Razor_ Napisano 20 Marzec 2008 Share Napisano 20 Marzec 2008 Witam. Mam problem, zrobiłem model w Zbrush'u. Exportowałem go do formatu .obj i próbuję importować go w Max'ie. Po czym pojawia się coś takiego: Taki obraz pokazuje się długo, a Max nie reaguje. Proszę pomóżcie. Sorki za rozdzielczosc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Temporal Napisano 20 Marzec 2008 Share Napisano 20 Marzec 2008 Moze max ci siada bo model jest kosmicznie gesty? Moze i sie nie znam ale raczej nikt normalny nie odpala w maxie modeli zrobionych w zbrushu. Raczej robi sie na odwrot. W maxie ciachasz baze exportujesz do obj odpalasz to w zbrushu rzezbisz detal i teraz decydujesz sie czy wypalic normal mape czy displacment. Znow w maxie odpalasz baze i korzystasz z normalki badz z dispa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 20 Marzec 2008 Share Napisano 20 Marzec 2008 To okno to normalne jest jak długo się obiekt nie otwiera tzn że jest bardzo złożony i przez to importer go długo wczytuje. Zrób lepiej tak jak pisze Temporal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 20 Marzec 2008 Share Napisano 20 Marzec 2008 Zakładam że klikasz ok? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Razor_ Napisano 20 Marzec 2008 Autor Share Napisano 20 Marzec 2008 Temporal: Jestem początkujący i niespecjalnie rozumiem o co ci chodzi ale dzieki Hynol: Głupie pytanie. Oczywiście że tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Temporal Napisano 20 Marzec 2008 Share Napisano 20 Marzec 2008 No to wyjasnie jako bardziej zrozumiale: tworzysz sobie model w 3dsmaxie taka baze czyli ogolny zarys np czlowieka takie low poly (niska ilosc polygonow jak np w grach) pozniej to exportujesz do obj, odpalasz zbrsuha i ladujesz modele jako tools tworzysz go w canvasie zageszczas siate dividem (jesli dobrze pamietam) i dziargasz detal pozniej jak nadziargales to wypalasz sobie normal mape za pomoca zmappera czy tym czyms wbudowanym i masz mapke. Zamiast normal mapy mozesz tez wypalic displacment map (lepsze odwzorowanie detalu bedziesz mial) a jak to sie robi to juz odsylam do dokumentacji zbrusha badz roznych for o zbrushu. No wiec jak masz normalke badz dispa to odpalasz znow maxa i otwierasz swoj low poly model (baze) i teraz jemu przypisujesz material z normal mapa w slocie normal map i takie cos mozesz ogladac w real time uzyc do wlasnej gry badz wykorzystac przy renderowanych animacjach badz stillach. W przypadku dispa to zaleznie od rendera i efekt otrzymujesz tylko po wyrenderowaniu (no chyba ze uzyjesz modyfikatora displacment ale nie warto viewportu meczyc). Takie rozwiazanie jest lepsze gdy chcesz miec po wyrenderowaniu postac z prawdziwym detalem gdzie wszystko wyglada jak geometria a nie jak w fake w stylu grze swiatle i cieni (normal mapa). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się