Napisano 8 Marzec 200817 l Witam Mam 2 pytania: jak ukrywać wybrane zaznaczone polygony (np. tak jak w zbrush) i drugie pytanie: jak odnaleźć w modelu high-poly niepołączone vertexy? Pozdr.
Napisano 8 Marzec 200817 l Plugin polyboost moze ukrywać pojedyncze polygony, w czystym maxie możesz je zdetachować jedynie, a potem attach i weld. Żeby znaleźc vertexy luzem, czyli z niczym nie, połączone kliknij w editable poly select isolated verticles, możesz też zaznaczyć wszystkie i kliknąć weld, z małym tresholdem, to ci pospawa vertexy ,które są bardzo blisko siebie albo się nakładają. Możesz też użyć modyfikatora STL check. pozdro
Napisano 8 Marzec 200817 l Mozna ukrywac poligony w maxie. W panelu modify w Editable Poly masz gdzies funkcje Hide/Unhide selection.
Napisano 8 Marzec 200817 l Autor Dzieki Gomez o to chodzilo. Jeszcze tylko vertexy. STL check nie zaznacza vertexów tylko edges i faces :( a zaznaczenie 1000 vertexów i weldowanie z małym tresholdem nie sprawdza się gdy odległości pomiędzy nimi są różne (łączy nie te co trzeba).
Napisano 8 Marzec 200817 l Chcesz weldowac wolne wierzcholki? Usun je. Max nie ma tak zaawansowanych narzedzi selekcji. Tylko polyboost. Mozesz zaznaczyc np wertexy z n krawedziami, wolne werty chyba tez, to samo z krawedziami i poligonami.
Napisano 8 Marzec 200817 l Autor Nie chce weldowac wolnych vertexów tylko połączyć dwa wcześnie detachowane obiekty (vertexy się pokrywają). Muszę indywidualnie sprawdzac każdy ver łączenia a chciałbym aby max pokazał mi te niepołączone.
Napisano 8 Marzec 200817 l Takie rzeczy to tylko w erze :) Nie wiem w jaki sposob program moglby rozroznic werty polaczone i niepolaczone ...hmm, no w sujmie moze by sie dalo. Ja to robie inaczej. Zaznaczam krawedz>loop potem conwert to vertex i welduje. Jak ci to nieodpowiada to napisz jakis skrypt i podziel sie z nami :)
Napisano 8 Marzec 200817 l Autor Pomieszane mam normalne, stąd problem z weldowaniem. Jest jakaś szybka metoda ustawienia normalnych po jednej stronie zaznaczonej części obiektu?
Napisano 10 Marzec 200817 l Autor Jak działa narzędzie Normal Align? Można nim odwracać większe obszary poligonów?
Napisano 10 Marzec 200817 l Autor Jeszcze jeden problem: co zrobić aby w viewporcie poligony wyświetlało jednostronnie? Wyświetla tylko w renderze przy wyłączonej opcji force 2-sided.
Napisano 11 Marzec 200817 l Autor we wlasciwosciach obiektu odznacz backface cull. O to ci chodzi? Mam, wielkie dzięki.
Napisano 11 Marzec 200817 l a jeszcze w kwesti zaznaczenia 'wolnych' wertexów to w poly jest jeszcze oprócz krawędzi jest jeszcze border, który potem można konwertować do vertexów.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto