syriusz 27 Napisano 21 Marzec 2008 Napisano 21 Marzec 2008 Witam wszystkich. Myślałem że dziś nie zadam tego pytania. Załamałem sie totalnie, próbuje cały dzień zrenderować jeden domek. Zmieniam opcjie vraya, zmieniam rozdzielczość i nic. Dalej mi wywala maxa przy obciążeniu do 2 gb ramu.(zaznaczam że mam 2 gb ramu + jedna kość z innego kompa 1gb razem 3gb). W scenie jest domek pokryty dachówką (displacement), trawa (displacement) chodniki kilka drzewek i ażurowy płot. Wystarczy mi rozdziałka 1200X900 no ale nie da rady. Sorry za powtarzanie już kilka krotnie poruszanych tematów o podobnej treści. Więc stawiam pytanie- w jaki sposób co niektórzy użytkownicy maxa (vraya) renderują o wiele wiekszych rozdzielczościach i z wiekszą ilością obiektów? 3gb ramu to za mało na taką wizke? Jak sprawdzić ilość poligonów w scenie i co o tym myślicie? Jestem sfrustrowany:(
wookash_3d Napisano 22 Marzec 2008 Napisano 22 Marzec 2008 Jak to robią ? 1. Mają 64 bitowy system operacyjny który nie ma ograniczeń co do ilości ramu przypisywanego na aplikację 2. Inni redukują ilość poly jak sie da 3. Niektórzy w ustawieniach V-Ray w rolloucie System zmieniają "Default geometry" z Static na Dynamic i czasami pomaga. PS. Nie powiedziałeś w którym dokładnie momencie ci wywala więc nie wiem czy trafiłem z odpowiedzią.
Robertus Napisano 22 Marzec 2008 Napisano 22 Marzec 2008 4. poczytaj o 3gb switch - na nic ci 3gb skoro windows ma i tak ograniczenie pamieci na jedna aplikacje. Mi switch pomaga. Robisz go edytujac plik boot.ini (zwykle jest na glownym C) multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptOut / 3GB 5. przelicz najpierw swiatlo do pliku (w rolecie global odhacz "render final image) potem restart maxa i rendering. EDIT: Wylacz displacement i sproboj. Mozliwe ze to przez niego
syriusz 27 Napisano 23 Marzec 2008 Autor Napisano 23 Marzec 2008 Wielkie dzięki panowie, pomogło ale nie jest jeszcze to co chce. Wywala maxa przy 1,96 zużyciu pamięci a wywalało przy 1,90 więc jest jakiś postęp-przynajmniej większe regiony mogę renderować. Może to wina jednogigowej pamięci? Jest z innego kompa, w moim są 2x1gb 667 Mhz a ta jedna to 1gb 330 mhz chyba?
Orangegraphics Napisano 23 Marzec 2008 Napisano 23 Marzec 2008 bardzo możliwe, ja bym ją wyjął, nie wiadomo jaka jest. renderuj bez frame buffera, od razu do pliku. w v-rayu to sie coś single rgb passes nazywa, nie mam przy sobie maxa
mkeruj Napisano 24 Marzec 2008 Napisano 24 Marzec 2008 Cóż, w moim przypadku najlepszym lekarstwem okazało się Vray Proxy. Tutorial znajduje się tu: http://www.evermotion.org/index.php?unfold_exclusive=154&unfold=exclusive Wbrew pozorom używa się tego z dziecinną łatwością. Przy 2 000 000 poly żarło mi niecałe 2GB przy rozdziałce ok. 2500x1880. GG 2459117 1
syriusz 27 Napisano 24 Marzec 2008 Autor Napisano 24 Marzec 2008 Wielkie dzięki koledzy. Myślę że po prostu nie przemyslałem wszystkiego i źle zbudowałem całą scenę. Wasze rady na pewno zastosuję. Wielkie dzięki , dokupiłem 4gb ramu jak kupie xp 64 to będzie ok, już jest o niebo lepiej:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się