adam_m Napisano 8 Marzec 2008 Share Napisano 8 Marzec 2008 Witam Mam 2 pytania: jak ukrywać wybrane zaznaczone polygony (np. tak jak w zbrush) i drugie pytanie: jak odnaleźć w modelu high-poly niepołączone vertexy? Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoAd Napisano 8 Marzec 2008 Share Napisano 8 Marzec 2008 Plugin polyboost moze ukrywać pojedyncze polygony, w czystym maxie możesz je zdetachować jedynie, a potem attach i weld. Żeby znaleźc vertexy luzem, czyli z niczym nie, połączone kliknij w editable poly select isolated verticles, możesz też zaznaczyć wszystkie i kliknąć weld, z małym tresholdem, to ci pospawa vertexy ,które są bardzo blisko siebie albo się nakładają. Możesz też użyć modyfikatora STL check. pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gomez Napisano 8 Marzec 2008 Share Napisano 8 Marzec 2008 Mozna ukrywac poligony w maxie. W panelu modify w Editable Poly masz gdzies funkcje Hide/Unhide selection. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam_m Napisano 8 Marzec 2008 Autor Share Napisano 8 Marzec 2008 Dzieki Gomez o to chodzilo. Jeszcze tylko vertexy. STL check nie zaznacza vertexów tylko edges i faces :( a zaznaczenie 1000 vertexów i weldowanie z małym tresholdem nie sprawdza się gdy odległości pomiędzy nimi są różne (łączy nie te co trzeba). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gomez Napisano 8 Marzec 2008 Share Napisano 8 Marzec 2008 Chcesz weldowac wolne wierzcholki? Usun je. Max nie ma tak zaawansowanych narzedzi selekcji. Tylko polyboost. Mozesz zaznaczyc np wertexy z n krawedziami, wolne werty chyba tez, to samo z krawedziami i poligonami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam_m Napisano 8 Marzec 2008 Autor Share Napisano 8 Marzec 2008 Nie chce weldowac wolnych vertexów tylko połączyć dwa wcześnie detachowane obiekty (vertexy się pokrywają). Muszę indywidualnie sprawdzac każdy ver łączenia a chciałbym aby max pokazał mi te niepołączone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gomez Napisano 8 Marzec 2008 Share Napisano 8 Marzec 2008 Takie rzeczy to tylko w erze :) Nie wiem w jaki sposob program moglby rozroznic werty polaczone i niepolaczone ...hmm, no w sujmie moze by sie dalo. Ja to robie inaczej. Zaznaczam krawedz>loop potem conwert to vertex i welduje. Jak ci to nieodpowiada to napisz jakis skrypt i podziel sie z nami :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam_m Napisano 8 Marzec 2008 Autor Share Napisano 8 Marzec 2008 Pomieszane mam normalne, stąd problem z weldowaniem. Jest jakaś szybka metoda ustawienia normalnych po jednej stronie zaznaczonej części obiektu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam_m Napisano 10 Marzec 2008 Autor Share Napisano 10 Marzec 2008 Jak działa narzędzie Normal Align? Można nim odwracać większe obszary poligonów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gomez Napisano 10 Marzec 2008 Share Napisano 10 Marzec 2008 modyfikator chyba edit normals>unify Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam_m Napisano 10 Marzec 2008 Autor Share Napisano 10 Marzec 2008 Jeszcze jeden problem: co zrobić aby w viewporcie poligony wyświetlało jednostronnie? Wyświetla tylko w renderze przy wyłączonej opcji force 2-sided. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gomez Napisano 10 Marzec 2008 Share Napisano 10 Marzec 2008 we wlasciwosciach obiektu odznacz backface cull. O to ci chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam_m Napisano 11 Marzec 2008 Autor Share Napisano 11 Marzec 2008 we wlasciwosciach obiektu odznacz backface cull. O to ci chodzi? Mam, wielkie dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orangegraphics Napisano 11 Marzec 2008 Share Napisano 11 Marzec 2008 prawym na object w viewporcie, propertipes czy coś takiego i tam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 11 Marzec 2008 Share Napisano 11 Marzec 2008 a jeszcze w kwesti zaznaczenia 'wolnych' wertexów to w poly jest jeszcze oprócz krawędzi jest jeszcze border, który potem można konwertować do vertexów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się