Napisano 26 Luty 200817 l Jestem dopiero co po obejrzeniu po raz kolejny Epoki Lodowcowej. Zastanawiam się, Jak udało i im się zrobić ślady na śniegu, albo przytulańca tak żeby 1 model niewnikał w 2gi tylko żeby się na sobie zatrzymywały. Np mamut nieprzelozy traby przez brzuch leniwca tylko zatrzymal sie na jego powierzchni. Niewiem czy rozumiecie co mam na myśli ale tam az roi się od tego typu scen a niesadze zeby "ręcznie" starali się dograć ruch kazdej postaci tak aby na siebie niezachodziły. Czy to w ogóle jest możliwe w 3dsmaxie?
Napisano 26 Luty 200817 l A kto powiedział, że to było robione w maxie? Ice Age to chyba Maya, z tego co pamiętam. Poza tym, w takich produkcjach używa się całej masy oprogramowania do osiągnięcia poszczególnych efektów. A jak to zrobili? Pewnie mają swoje sposoby...
Napisano 26 Luty 200817 l serwus :) Jorax - to nie bylo robione w maxie, ale w tym przypadku to akurat nieostotne. Robili to recznie. Miedzy innymi na tym polega problem z animowaniem :D. Oczywiscie mozna programowac roznego rodzaju kolizje - ale to dotyczy raczej dynamiki, tkanin, wlosow, spadajacych blokow lodowca itp. pozdrawiam i zycze powodzenia :)
Napisano 27 Luty 200817 l Autor kurcze bałem się że taka będzie odpowiedź. Czy niemoże pojawić sięjakiś programista który napisze plugin do maxa z czymśtakim? (pytanie retoryczne) Życie byłoby piękne.
Napisano 27 Luty 200817 l Ślady da się zrobić w maxie ale po szczegóły odsyłam do videotutoriali z cg academy: http://www.cg-academy.net/dvds_menu_3dsmax.php?Result=showall
Napisano 27 Luty 200817 l Czy niemoże pojawić sięjakiś programista który napisze plugin do maxa z czymśtakim? Tiaa, to ja poprosze jeszcze "make movie button"
Napisano 27 Luty 200817 l Czy niemoże pojawić sięjakiś programista który napisze plugin do maxa z czymśtakim? Może właśnie ty mógłbyś zostać takim programistą?
Napisano 27 Luty 200817 l Autor hehe no jaaasne musialbym posiedziec jeszcze pare lat i mieć do tego smykałke ale wracając do tematu Tomala thx za linka moze coś ciekawego stamtąd wyniose
Napisano 27 Luty 200817 l Zapytałeś o jedna z tych niepozornych rzeczy, które sprawiają, że takie filmy powstają tylko w dużych studiach a wydawałoby się, że kilku facetów z Maxem wystarczy... Ale Twój wyśniony plugin pewnie kiedyś się pojawi. Nawet już niedługo, choćby taki cryengine ma detekcję kolizji za free, wbudowaną w każdy obiekt... Tylko co będzie, jeśli nasz obiekt ma się poruszać nierealistycznie? Przeczytaj tekst Pixara o Ratatouille. Z jednej strony techniczny patent, który umożliwia ciałom interakcje z otoczeniem, ale z drugiej strony, pełna wolność dla artysty, który nie może być przecież niewolnikiem fizyki ;)
Napisano 27 Luty 200817 l Jorax to jednak nie było od cg academy chociaż tam też coś chyba mają, tutorial nazywał się advanced visual fx : http://www.maxunderground.com/articles/2005/mckaydvd_review.html
Napisano 27 Luty 200817 l Autor symek a szkoda, bo samymi modelami to się świata niezwojuje, co do cryengine to orientujesz się czy jest wersja którą obsłuży mój stary 3dsmax 7? Tomala thx miałem nadzieje że znajdzie się coś for free tamte DVD jakoś mnie niezachęcają do zakupu. Zabieram się za lekturke, pixara też poczytam
Napisano 28 Luty 200817 l a moze byc tak zrobic za pomoca blend szhapes ? wycinasz tylko to co potrzebujesz (w tych miejscach gdzie mają byc odcisnięte buty czy co to tam ma byc) i modelujesz po kolei, pozniej kopiujesz i odwracasz na lewa strone, albo mirrorujesz , zalezy co chcesz, a pozniej to juz tylko blend shapes i lecisz :) wiesz mozna to zrobic na rozne sposoby, napisac plugin albo znalezc gdzies jakis w necie bo napewno jest. a jak nie ma to trzeba kombinowac :D
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto