Skocz do zawartości

zamykanie się maxa


syriusz 27

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Myślałem że dziś nie zadam tego pytania. Załamałem sie totalnie, próbuje cały dzień zrenderować jeden domek. Zmieniam opcjie vraya, zmieniam rozdzielczość i nic. Dalej mi wywala maxa przy obciążeniu do 2 gb ramu.(zaznaczam że mam 2 gb ramu + jedna kość z innego kompa 1gb razem 3gb). W scenie jest domek pokryty dachówką (displacement), trawa (displacement) chodniki kilka drzewek i ażurowy płot. Wystarczy mi rozdziałka 1200X900 no ale nie da rady. Sorry za powtarzanie już kilka krotnie poruszanych tematów o podobnej treści. Więc stawiam pytanie- w jaki sposób co niektórzy użytkownicy maxa (vraya) renderują o wiele wiekszych rozdzielczościach i z wiekszą ilością obiektów? 3gb ramu to za mało na taką wizke? Jak sprawdzić ilość poligonów w scenie i co o tym myślicie? Jestem sfrustrowany:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Jak to robią ?

1. Mają 64 bitowy system operacyjny który nie ma ograniczeń co do ilości ramu przypisywanego na aplikację

2. Inni redukują ilość poly jak sie da

3. Niektórzy w ustawieniach V-Ray w rolloucie System zmieniają "Default geometry" z Static na Dynamic i czasami pomaga.

 

PS. Nie powiedziałeś w którym dokładnie momencie ci wywala więc nie wiem czy trafiłem z odpowiedzią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4. poczytaj o 3gb switch - na nic ci 3gb skoro windows ma i tak ograniczenie pamieci na jedna aplikacje. Mi switch pomaga.

Robisz go edytujac plik boot.ini (zwykle jest na glownym C)

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptOut / 3GB

 

5. przelicz najpierw swiatlo do pliku (w rolecie global odhacz "render final image) potem restart maxa i rendering.

 

EDIT: Wylacz displacement i sproboj. Mozliwe ze to przez niego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki panowie, pomogło ale nie jest jeszcze to co chce. Wywala maxa przy 1,96 zużyciu pamięci a wywalało przy 1,90 więc jest jakiś postęp-przynajmniej większe regiony mogę renderować. Może to wina jednogigowej pamięci? Jest z innego kompa, w moim są 2x1gb 667 Mhz a ta jedna to 1gb 330 mhz chyba?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki koledzy. Myślę że po prostu nie przemyslałem wszystkiego i źle zbudowałem całą scenę. Wasze rady na pewno zastosuję.

 

 

Wielkie dzięki , dokupiłem 4gb ramu jak kupie xp 64 to będzie ok, już jest o niebo lepiej:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności