Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Mam 2 pytania:

jak ukrywać wybrane zaznaczone polygony (np. tak jak w zbrush) i drugie pytanie: jak odnaleźć w modelu high-poly niepołączone vertexy? Pozdr.

  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Plugin polyboost moze ukrywać pojedyncze polygony, w czystym maxie możesz je zdetachować jedynie, a potem attach i weld.

Żeby znaleźc vertexy luzem, czyli z niczym nie, połączone kliknij w editable poly select isolated verticles, możesz też zaznaczyć wszystkie i kliknąć weld, z małym tresholdem, to ci pospawa vertexy ,które są bardzo blisko siebie albo się nakładają. Możesz też użyć modyfikatora STL check.

pozdro

Napisano

Dzieki Gomez o to chodzilo. Jeszcze tylko vertexy. STL check nie zaznacza vertexów tylko edges i faces :( a zaznaczenie 1000 vertexów i weldowanie z małym tresholdem nie sprawdza się gdy odległości pomiędzy nimi są różne (łączy nie te co trzeba).

Napisano

Chcesz weldowac wolne wierzcholki? Usun je. Max nie ma tak zaawansowanych narzedzi selekcji. Tylko polyboost. Mozesz zaznaczyc np wertexy z n krawedziami, wolne werty chyba tez, to samo z krawedziami i poligonami.

Napisano

Nie chce weldowac wolnych vertexów tylko połączyć dwa wcześnie detachowane obiekty (vertexy się pokrywają). Muszę indywidualnie sprawdzac każdy ver łączenia a chciałbym aby max pokazał mi te niepołączone.

Napisano

Takie rzeczy to tylko w erze :) Nie wiem w jaki sposob program moglby rozroznic werty polaczone i niepolaczone ...hmm, no w sujmie moze by sie dalo. Ja to robie inaczej. Zaznaczam krawedz>loop potem conwert to vertex i welduje. Jak ci to nieodpowiada to napisz jakis skrypt i podziel sie z nami :)

Napisano

Pomieszane mam normalne, stąd problem z weldowaniem. Jest jakaś szybka metoda ustawienia normalnych po jednej stronie zaznaczonej części obiektu?

Napisano

Jeszcze jeden problem: co zrobić aby w viewporcie poligony wyświetlało jednostronnie? Wyświetla tylko w renderze przy wyłączonej opcji force 2-sided.

Napisano

a jeszcze w kwesti zaznaczenia 'wolnych' wertexów to w poly jest jeszcze oprócz krawędzi jest jeszcze border, który potem można konwertować do vertexów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności