Skocz do zawartości

animacja "kolizji"


Jorax

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem dopiero co po obejrzeniu po raz kolejny Epoki Lodowcowej. Zastanawiam się,

Jak udało i im się zrobić ślady na śniegu, albo przytulańca tak żeby 1 model niewnikał w 2gi tylko żeby się na sobie zatrzymywały.

Np mamut nieprzelozy traby przez brzuch leniwca tylko zatrzymal sie na jego powierzchni.

Niewiem czy rozumiecie co mam na myśli ale tam az roi się od tego typu scen a niesadze zeby "ręcznie" starali się dograć ruch kazdej postaci tak aby na siebie niezachodziły.

Czy to w ogóle jest możliwe w 3dsmaxie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

A kto powiedział, że to było robione w maxie?

Ice Age to chyba Maya, z tego co pamiętam. Poza tym, w takich produkcjach używa się całej masy oprogramowania do osiągnięcia poszczególnych efektów.

 

A jak to zrobili? Pewnie mają swoje sposoby...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

serwus :)

Jorax - to nie bylo robione w maxie, ale w tym przypadku to akurat nieostotne. Robili to recznie. Miedzy innymi na tym polega problem z animowaniem :D.

Oczywiscie mozna programowac roznego rodzaju kolizje - ale to dotyczy raczej dynamiki, tkanin, wlosow, spadajacych blokow lodowca itp.

pozdrawiam i zycze powodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze bałem się że taka będzie odpowiedź. Czy niemoże pojawić sięjakiś programista który napisze plugin do maxa z czymśtakim? (pytanie retoryczne) Życie byłoby piękne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytałeś o jedna z tych niepozornych rzeczy, które sprawiają, że takie filmy powstają tylko w dużych studiach a wydawałoby się, że kilku facetów z Maxem wystarczy... Ale Twój wyśniony plugin pewnie kiedyś się pojawi. Nawet już niedługo, choćby taki cryengine ma detekcję kolizji za free, wbudowaną w każdy obiekt... Tylko co będzie, jeśli nasz obiekt ma się poruszać nierealistycznie? Przeczytaj tekst Pixara o Ratatouille. Z jednej strony techniczny patent, który umożliwia ciałom interakcje z otoczeniem, ale z drugiej strony, pełna wolność dla artysty, który nie może być przecież niewolnikiem fizyki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

symek a szkoda, bo samymi modelami to się świata niezwojuje, co do cryengine to orientujesz się czy jest wersja którą obsłuży mój stary 3dsmax 7? Tomala thx miałem nadzieje że znajdzie się coś for free tamte DVD jakoś mnie niezachęcają do zakupu. Zabieram się za lekturke, pixara też poczytam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze byc tak zrobic za pomoca blend szhapes ?

wycinasz tylko to co potrzebujesz (w tych miejscach gdzie mają byc odcisnięte buty czy co to tam ma byc) i modelujesz po kolei, pozniej kopiujesz i odwracasz na lewa strone, albo mirrorujesz , zalezy co chcesz, a pozniej to juz tylko blend shapes i lecisz :)

wiesz mozna to zrobic na rozne sposoby, napisac plugin albo znalezc gdzies jakis w necie bo napewno jest.

a jak nie ma to trzeba kombinowac :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności