airmoss Napisano 6 Marzec 2008 Napisano 6 Marzec 2008 jak poustawiac opcje renderingu, oswietlenie, czy moze jeszcze cos by janosc i kolorystyka materialow w material editor nie obiegala znacznie od tego, co ujrze po wyrenerowaniu?
polon Napisano 7 Marzec 2008 Napisano 7 Marzec 2008 temat rzeka jeśli chodzi o jasność całej sceny to napewno color mapping, tu każdy ma swój sposób, ja miałem okazje zapoznać się z takim ustawieniem : Gamma correction dark multiplier 0,454 bright multiplier 0,454 generalnie jesli nie wyczujesz color mappingu to możesz mieć wrażenie że scena jest niedoświetlona, ale tak jak pisałem, temat rzeka a to tylko jeden aspekt a tak na marginesie... chyba pytanie powinno brzmiec odwrotnie - jak ustawic ..żeby materiały w na wyrenderowanym obrazie nie różniły się od ustawionych w material editorze
airmoss Napisano 7 Marzec 2008 Autor Napisano 7 Marzec 2008 moze i tak powinno brzmiec :) tak opgladalem jakis czas temu scenki juz gotowe (np evera) i wiekszosc nie miala ruszanego color mappingu a przy tym zgodnosc materialow w mateditor z wyrenderowanym obrazem byla dosyc wysoka. W moim przypaku mam wrazenie czesto, ze scena jest niedoswietlona, a i tak np ulice, ktore powinny byc ciemno szare sa bardzo jasne, a to co szare, niemal przejarane tak, ze trudno dostrzec szczegoly. Jeszcze na poczatku tym sie nie przejmowalem, ale teraz widze, ze za duzo czasu zajmuje mi poprawianie co chwile materialow i porownywanie tego z testowanymi renderingami.
jasiek311 Napisano 8 Marzec 2008 Napisano 8 Marzec 2008 hmmm. powiem tyle... mozna popracowac w frame bufferze w vrayu nad przejaraniem/doswietleniem sceny - pewnie nic nowego nie pisze., i znasz ten myk. hmmm to bardzo podobna zasada do curves w phtoshopie. jesli chjodzi o zapytania odnosnie scen evermotion - to mysle, ze lepiej kierowac je bezposrednio do Everow czyli na znane wiekszosci forum ;) chyba tam wiecej informacji zaczerpniesz. jesli nie, to moze jakies tutki wytlumacza dzilanie tych opcji color mapingu itede. z tego, co p[amietam - to wiem, ze ecerzy jedynie podbijaja burn value... w color mappingu - a to to samo, gdybys podbil wartosc gammy w photoshopie, czylki, ze obrazek jest jasniejszy / przejarany w efdekcie... pozdro i sory za literowki (pozno juz)
airmoss Napisano 10 Marzec 2008 Autor Napisano 10 Marzec 2008 Ustawilem w Customize/Preferences/Gamma and LUT na 2,2 + Affec Material Editor / CS i w Bitmap Files 2,2 I obecnie zgodnosc wygenerowanego obrazu z shaderami w ME jest na poziomie akceptowalnym. Wydaje sie jednak ze kontrast jakby polecial :) Niby mozna poprawic w PS, ale jednak... Czy Wy pracujecie na zmienionej recznie gammie? Jakie wartosci daja w miare najlepsze rezultaty? Czy oprocz okienka customize, gdzies ja jeszcze przestawiacie (np. colar mapping)? Jesli zmienia sie ja w zaleznosci od typu sceny, to czym sie kierowac przy doborze wartosci tego parametru?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się