Napisano 21 Marzec 200817 l Witam wszystkich. Myślałem że dziś nie zadam tego pytania. Załamałem sie totalnie, próbuje cały dzień zrenderować jeden domek. Zmieniam opcjie vraya, zmieniam rozdzielczość i nic. Dalej mi wywala maxa przy obciążeniu do 2 gb ramu.(zaznaczam że mam 2 gb ramu + jedna kość z innego kompa 1gb razem 3gb). W scenie jest domek pokryty dachówką (displacement), trawa (displacement) chodniki kilka drzewek i ażurowy płot. Wystarczy mi rozdziałka 1200X900 no ale nie da rady. Sorry za powtarzanie już kilka krotnie poruszanych tematów o podobnej treści. Więc stawiam pytanie- w jaki sposób co niektórzy użytkownicy maxa (vraya) renderują o wiele wiekszych rozdzielczościach i z wiekszą ilością obiektów? 3gb ramu to za mało na taką wizke? Jak sprawdzić ilość poligonów w scenie i co o tym myślicie? Jestem sfrustrowany:(
Napisano 22 Marzec 200817 l Jak to robią ? 1. Mają 64 bitowy system operacyjny który nie ma ograniczeń co do ilości ramu przypisywanego na aplikację 2. Inni redukują ilość poly jak sie da 3. Niektórzy w ustawieniach V-Ray w rolloucie System zmieniają "Default geometry" z Static na Dynamic i czasami pomaga. PS. Nie powiedziałeś w którym dokładnie momencie ci wywala więc nie wiem czy trafiłem z odpowiedzią.
Napisano 22 Marzec 200817 l 4. poczytaj o 3gb switch - na nic ci 3gb skoro windows ma i tak ograniczenie pamieci na jedna aplikacje. Mi switch pomaga. Robisz go edytujac plik boot.ini (zwykle jest na glownym C) multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptOut / 3GB 5. przelicz najpierw swiatlo do pliku (w rolecie global odhacz "render final image) potem restart maxa i rendering. EDIT: Wylacz displacement i sproboj. Mozliwe ze to przez niego
Napisano 23 Marzec 200817 l Autor Wielkie dzięki panowie, pomogło ale nie jest jeszcze to co chce. Wywala maxa przy 1,96 zużyciu pamięci a wywalało przy 1,90 więc jest jakiś postęp-przynajmniej większe regiony mogę renderować. Może to wina jednogigowej pamięci? Jest z innego kompa, w moim są 2x1gb 667 Mhz a ta jedna to 1gb 330 mhz chyba?
Napisano 23 Marzec 200817 l bardzo możliwe, ja bym ją wyjął, nie wiadomo jaka jest. renderuj bez frame buffera, od razu do pliku. w v-rayu to sie coś single rgb passes nazywa, nie mam przy sobie maxa
Napisano 24 Marzec 200817 l Cóż, w moim przypadku najlepszym lekarstwem okazało się Vray Proxy. Tutorial znajduje się tu: http://www.evermotion.org/index.php?unfold_exclusive=154&unfold=exclusive Wbrew pozorom używa się tego z dziecinną łatwością. Przy 2 000 000 poly żarło mi niecałe 2GB przy rozdziałce ok. 2500x1880. GG 2459117
Napisano 24 Marzec 200817 l Autor Wielkie dzięki koledzy. Myślę że po prostu nie przemyslałem wszystkiego i źle zbudowałem całą scenę. Wasze rady na pewno zastosuję. Wielkie dzięki , dokupiłem 4gb ramu jak kupie xp 64 to będzie ok, już jest o niebo lepiej:)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto