Nowi Napisano 8 Marzec 2008 Napisano 8 Marzec 2008 POMOCY :/ http://www.marchewka.pl/ chodzi mi głównie jak zmapować taką balustradkę jak w schodach nr 14 mam już zrobiony model i już 3 dzień męczę sie żeby nałożyć na to texturę no i trochę lipa powiem szczerze :/ Unwram UVW za dużo nie pomaga bo balustrada w różnych rzutach nachodzi na siebie, a jak wezmę "Flaten maping" to wszystko jest porozrzucane i malowanie do tego textury w Photoshopie zajeło by mi 100 lat. Próbowałem praktycznie wszystkiego :/
delf77 Napisano 9 Marzec 2008 Napisano 9 Marzec 2008 z jednej strony bym mu dal cylindra ale pewnie by wyszlo poziomo a nie pod skosem potem bym podszedl do tego zeby robic z kawalkow ( widac ze ta balustrada tez musi byc z kawalkow ) ale to pewnie dlubanina kiedys kumpel mapowal obiekt powyginany tak ze najpierw stworzyl go jako prosty , potme mu nadal mapowanie , a dopiero potem wyginal - mapowanie przybralo postac tego wybiecia - tak wiec tym sposobem bym sprobowal najpierw stworzyc tjby rozwiniecie balustrady - nalozyc b prosto mapowanie a potem zakrecic sie spiralnie
polon Napisano 9 Marzec 2008 Napisano 9 Marzec 2008 dokładnie, najpierw mapowanie, potem wygnij gnoja
Lis Napisano 9 Marzec 2008 Napisano 9 Marzec 2008 hmm. 5 minut pracy. Robisz pelt mappingiem i albo wyrównujesz ręcznie albo używasz do wyrównania PolyBoosta. 1
Tomala Napisano 9 Marzec 2008 Napisano 9 Marzec 2008 Poprowadź szwy wzdłuż jednego loopa użyj pelt mapingu do rozłożenia siatki a potem relax tool a konkretnie relax by face angles, iteration: 1000, amount 1.
Nowi Napisano 9 Marzec 2008 Autor Napisano 9 Marzec 2008 no coś tam zaczęło działać ale jeszcze nie do końca wszystko rozumiem :| Pelt niby mi rozkłada rozciąga siateczkę jak by to była zwykła beleczka, ale coś końce są nieźle pozawijane, jest na to jakiś sposób czy muszę sobie podzielić element na kawałki, może to wynikać z tego że zaznaczam wszystkie Face-e które chcę żeby mi rozciągnął, a co do tego "szwy wzdłuż jednego loopa" i "relax tool a konkretnie relax by face angles, iteration: 1000, amount 1." to jakoś nie mogę sie połapać. Rozumiesz szew po to aby ładnie ja rozłożyć itd. , ale tego relax-a nie mogę dostrzeć jest jedynie Relax "Light" i "Heavy" w "Pelt map parameters" I tak dla zobrazowania co robie źle ;/
Tomala Napisano 9 Marzec 2008 Napisano 9 Marzec 2008 Zamknij okienko pelt map parameters, kliknij na przycisk pelt w mod unwrap uvw i teraz będziesz mógł edytować uv w edytorze (Edit UVWs). Zakładka tool> relax, jeżeli dobrze rozciąłeś siatkę to taki relax powinien ją ładnie rozłożyć a najlepiej jak byś miał program deepUV tam jest lepszy relax. 1
Nowi Napisano 9 Marzec 2008 Autor Napisano 9 Marzec 2008 Tomala -> wielkie dzięki w końcu sie udało trochę pomieszałem namieszałem ale wkońcu to jakoś wygląda :) Lis -> próbowałem "PolyBoost" ale to pluginek na większa rozkminkę a jak narazei niema na to narazei niema zbytnio czasu ;) jeszcze raz dzięki Pozdro Nowi P.S. Wiem czemu mi tak dziwnie wyginało bo nie zauważyłem że mam końcowe poly zaznaczone ;) co niepozwalało prawidłowo rozłożyć siatki ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się