Destroyer Napisano 14 Marzec 2008 Napisano 14 Marzec 2008 priwiuw nowych ficzersów w upgrejdowanym modo 302 :) klik
marcin wuu Napisano 15 Marzec 2008 Napisano 15 Marzec 2008 tak, modo to jest power - chyba jedyne narzędzie które mogłoby mnie odciągnąć od wingsów...
Gordy Napisano 15 Marzec 2008 Napisano 15 Marzec 2008 W modo sa tylko dwie fajne rzeczy godne uwagi: -rendering (nie tak dobry jak Vray) -rendering sieciowy. (o niebo lepszy niz Vray i nie mam tu na mysli fenomenalnej polityki licencyjnej). Instalujesz i jedziesz. Co ciekawsze, puściłem render na jednej stacji z opcją sieciową a potem instalowałem na reszcie pc-tów i one bez problemu włączały sie do renderu.
mrys Napisano 16 Marzec 2008 Napisano 16 Marzec 2008 W modo sa tylko dwie fajne rzeczy godne uwagi: -rendering (nie tak dobry jak Vray) -rendering sieciowy. (o niebo lepszy niz Vray i nie mam tu na mysli fenomenalnej polityki licencyjnej). Instalujesz i jedziesz. Co ciekawsze, puściłem render na jednej stacji z opcją sieciową a potem instalowałem na reszcie pc-tów i one bez problemu włączały sie do renderu. Moim zdaniem trochę więcej niż dwie. W tej chwili to najbardziej zaawansowany modeler (ściankowy i subD) na rynku.
Gordy Napisano 16 Marzec 2008 Napisano 16 Marzec 2008 Moim zdaniem trochę więcej niż dwie. W tej chwili to najbardziej zaawansowany modeler (ściankowy i subD) na rynku. Tak, tylko że modeluje sie jak na polu minowym. Milion funkcji a żadna nie jest intuicyjna.
Destroyer Napisano 16 Marzec 2008 Autor Napisano 16 Marzec 2008 ja już od dłuższego czasu modeluje prawie tylko w modo, fakt że przydało by się jeszcze kilka narzędzi a inne które są mogły by być bardziej user freandly, ale luxology zamiast je upgrejdować dodaje nowe funkcje :/ bo to się lepiej sprzedaje ostatnio nawet textury maluje w modo bo czuję się w nim swobodniej niż w bodypaincie czy 3dcoat ale to też trochę kuleje :/ modo nie jest ideałem ale nic lepszego nie znalazłem :D tylko że modeluje sie jak na polu minowym do wszystkeigo można się przyzwyczaić i zrozumeić każdą pokręconą filozofię :) ja w modo nie czyję się jak saper :D ale każdy ma inaczej albo pokochasz albo znienawidzisz :) ja do modo za trzecim razem się przekonałem dopiero :)
mrys Napisano 16 Marzec 2008 Napisano 16 Marzec 2008 Tak, tylko że modeluje sie jak na polu minowym. Milion funkcji a żadna nie jest intuicyjna. Każdy program można tak ocenić. Dla mnie XSI (którego zaczynam używać i bardzo lubię) też początkowo był totalnie nieintuicyjny. No i niestety brak mu paru narzędzi modelarskich:(. Znacznie szybciej "rozgryzałem" Modo właśnie i znalazłem tam wszystko, czego trzeba. Poza animacją. NURBS i paroma innymi detalami :)
Gordy Napisano 16 Marzec 2008 Napisano 16 Marzec 2008 Każdy program można tak ocenić. Dla mnie XSI (którego zaczynam używać i bardzo lubię) też początkowo był totalnie nieintuicyjny. No i niestety brak mu paru narzędzi modelarskich:(. Znacznie szybciej "rozgryzałem" Modo właśnie i znalazłem tam wszystko, czego trzeba. Poza animacją. NURBS i paroma innymi detalami :) No nie do końca. Modelujesz sobie w Modo, klikniesz przypadkowo i bum, pivot się przesunął. Patrzysz action center, klikasz a tu gorsze dziwa. Nikt nigdzie w tutkach nie mówi jak cofnąc ten klik bo ctrl+z na to nie działa. I dopiero po poczytaniu forum dowiadujesz sie o kilku opcjach. Niemal każde w narzędzi wymaga poczytania, tutoriala albo innego tricku. Kiedy przechodzisz z MAxa na Maye czy XSI na ogół wiesz co i jak by zacząc pracę a tu kicha. Pracuje w Modo obok Maxa i to nie jest przewidywalna zabawa.
mrys Napisano 16 Marzec 2008 Napisano 16 Marzec 2008 Modelujesz sobie w Modo, klikniesz przypadkowo i bum, pivot się przesunął. Patrzysz action center, klikasz a tu gorsze dziwa. Nikt nigdzie w tutkach nie mówi jak cofnąc ten klik bo ctrl+z na to nie działa. I dopiero po poczytaniu forum dowiadujesz sie o kilku opcjach. To akurat fakt, kiedy testowałem Modo też miewałem z tym różne przygody. Za to w XSI ostatnio układałem sobie kilka łbów śrub po okręgu - komendy array nie ma, no to trzeba Ctrl+D z zadanym obrotem o odpowiedni kąt. No i na koniec miałem tych łbów osiem, jak chciałem, tylko że po sześć w tym samym miejscu. Też frustruje. Modo rzeczywiście jest trochę inny od Maxa czy Mayi i trzeba się do jego właściwości przyzwyczaić. Ale np. SubD w Mayi to masakra i też wymaga wyrobienia specyficznych nawyków. W Modo, oprócz bogactwa narzędzi (rzeczywiście nie zawsze intuicyjnych w obsłudze)podoba mi się graficzny styl interface'u i widoku w oknach. Cienkie, ale wyraźne linie, dobrze dobrana kolorystyka. Może to ni enajważniejsze, ale pracuje się przyjemniej.
marcin wuu Napisano 16 Marzec 2008 Napisano 16 Marzec 2008 ciekawe macie doświadczenia - ja akurat na modo przeskoczyłem (na chwilę) z lightwave'a i muszę powiedzieć że program wydał mi się niesamowicie intuicyjny, zwłaszcza action center i może nawet bardziej tool pipe - to tylko potwierdza że każdemu co jego...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się