Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

jak poustawiac opcje renderingu, oswietlenie, czy moze jeszcze cos by janosc i kolorystyka materialow w material editor nie obiegala znacznie od tego, co ujrze po wyrenerowaniu?

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 834
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

temat rzeka

 

jeśli chodzi o jasność całej sceny to napewno color mapping, tu każdy ma swój sposób, ja miałem okazje zapoznać się z takim ustawieniem :

Gamma correction

dark multiplier 0,454

bright multiplier 0,454

 

generalnie jesli nie wyczujesz color mappingu to możesz mieć wrażenie że scena jest niedoświetlona, ale tak jak pisałem, temat rzeka a to tylko jeden aspekt

 

a tak na marginesie... chyba pytanie powinno brzmiec odwrotnie - jak ustawic ..żeby materiały w na wyrenderowanym obrazie nie różniły się od ustawionych w material editorze

Napisano
  • Autor

moze i tak powinno brzmiec :)

tak opgladalem jakis czas temu scenki juz gotowe (np evera) i wiekszosc nie miala ruszanego color mappingu a przy tym zgodnosc materialow w mateditor z wyrenderowanym obrazem byla dosyc wysoka.

W moim przypaku mam wrazenie czesto, ze scena jest niedoswietlona, a i tak np ulice, ktore powinny byc ciemno szare sa bardzo jasne, a to co szare, niemal przejarane tak, ze trudno dostrzec szczegoly.

Jeszcze na poczatku tym sie nie przejmowalem, ale teraz widze, ze za duzo czasu zajmuje mi poprawianie co chwile materialow i porownywanie tego z testowanymi renderingami.

Napisano

hmmm. powiem tyle... mozna popracowac w frame bufferze w vrayu nad przejaraniem/doswietleniem sceny - pewnie nic nowego nie pisze., i znasz ten myk.

 

hmmm to bardzo podobna zasada do curves w phtoshopie.

 

jesli chjodzi o zapytania odnosnie scen evermotion - to mysle, ze lepiej kierowac je bezposrednio do Everow czyli na znane wiekszosci forum ;)

 

chyba tam wiecej informacji zaczerpniesz. jesli nie, to moze jakies tutki wytlumacza dzilanie tych opcji color mapingu itede. z tego, co p[amietam - to wiem, ze ecerzy jedynie podbijaja burn value... w color mappingu - a to to samo, gdybys podbil wartosc gammy w photoshopie, czylki, ze obrazek jest jasniejszy / przejarany w efdekcie...

 

pozdro i sory za literowki (pozno juz)

Napisano
  • Autor

Ustawilem w Customize/Preferences/Gamma and LUT na 2,2 + Affec Material Editor / CS i w Bitmap Files 2,2

 

I obecnie zgodnosc wygenerowanego obrazu z shaderami w ME jest na poziomie akceptowalnym.

Wydaje sie jednak ze kontrast jakby polecial :) Niby mozna poprawic w PS, ale jednak...

Czy Wy pracujecie na zmienionej recznie gammie? Jakie wartosci daja w miare najlepsze rezultaty? Czy oprocz okienka customize, gdzies ja jeszcze przestawiacie (np. colar mapping)? Jesli zmienia sie ja w zaleznosci od typu sceny, to czym sie kierowac przy doborze wartosci tego parametru?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności