lukasz3d Napisano 5 Marzec 2008 Napisano 5 Marzec 2008 Witam Juz kiedys mialem podobny problem ale ostatecznie nie znalazlem zlotego srodka.Poradzcie mi jak zrobic odbicie na szybie budynku tak aby efekt byl najlepszy??Chodzi mi nawet o sztuczne odbicie drzew lub nieba nie koniecznie istniejacych w rzeczywistej scenie Bede bardzo wdzieczy z gory dzieki Pozdr
polon Napisano 7 Marzec 2008 Napisano 7 Marzec 2008 można w postprodukcji zrobić czyli w paincie ;) można zrobić normalny materiał, w którym będzie się odbijać wszystko co się wokół niego znajduje można też zrobić dodatkowe obiekty ale wyłączyć "visible to camera" czy jakoś tak i coś jeszcze, tak że w scenie będą tylko ich odbicia i jeszcze sposób na HDRI
Sebastian Ozga Napisano 7 Marzec 2008 Napisano 7 Marzec 2008 Ustawiasz dla materiału jakieś zdjęcie pod "reflection"->"bitmap"
lukasz3d Napisano 7 Marzec 2008 Autor Napisano 7 Marzec 2008 dzieki....pod reflect podkladalem bitmape ale to wychodzilo bardzo mocne odbicie i malo przeziorna ta szyba.A sposob I-sprobuje....
siwy Napisano 7 Marzec 2008 Napisano 7 Marzec 2008 ja przerobiłem wszystkie sposoby i zostałem przy : mapa HDRI w reflection vray enviroment. Mapa musi być bardzo duża i dobrze zrobiona. Jak mi coś nie wyjdzie tak jak miało to zawsze moge w szopie poprawić.
lukasz3d Napisano 7 Marzec 2008 Autor Napisano 7 Marzec 2008 siwy dzieki-mozesz dokladnie opisac co i jak dokladnie-probowalem cos z hdri ale zapomnialem:( pzdr
siwy Napisano 7 Marzec 2008 Napisano 7 Marzec 2008 musisz poeksperymentowac. mapke HDRI obrabiam za pomocą fotoszopa i HDRShop. Moja mapka miała chyba 10000x... pix . Wrzuciłem tam niebo, drzewa itp. Wrzucasz ja do reflect w enviro, przeciągasz do mateditora i kręcisz siłą świecenia. Szkło też musisz poustawiać żeby ladnie odbijało. Wyłączam też dla szkła "visible to GI" w vraypropetries. za szkłem zwykle daje jakieś rolety albo zasłony (jak to mieszkaniówka) . W szopie jak chcesz obrabiac jeszcze te szyby to warto zrobic ich render-maskę. Wyłączasz światła a dla szkła nadajesz kolor z self ilumination na maxa i renderujesz . Wtedy render wychodzi czarny z jaskrawymi oknami. W szopie łatwo z tego robisz maskę i łatwiej wtedy edytować szkło na renderze. To z grubsza tyle
lukasz3d Napisano 7 Marzec 2008 Autor Napisano 7 Marzec 2008 dzieki siwy....jestem dozgonnie wdzieczny:)zaraz zaczynam kombinowac
airmoss Napisano 7 Marzec 2008 Napisano 7 Marzec 2008 hm, w koncu dowiedzialem sie jak render maski zrobic:) Z trawa ta metoda tez przejdzie? :>
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się