P4VV37 Napisano 8 Marzec 2008 Share Napisano 8 Marzec 2008 Mam wyłączoną opcję "hardware fog" a obiekty w każdym z widoków (top, front,[...], perspective] Zanikają przy oddalaniu kamery. Właściwie teraz już oprócz perspective nie widzę nic w żadym innym rzucie. Pozatym przed rozpoczęciem renderowania mayia wyrzuca przez kilka minut tylko informacje: Kod: // Warning: (Mayatomr.Scene) : output data type "rgb_fp" not directly supported by image format jpg, conversion performed by mental ray // // Warning: (Mayatomr.Scene) : cube1_defaultShape: empty UV set map1 detected, ignored //Czy gdy przypiszę im jakieś uv sety to render będzie zaczynał się szybciej? Jeszcze jeden problem: Drzwi mi świecą i nie wiem jak to naprawić: Z góry dzięki za pomoc w rozwiązaniu któregoś z tych problemów:] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukanus Napisano 8 Marzec 2008 Share Napisano 8 Marzec 2008 W sprawie znikających obiektów, to w oknie widoku wybierz View->Select Camera i w Attribute Editor ustaw Near Clip Plane na np. 0,001 a Far Clip Plane 100000. Co do reszty problemów,to nie za bardzo się orientuję. :] Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 8 Marzec 2008 Share Napisano 8 Marzec 2008 Najlepiej poprzypisuj te UV's dla świętego spokoju. Jeśli chodzi o pierwszy komunikat - zapisujesz output do jpg? Jeśli tak, spróbuj zapisywać do np. Tiff, TGA lub tego Mayowego formau (nie pamiętam rozszerzenia, chyba iff). Jaki kolor mają drzwi? Czysty biały (W przestrzeni RGB: 1.0 1.0 1.0)? Jeśli tak, zmniejsz trochę te wartości. Ale z obrazka, jak dla mnie, wynika, że raczej jest dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
P4VV37 Napisano 8 Marzec 2008 Autor Share Napisano 8 Marzec 2008 Far Clip plane pomogło :] Renderuję do render view, nie wiedziałem że wtedy też przed renderingiem trzeba ustawić output format. Drzwi nie mają zupełnie białego koloru, usun.ąłem większą część obiektów w scenie i sprawdzałem kiedy drzwi zaczynają świecić, okazało się że przy dużej wartości FG Accuracy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
P4VV37 Napisano 9 Marzec 2008 Autor Share Napisano 9 Marzec 2008 Jeszcze muszę coś zrobić ze światłem na podłodze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
P4VV37 Napisano 21 Marzec 2008 Autor Share Napisano 21 Marzec 2008 Chyba nie powinienem pisać post pod postem ale temat już zaczął ginąć wa ja dalej nie wiem z kąd te światło na podłodze. Próbowałem je usunąć, udało się gdy usunąłem z dolnej półki szafki gazety i zmieniłem materiał ścian podłogi i sufitu na lambert, ale to raczej odpada... W czasie liczenia FG na tym obszarze jest wiele niebieskich kropek które lecą tak jak powinien lecieć cień. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Destroyer Napisano 22 Marzec 2008 Share Napisano 22 Marzec 2008 napisz coś więcej o scenie, jakie materiały jakie ustawienia, FG/GI itd bez tego ciężko coś doradzić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się