Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

Mam 2 pytania:

jak ukrywać wybrane zaznaczone polygony (np. tak jak w zbrush) i drugie pytanie: jak odnaleźć w modelu high-poly niepołączone vertexy? Pozdr.

  • Odpowiedzi 14
  • Wyświetleń 1,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Plugin polyboost moze ukrywać pojedyncze polygony, w czystym maxie możesz je zdetachować jedynie, a potem attach i weld.

Żeby znaleźc vertexy luzem, czyli z niczym nie, połączone kliknij w editable poly select isolated verticles, możesz też zaznaczyć wszystkie i kliknąć weld, z małym tresholdem, to ci pospawa vertexy ,które są bardzo blisko siebie albo się nakładają. Możesz też użyć modyfikatora STL check.

pozdro

Napisano

Mozna ukrywac poligony w maxie. W panelu modify w Editable Poly masz gdzies funkcje Hide/Unhide selection.

Napisano
  • Autor

Dzieki Gomez o to chodzilo. Jeszcze tylko vertexy. STL check nie zaznacza vertexów tylko edges i faces :( a zaznaczenie 1000 vertexów i weldowanie z małym tresholdem nie sprawdza się gdy odległości pomiędzy nimi są różne (łączy nie te co trzeba).

Napisano

Chcesz weldowac wolne wierzcholki? Usun je. Max nie ma tak zaawansowanych narzedzi selekcji. Tylko polyboost. Mozesz zaznaczyc np wertexy z n krawedziami, wolne werty chyba tez, to samo z krawedziami i poligonami.

Napisano
  • Autor

Nie chce weldowac wolnych vertexów tylko połączyć dwa wcześnie detachowane obiekty (vertexy się pokrywają). Muszę indywidualnie sprawdzac każdy ver łączenia a chciałbym aby max pokazał mi te niepołączone.

Napisano

Takie rzeczy to tylko w erze :) Nie wiem w jaki sposob program moglby rozroznic werty polaczone i niepolaczone ...hmm, no w sujmie moze by sie dalo. Ja to robie inaczej. Zaznaczam krawedz>loop potem conwert to vertex i welduje. Jak ci to nieodpowiada to napisz jakis skrypt i podziel sie z nami :)

Napisano
  • Autor

Pomieszane mam normalne, stąd problem z weldowaniem. Jest jakaś szybka metoda ustawienia normalnych po jednej stronie zaznaczonej części obiektu?

Napisano
  • Autor

Jak działa narzędzie Normal Align? Można nim odwracać większe obszary poligonów?

Napisano
  • Autor

Jeszcze jeden problem: co zrobić aby w viewporcie poligony wyświetlało jednostronnie? Wyświetla tylko w renderze przy wyłączonej opcji force 2-sided.

Napisano
  • Autor
we wlasciwosciach obiektu odznacz backface cull. O to ci chodzi?

 

Mam, wielkie dzięki.

Napisano

a jeszcze w kwesti zaznaczenia 'wolnych' wertexów to w poly jest jeszcze oprócz krawędzi jest jeszcze border, który potem można konwertować do vertexów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności