Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam wszystkich. Myślałem że dziś nie zadam tego pytania. Załamałem sie totalnie, próbuje cały dzień zrenderować jeden domek. Zmieniam opcjie vraya, zmieniam rozdzielczość i nic. Dalej mi wywala maxa przy obciążeniu do 2 gb ramu.(zaznaczam że mam 2 gb ramu + jedna kość z innego kompa 1gb razem 3gb). W scenie jest domek pokryty dachówką (displacement), trawa (displacement) chodniki kilka drzewek i ażurowy płot. Wystarczy mi rozdziałka 1200X900 no ale nie da rady. Sorry za powtarzanie już kilka krotnie poruszanych tematów o podobnej treści. Więc stawiam pytanie- w jaki sposób co niektórzy użytkownicy maxa (vraya) renderują o wiele wiekszych rozdzielczościach i z wiekszą ilością obiektów? 3gb ramu to za mało na taką wizke? Jak sprawdzić ilość poligonów w scenie i co o tym myślicie? Jestem sfrustrowany:(

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 982
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jak to robią ?

1. Mają 64 bitowy system operacyjny który nie ma ograniczeń co do ilości ramu przypisywanego na aplikację

2. Inni redukują ilość poly jak sie da

3. Niektórzy w ustawieniach V-Ray w rolloucie System zmieniają "Default geometry" z Static na Dynamic i czasami pomaga.

 

PS. Nie powiedziałeś w którym dokładnie momencie ci wywala więc nie wiem czy trafiłem z odpowiedzią.

Napisano

4. poczytaj o 3gb switch - na nic ci 3gb skoro windows ma i tak ograniczenie pamieci na jedna aplikacje. Mi switch pomaga.

Robisz go edytujac plik boot.ini (zwykle jest na glownym C)

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptOut / 3GB

 

5. przelicz najpierw swiatlo do pliku (w rolecie global odhacz "render final image) potem restart maxa i rendering.

 

EDIT: Wylacz displacement i sproboj. Mozliwe ze to przez niego

Napisano
  • Autor

Wielkie dzięki panowie, pomogło ale nie jest jeszcze to co chce. Wywala maxa przy 1,96 zużyciu pamięci a wywalało przy 1,90 więc jest jakiś postęp-przynajmniej większe regiony mogę renderować. Może to wina jednogigowej pamięci? Jest z innego kompa, w moim są 2x1gb 667 Mhz a ta jedna to 1gb 330 mhz chyba?

Napisano

bardzo możliwe, ja bym ją wyjął, nie wiadomo jaka jest.

 

renderuj bez frame buffera, od razu do pliku. w v-rayu to sie coś single rgb passes nazywa, nie mam przy sobie maxa

Napisano
  • Autor

Wielkie dzięki koledzy. Myślę że po prostu nie przemyslałem wszystkiego i źle zbudowałem całą scenę. Wasze rady na pewno zastosuję.

 

 

Wielkie dzięki , dokupiłem 4gb ramu jak kupie xp 64 to będzie ok, już jest o niebo lepiej:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności