Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

jak poustawiac opcje renderingu, oswietlenie, czy moze jeszcze cos by janosc i kolorystyka materialow w material editor nie obiegala znacznie od tego, co ujrze po wyrenerowaniu?

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 865
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

temat rzeka

 

jeśli chodzi o jasność całej sceny to napewno color mapping, tu każdy ma swój sposób, ja miałem okazje zapoznać się z takim ustawieniem :

Gamma correction

dark multiplier 0,454

bright multiplier 0,454

 

generalnie jesli nie wyczujesz color mappingu to możesz mieć wrażenie że scena jest niedoświetlona, ale tak jak pisałem, temat rzeka a to tylko jeden aspekt

 

a tak na marginesie... chyba pytanie powinno brzmiec odwrotnie - jak ustawic ..żeby materiały w na wyrenderowanym obrazie nie różniły się od ustawionych w material editorze

Napisano
  • Autor

moze i tak powinno brzmiec :)

tak opgladalem jakis czas temu scenki juz gotowe (np evera) i wiekszosc nie miala ruszanego color mappingu a przy tym zgodnosc materialow w mateditor z wyrenderowanym obrazem byla dosyc wysoka.

W moim przypaku mam wrazenie czesto, ze scena jest niedoswietlona, a i tak np ulice, ktore powinny byc ciemno szare sa bardzo jasne, a to co szare, niemal przejarane tak, ze trudno dostrzec szczegoly.

Jeszcze na poczatku tym sie nie przejmowalem, ale teraz widze, ze za duzo czasu zajmuje mi poprawianie co chwile materialow i porownywanie tego z testowanymi renderingami.

Napisano

hmmm. powiem tyle... mozna popracowac w frame bufferze w vrayu nad przejaraniem/doswietleniem sceny - pewnie nic nowego nie pisze., i znasz ten myk.

 

hmmm to bardzo podobna zasada do curves w phtoshopie.

 

jesli chjodzi o zapytania odnosnie scen evermotion - to mysle, ze lepiej kierowac je bezposrednio do Everow czyli na znane wiekszosci forum ;)

 

chyba tam wiecej informacji zaczerpniesz. jesli nie, to moze jakies tutki wytlumacza dzilanie tych opcji color mapingu itede. z tego, co p[amietam - to wiem, ze ecerzy jedynie podbijaja burn value... w color mappingu - a to to samo, gdybys podbil wartosc gammy w photoshopie, czylki, ze obrazek jest jasniejszy / przejarany w efdekcie...

 

pozdro i sory za literowki (pozno juz)

Napisano
  • Autor

Ustawilem w Customize/Preferences/Gamma and LUT na 2,2 + Affec Material Editor / CS i w Bitmap Files 2,2

 

I obecnie zgodnosc wygenerowanego obrazu z shaderami w ME jest na poziomie akceptowalnym.

Wydaje sie jednak ze kontrast jakby polecial :) Niby mozna poprawic w PS, ale jednak...

Czy Wy pracujecie na zmienionej recznie gammie? Jakie wartosci daja w miare najlepsze rezultaty? Czy oprocz okienka customize, gdzies ja jeszcze przestawiacie (np. colar mapping)? Jesli zmienia sie ja w zaleznosci od typu sceny, to czym sie kierowac przy doborze wartosci tego parametru?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.