Napisano 8 Marzec 200817 l Mam wyłączoną opcję "hardware fog" a obiekty w każdym z widoków (top, front,[...], perspective] Zanikają przy oddalaniu kamery. Właściwie teraz już oprócz perspective nie widzę nic w żadym innym rzucie. Pozatym przed rozpoczęciem renderowania mayia wyrzuca przez kilka minut tylko informacje: Kod: // Warning: (Mayatomr.Scene) : output data type "rgb_fp" not directly supported by image format jpg, conversion performed by mental ray // // Warning: (Mayatomr.Scene) : cube1_defaultShape: empty UV set map1 detected, ignored //Czy gdy przypiszę im jakieś uv sety to render będzie zaczynał się szybciej? Jeszcze jeden problem: Drzwi mi świecą i nie wiem jak to naprawić: Z góry dzięki za pomoc w rozwiązaniu któregoś z tych problemów:]
Napisano 8 Marzec 200817 l W sprawie znikających obiektów, to w oknie widoku wybierz View->Select Camera i w Attribute Editor ustaw Near Clip Plane na np. 0,001 a Far Clip Plane 100000. Co do reszty problemów,to nie za bardzo się orientuję. :] Pozdrawiam.
Napisano 8 Marzec 200817 l Najlepiej poprzypisuj te UV's dla świętego spokoju. Jeśli chodzi o pierwszy komunikat - zapisujesz output do jpg? Jeśli tak, spróbuj zapisywać do np. Tiff, TGA lub tego Mayowego formau (nie pamiętam rozszerzenia, chyba iff). Jaki kolor mają drzwi? Czysty biały (W przestrzeni RGB: 1.0 1.0 1.0)? Jeśli tak, zmniejsz trochę te wartości. Ale z obrazka, jak dla mnie, wynika, że raczej jest dobrze.
Napisano 8 Marzec 200817 l Autor Far Clip plane pomogło :] Renderuję do render view, nie wiedziałem że wtedy też przed renderingiem trzeba ustawić output format. Drzwi nie mają zupełnie białego koloru, usun.ąłem większą część obiektów w scenie i sprawdzałem kiedy drzwi zaczynają świecić, okazało się że przy dużej wartości FG Accuracy
Napisano 21 Marzec 200817 l Autor Chyba nie powinienem pisać post pod postem ale temat już zaczął ginąć wa ja dalej nie wiem z kąd te światło na podłodze. Próbowałem je usunąć, udało się gdy usunąłem z dolnej półki szafki gazety i zmieniłem materiał ścian podłogi i sufitu na lambert, ale to raczej odpada... W czasie liczenia FG na tym obszarze jest wiele niebieskich kropek które lecą tak jak powinien lecieć cień.
Napisano 22 Marzec 200817 l napisz coś więcej o scenie, jakie materiały jakie ustawienia, FG/GI itd bez tego ciężko coś doradzić
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto