adam_m Napisano 2 Kwiecień 2008 Napisano 2 Kwiecień 2008 Witam. Mam fundamentalne pytanie dotyczące siatki na załączonym obrazku. Która z siatek (niebieska czy czerwona) jest bardziej prawidłowa? Niebieska ma mniejszą liczbę poligonów ale za to jest "krzywa", czerwona jest równa (krawędzie równoległe) ale dzieli okno w niepożądanym miejscu i zwiększa ilość poligonów (pojawiły się trójkąty). Może jest jeszcze inny sposób ułożenia siatki w takim przypadku ściany budynku?
huzdebos Napisano 2 Kwiecień 2008 Napisano 2 Kwiecień 2008 zalezy co dalej bedziesz z tym robic. Generalnie mimo kilku trisow wiecej to poprawniejsza jest siatka pomaranczowa - nawet na oko to widac. Ale czasami niepotrzebne dodatkowe poadziy moga stwarzac problem w dalszym modelowaniu pzdrw
Orangegraphics Napisano 2 Kwiecień 2008 Napisano 2 Kwiecień 2008 zacznijmy od tego że generalnie siatki nie są złe... i to chyba nie ma różnicy, wielokąty tak czy tak są. w póxniejszej edycji ta siatka łatwa nie będzie
Levus Napisano 2 Kwiecień 2008 Napisano 2 Kwiecień 2008 Jeśli chodzi o optymalizację pod względem ilości trisów to niebieska. Jeśli chcesz na unwrapie tilować elementy textury (znaczy ten sam obszar na uv dla wielu elementów na obiekcie) to raczej coś w stylu czerwonej, tylko regularniej pocięte, tak żeby można było tilować:) Jeśli będziesz zagęszczał i modelował dalej to obie do bani. Podejrzewam, że budowy siatki pod konkretny cel nauczysz się na własnych błędach.
adam_m Napisano 2 Kwiecień 2008 Autor Napisano 2 Kwiecień 2008 Jeśli będziesz zagęszczał i modelował dalej to obie do bani. To jak modelować, żeby nie było do bani? Na tym prostym przykładzie. Myślę, że wielu początkujacym przydałaby się taka porada. I kolejne pytanie czy taki układ siatki jest dozwolony, chodzi mi o open edge. Znalazłem podobny przykład siatki na vipie.
heaven Napisano 2 Kwiecień 2008 Napisano 2 Kwiecień 2008 to raczej jest zle. nalezy tam stworzyc edge :)
Rekomendowane odpowiedzi