobic na rozne sposoby, napisac plugin albo znalezc gdzies jakis w necie bo napewno jest.

a jak nie ma to trzeba kombinowac :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności